Το ΜoMA ψηφιοποιεί Άντι Γουόρχολ
Ο Άντι Γουόρχολ ξαναζωντανεύει σε φορμάτ υψηλής ανάλυσης. Κοντά στις πεντακόσιες ταινίες του Άντι Γουόρχολ, ανάμεσα τους αρκετές άγνωστες και ως τώρα ακυκλοφόρητες, ψηφιοποιεί το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης (MoMA). To δύσκολο εγχείρημα που ανέλαβε το μουσείο σε συνεργασία με το Μουσείο Άντι Γουόρχολ θα χρειαστεί πολλά χρόνια για να ολοκληρωθεί ώστε να μπορέσουν όλο το υλικό να είναι στη διάθεση του κοινού.
Τα περισσότερα φιλμ είναι γυρισμένα σε φορμά 16mm και αφορούν την περίοδο 1963 έως 1972, που θεωρείται η πιο δημιουργική περίοδος του πολυσχιδή καλλιτέχνη, πρωτοπόρου της ποπ αρτ, που -μεταξύ άλλων- υπήρξε ζωγράφος, φωτογράφος, συγγραφέας, κινηματογραφιστής, γλύπτης, μουσικός παραγωγός και συγραφέας. Ανάμεσα στους πρωταγωνιστές των φιλμ του εμφανίζονται διάφορες διασημότητες της εποχής, όπως οι Ιβ Σεν Λοράν, Ντέιβιντ Μπάουι, Μικ Τζάγκερ, Ντένις Χόπερ. Έντονη σχέση του Γουόρχολ με τον χώρο της μουσικής φαίνεται και από το «Velvet Under & Nico» με σπάνιο υλικό που έχει βιντεοσκοπήσει από τους Velvet Underground του Λου Ριντ στα πρώτα τους βήματα. Το «Vinyl» έχει χαρακτηριστεί το κατά Γουόρχολ «Κουρδιστό πορτοκάλι». Φυσικά υπάρχουν και φιλμ χωρίς πρωταγωνιστές. Ενδεικτικά, στο διάρκειας εξήμισι ωρών «Empire» κινηματογραφεί το Empire State Building τη διάρκεια της νύχτας. Στα πιο ‘απαγορευμένα’ «Hand Job», «Blow Job» κινηματογραφεί άντρες να εκτελούν την αντίστοιχη σεξουαλική πράξη που φανερώνουν οι τίτλοι, ενώ στο «Φιλί» βιντεοσκοπεί ζευγάρια να φιλιούνται. Η σειρά «Κούρεμα» περιέχει στυλιζαρισμένα πλάνα με χτενίσματα και εξεζητημένες κωμώσεις, το «Τρώγοντας» δείχνει τον Ρόμπερτ Ιντιάνα να τρώει ένα μανιτάρι, ενώ στον «Ύπνο» βλέπουμε τον καλλιτέχνη Τζον Τζιόρνο ενώ κοιμάται.