ΆποψηΘΕΜΑΤΑ

Editorial: «Μαθητικός» ενθουσιασμός για τη νέα κινηματογραφική χρονιά

movies-school

 

Του Τάιλερ Ντέρντεν

Κάθε χρόνο τέτοια εποχή ζω ήδη στην επόμενη σεζόν.

Ξεφυλλίζω τα προγράμματα των Φεστιβάλ, ανυπομονώ για τα εγχώρια (των μικρομηκάδων της Δράμας, το ψηφιακό Alt Cine και φυσικά οι Νύχτες Πρεμιέρας), αλλά και τα ξένα: Φεστιβάλ Βενετίας και Τορόντο είναι τα πρώτα που έρχονται στο μυαλό.

Είναι αυτά που θα κρίνουν τις επερχόμενες βραβεύσεις, είναι απλά η αρχή για μία ενθουσιώδη κριτική ή για μια πολύ κακή πορεία στις αίθουσες.

Όλα αυτά δεν έχουν σημασία, όμως.

Για μένα είναι όπως οι πρώτες ημέρες στο σχολείο. Εκεί που άνοιγα και ξεφύλλιζα τα σχολικά βιβλία, έβρισκα τα κεφάλαια που μου φαινόντουσαν ενδιαφέροντα, ανυπομονούσα να φτάσω μέχρι εκεί.

Έτσι και τώρα. Κοιτάζω ποιες ταινίες θέλω να δω, ανυπομονώ να ανακαλύψω ποιες από αυτές πήραν διανομή στην Ελλάδα ή εάν θα χρειαστεί να τις δούμε σε DVD, ή μόνο σε κάποιο Φεστιβάλ (ή εάν δεν θα τις δούμε καθόλου).

Και μαζί με αυτές, οι ηθοποιοί που θα μας απασχολήσουν, τι συμβαίνει στο ελληνικό σινεμά, θα πάμε μπροστά ή θα πάμε πίσω;

Όλες τις άλλες εποχές επιτρέπω στον εαυτό μου ενδοσκόπηση και αναδρομή. Τώρα όχι. Τώρα το μόνο που επιτρέπω είναι αισιοδοξία. Για το μέλλον του σινεμά και το δικό μας.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *