Δώδεκα σενάρια αποκάλυψης που γνωρίσαμε από ταινίες
Μπορεί η ημερομηνία των Μάγιας να ήταν λάθος, αλλά το σίγουρο είναι ένα: ο κόσμος κάποτε -αργά ή γρήγορα- θα τελειώσει. Η ιδέα αυτή συνάρπαζε πάντοτε το Χόλιγουντ, το οποίο μία τάση για καταστροφολογία και εσχατολαγνία την έχει.
Ο κόσμος μπορεί να τελειώσει για πολλούς λόγους: ένας κομήτης μπορεί να πέσει πάνω μας και να μας αφανίσει, οι πόλοι μπορεί να αντιστραφούν, γλοιώδεις εξωγήινοι μπορεί να μας επιτεθούν και ο Τζάστιν Μπίπερ μπορεί να βγάλει καινούριο άλμπουμ.
Οι cinεπιβάτες βρήκαν -και σας παρουσιάζουν- 12 εσχατολογικά σενάρια, και αντίστοιχες ταινίες, που μας έχει παρουσιάσει το Χόλιγουντ.
- ΣΕΝΑΡΙΟ 01: Ταλάντωση νετρίνων (βλέπε: 2012)
Στην ταινία 2012 του Ρόλαντ Έμεριχ, μία ηλιακή έκλαμψη έχει τρομερά αποτελέσματα στον πυρήνα της γης. Αποτέλεσμα; Ο πλανήτης στρέφεται εναντίον τον κατοίκων του με μία σειρά από τσουνάμι, εκρήξεις ηφαιστείων και σεισμούς. Εκεί ακούγεται και η επική ατάκα: «Τα νετρίνα… μεταλλάχθηκαν!» Κατά τα άλλα; Όλοι τρέχουν να σωθούν από την εκδικητική μανία της φύσης, ενώ οι πρωταγωνιστές ξεγλυστρούν από κάθε κίνδυνο (τύφλα να χει ο Μπρους Λι).
Η σωτηρία; Οι πλούσιοι του πλανήτη χώνονται σε μια κιβωτό, πληρώνοντας ένα σκασμό λεφτά. Ούτε στον θάνατο δεν υπάρχει δικαιοσύνη… Εναλλακτικά, βοηθάει να είσαι ο Τζον Κιούζακ…
- ΣΕΝΑΡΙΟ 02: Αστεροειδής (βλέπε: Meteor, Deep Impact, Armageddon)
Από τα πλέον πιθανά σενάρια. Αν η γη βρεθεί στο επίκεντρο ενός μετεωρίτη, την κάτσαμε. Εκτός και αν έχεις σύμμαχο τον Μπρους Γουίλις.
Το Armageddon (1998) εξετάζει το σενάριο που ακουγόταν πολύ τότε ότι κάποιος τεράστιος κομήτης θα πλησιάσει απειλητικά τη γη και θα γίνει το αναπόφευκτο μπαμ. Κλασικά, οι Αμερικάνοι πάλι το πιάσανε το νόημα πρώτοι και έφτιαξαν μια αποστολή αυτοκτονίας ουσιαστικά μπας τον σώσουν και αυτή τη φορά τον πλανήτη μας. Φυσικά, επιλέγουν πακέτο και τον πατέρα και τον γκόμενο της Λιβ Τάιλερ (θεά απλώς, ιδίως τότε) για να υπάρχει και love story αλά Τιτανικός και να έχει και το σχετικό δίλημμα στο τέλος. Ο Μπρους Γουίλις είναι λίγο βαρύς μπαμπάς, αλλά έχει αυτό το κάτι στο πρόσωπο του που ξέρεις ότι ακόμα και τελευταία στιγμή θα κάνει τη δουλειά! Μετά βέβαια από τόσα Πολύ Σκληρός για να Πεθάνει είναι λίγο σοκ που τον χάνουμε στο τέλος, αλλά παίρνει τα εύσημα λόγω αυτοθυσίας!
Στο Deep Impact τα πράγματα είναι λίγο καλύτερα, κι αυτό γιατί το τέλος του κόσμου όντως έρχεται -κατά κάποιο τρόπο. Και βρίσκει την Τία Λεόνι αγκαλιά με τον πατέρα της σε μία παραλία, καθώς ο μετεωρίτης σκάει στη γη… τουλάχιστον συγκινητικό…
Η λύση;: να έχεις έναν σκληροτράχιλο επιστήμονα-αστροναύτη-εργάτη που θα βοηθήσει στην έκρηξη του αστεροειδούς. Επειδή κάτι τέτοιο δεν βλέπουμε να συμβαίνει, καλύτερα βρείτε καταφύγιο σε καμιά κοντινή σας σπηλιά (όπως κάποιοι από τους ήρωες του Deep Impact).
- ΣΕΝΑΡΙΟ 03: Η εποχή των παγετώνων (βλέπε: Μετά την επόμενη μέρα)
Ο Ρόναλντ Έμεριχ είναι μάλλον ειδικός της καταστροφής του κόσμου. Υπάρχει σενάριο που να μην έχει αναλύσει; Στο Μετά την Επόμενη Μέρα του 2004 ο πλανήτης βρίσκεται στα πρόθυρα μιας νέας εποχής παγετώνων. Ο κόσμος πρώτα πλημμυρίζει και μετά παγώνει, αφήνοντας ορισμένους να αναρωτιούνται που έβαλαν τα γάντια τους.
Στον Υδάτινο Κόσμο, πάλι, αναπτύσσεται η ιδέα ότι το λιώσιμο των πάγων από τις βλακείες της ανθρωπότητας και την τρύπα του όζοντος (και στο είπα μη χρησιμοποιείς τόσα σπρέι) προκάλεσε πλημμύρα τέτοιου μεγέθους που σχεδόν όλη η επιφάνεια του πλανήτη καλύφθηκε με νερό. Μικρές και μεγάλες πλωτές κατοικίες όσων επιβίωσαν περιφέρονται αναζητώντας το όνειρο της γαίας μιας περιοχής που έχει ακόμα στεριά. Σε έναν κόσμο που θυμίζει Mad Max σε πισίνα, έχουμε έναν Κέβιν Κόστνερ ελαφρώς μεταλλαγμένο, με μικρά βράγχια που αναπνέει και κάτω από το νερό και έναν από τους καλύτερους κακούς στον αρχηγό των πειρατών (“Don’t just stand there, kill something”!) Σε γενικές γραμμές το ανθρώπινο είδος «την πάλεψε καλά» με αυτή την ταινία, δεν απειλήθηκε ιδιαίτερα και αφού βρήκε και στέρεο έδαφος όλα πήγαν κατ’ευχήν.
Η λύση; : Φορέστε ένα επιπλέον πουλόβερ. Ή φροντίστε να σας υιοθετήσει ο Ντένις Κουέιντ.
- ΣΕΝΑΡΙΟ 04: Έρχεται ο καύσωνας (βλέπε: The Day the Earth Caught Fire, the Core)
Μία από τις ελάχιστες καταστροφολογικές ταινίες της Βρετανίας εξετάζει το κάτωθι σενάριο: οι συνεχείς πυρηνικές δοκιμές βγάζουν τον πλανήτη μας εκτός τροχιάς. Η Γη κινείται προς τον ήλιο και η ζωή μοιάζει να εξαφανίζεται… Οι επιστήμονες αναζητούν λύση και σκέφτονται ότι η έκρηξη και άλλων βομβών θα οδηγήσει την γη πάλι στο σημείο που πρέπει. Οι εφημερίδες ετοιμάζουν δύο τίτλους: έναν για την επιτυχία και έναν για την αποτυχία του εγχειρήματος. Το αποτέλεσμα; Δεν είναι γνωστό. Μια καμπάνα ηχεί που σηματοδοτεί είτε το τέλος, είτε τη σωτηρία.
Η λύση;: Δεν υπάρχει. Εκτός και αν οι βόμβες τα καταφέρουν… Εναλλακτικά, στο Core (2003) o Άαρον Έκχαρτ με το «τεράστιο τρυπάνι του» (όσο αστείο κι αν ακούγεται αυτό) ανοίγει μια τρύπα ως το κέντρο της γης και ξαναθέτει σε περιστροφή τον πυρήνα της υδρογείου. Δοκιμάστε το, μόνο αν εξαλείψετε πρώτα όλες τις άλλες επιλογές!
- ΣΕΝΑΡΙΟ 05: Σύγκρουση πλανητών (βλέπε: Melancholia, When Worlds Collide)
Άλλο ένα δημοφιλές σενάριο: ο Λαρς Φον Τρίερ μπορεί να είχε ακούσει ότι ο πλανήτης Χ ή Νιμπίρου οδεύει προς τη γη… Αλλά και στο When Worlds Collide του 1951 κάτι αντίστοιχο «προφητεύεται». Σε αυτό το αστέρι Μπέλους έρχεται προς το μέρος του πλανήτη μας και οι προειδοποιήσεις των επιστημόνων δεν φέρουν αποτέλεσμα. Όπως και στο 2012, μερικοί εκλεκτοί επιλέγονται, μπαίνουν σε ένα διαστημόπλοιο κι από δω παν κι άλλοι.
Η λύση;: Εάν δεν έχετε μπάρμπα στη NASA δεν το βλέπουμε να επιβιβάζεστε στο διαστημόπλοιο. Σε αυτή την περίπτωση, φτιάξτε μία σκηνή με ξύλα και δείτε το υπέροχο θέαμα του πλανήτη να πλησιάζει, καθώς η αδελφή σας μυξοκλαίει στο μαντίλι της.
- ΣΕΝΑΡΙΟ 06: Οι Αρειανοί ξανάρχονται (βλέπε: War of the worlds, Independence Day κλπ κλπ)
Ο κόσμος θα τελείωσει από τους εξωγήινους.
Το War of the Worlds (1953 & 2005), αποτελεί ένα υπερθέαμα ήχου και εικόνας, όπου οι εξωγήινοι δεν είναι και τόσο φιλικοί αλλά αποφασίζουν να αφανίσουν τη γη. Τεράστιες μηχανές καταστροφής σαν πελώρια μάτια ξεφυτρώνουν από τη γη και εξοντώνουν οτιδήποτε βρουν μπροστά τους. Οι εξωγήινοι πρέπει να ακούγανε και πολύ Βάγκνερ γιατί βγάζουν κάτι επιβλητικά και ανατριχιαστικά βουητά. Στην ταινία του Σπίλμπεργκ σε μίνι εμφάνιση κι ένας πολύ καλός Τιμ Ρόμπινς για άλλη μια φορά. Εδώ η ανθρώπινη φυλή φαίνεται να τα βρίσκει πολύ σκούρα, τη δουλειά όμως θα κάνουν οι αφανείς ήρωες, τα μικρόβια! Τα μικρόβια θα έλεγε κανείς έχουν το ρόλο των χόμπιτ στη σκακιέρα της μάχης και εξοντώνουν τους ανυπεράσπιστους εξωγήινους.. Εμ, τόσο ταξίδι έκαναν κι αυτοί δε πήραν τίποτα αντιβιοτικά μαζί τους;
Στο The Day the Earth Stood Still (1951 & 2008) οι εξωγήινοι βλέπουν τα χάλια μας και αποφασίζουν να θέσουν τέλος στην αηδία που λέγεται άνθρωπος. Ένα τεράστιο ανίκητο ρομπότ στέκεται έτοιμο να τα κάνει όλα λαμπόγυαλο και ένας ανέκφραστος εξωγήινος κριτής πρέπει να πεισθεί ότι η ανθρωπότητα δεν είναι μόνο καταστροφικοί και αδιάφοροι άνθρωποι αλλά είναι ένα είδος που αξίζει να σωθεί. Να κι ένας ρόλος (του ανέκφραστου) που ο Κιάνου Ριβς να μπορεί να παίξει καλά! Εντάξει ευχάριστη η ταινία, αλλά ευχαρίστησα το Θεό που δεν έγινε τέτοια αντίστοιχη μέρα κρίσης γιατί ανάθεμα κι άμα τον πείθαμε τον εξωγήινο, ιδίως με αυτά που είπανε εμένα τουλάχιστον δε με πείσανε! Πάλι καλά να λες που πέσαμε σε ευκολόπιστο κριτή.
Η λύση;: Από δυνατή μουσική που σκάει τα κεφάλια των Αρειανών (Mars Attacks), μέχρι επιθέσεις στο μητρικό σκάφος, οι εξωγήινοι μπορούν να ηττηθούν με πολλούς τρόπους. Ελπίζουμε να μην έχουνε ανανεώσει τα συστήματα άμυνάς τους.
- ΣΕΝΑΡΙΟ 07: Οι Πίθηκοι αντεπιτίθενται (βλέπε: Πλανήτης των Πιθήκων)
Στο Planet of the Apes (1968, 1974, 2001 & 2011) έχουμε την διαστρεβλωμένη άποψη του Δαρβίνου μαζί με την ατάκα «η Φύση Εκδικείται». Έτσι, αργά ή γρήγορα, τα εξελιγμένα πιθήκια παίρνουν τα ηνία του πλανήτη σαν το επικρατέστερο είδος και οι άνθρωποι κυνηγιούνται σαν τα άγρια θηρία. Ευτυχώς η λύση έρχεται εξ ουρανού (από μηχανής… αστροναύτης) και αλλάζουν οι ισορροπίες. Ξέρω ότι εδώ πολλοί θα διαφωνήσουν μαζί μου, αλλά για μένα κάθε μια έχει και τη δικιά της γλύκα κι αυτή με τον Charlton Heston του ’68 και η πιο πρόσφατη με τον Mark Wahlberg του 2001. Στην τελευταία Rise of.. του 2011 μαθαίνουμε και το πως ξεκίνησαν όλα, ο James Franco με τα χαζά του πειράματα τα έφταιγε! Βέβαια, ο κακομοίρης κι αυτός άλλο έψαχνε άλλο βρήκε, αλλά κι εγώ θέλω να μπορούσε ο σκύλος μου να μου μιλήσει αλλά δε κάνω έτσι!
Η λύση;: Δύσκολα τα πράγματα. Οι πίθηκοι αποδεικνύονται εξυπνότεροι από το ανθρώπινο γένος. Αρχίστε να τρώτε μπανάνες…
- ΣΕΝΑΡΙΟ 08: Διαολεμένη σύμπτωση (βλέπε: End of Days)
End of Days (1999): Εδώ το ανθρώπινο γένος δεν απειλείται σε αφανισμό λόγω καιρικών φαινομένων, κομητών, φονικών ιών ή τέτοια πράγματα. Εδώ έβαλε το χεράκι της η θρησκεία. Υποτίθεται λοιπόν ότι κατεβαίνει ο διάολος αυτοπροσώπως στη γη (και φυσικά πάει Νέα Υόρκη, πού αλλού) ψάχνοντας για νύφη! Δεν είχε προβλέψει όμως ότι στην πόλη αυτή αστυνόμος ήταν ο Σβάρτζι! Ο μύθος της ταινίας αναπτύσσεται στην ιδέα ότι οι ψυχές είναι περιορισμένες και η “πισίνα των ψυχών” κοντεύει να αδειάσει με αποτέλεσμα το επόμενο παιδί να κινδυνεύει να γεννηθεί χωρίς ψυχή. Αχ, τα ‘λεγα εγώ, αυτοί οι Κινέζοι τα φταίνε κι όλοι όσοι κάνουν πολλά παιδιά! Ο Άρνολντ Σβαρντζενέιγκερ φαίνεται να παλεύει μόνος του, όπως λέει κι ο Πορτοκάλογλου στο δίσκο του “Παιχνίδια με το Διάολο”. Λίγο η πίστη, λίγο η αυτοθυσία πάντως στείλανε το διάολο… στο διάολο!
Η λύση;: Κάντε και κάνα σταυρό! Η συντέλεια του κόσμου έρχεται!!
- ΣΕΝΑΡΙΟ 09: Φονικοί ιοί (βλέπε: I am legend, 28 Days later, Contagion, Outbreak)
Αγαπητοί μου Μάγια και όσοι άλλοι έχουν κάνει ανάλογες προφητείες θα σας απογοητεύσω. Γιατί από τον μόνο που κινδυνεύει να καταστραφεί ο κόσμος είναι από τον ίδιο τον άνθρωπο: είτε από την υπέρμετρη φιλοδοξία και αλαζονεία του, είτε από την υπέρμετρη λάθος χρήση των γνώσεών του, είτε απλά από τη βλακεία του.
Η ταινία 28 μέρες μετά συμφωνεί με τα λεγόμενα αυτά. Βρετανοί οικολόγοι έχουν εισβάλει σε εργαστήριο στο Κέμπριτζ και έχουν παγιδευτεί από έναν επιστήμονα την ώρα που προσπαθούσαν να απελευθερώσουν χιμπατζήδες που θα χρησιμοποιούνταν για επιστημονική έρευνα. Παρά τις προειδοποιήσεις του επικεφαλής της ιατρικης έρευνας ότι τα ζώα είναι μολυσμένα με έναν ιό, ο οποίος είναι εξαιρετικά μεταδοτικός και εξαπλώνεται με μία μόλις δαγκωματιά, οι ακτιβιστές ανοίγουν τα κλουβιά και απελευθερώνουν τους χιμπατζήδες. Ένας από αυτούς επιτίθεται σε μία κοπέλα και την μολύνει αμέσως και αυτή με τη σειρά της κολλάει τον ιό σε άλλα μέλη της ομάδας, συμπεριλαμβανομένου και του επιστήμονα, ο οποίος προσπαθεί να τη σκοτώσει. 28 ημέρες μετά ένας νεαρός άνδρας, ο Τζιμ συνέρχεται από κώμα στο Νοσοκομείο του Σεν Τόμας το Λονδίνο, το οποίο είναι άδειο. Εξω ανακαλύπτει ένα ένα σχεδόν έρημο Λονδίνο με έντονα τα σημάδια της καταστροφής γύρω του. Στη συνέχεια περιπλανιέται σε μία μερικώς εγκαταλελειμμένη εκκλησία προκειμένου να προειδοποιήσει μία ομάδα μολυσμένων που κρύβονται εκεί. Καθώς προσπαθεί να τους πλησιάσει δέχεται επίθεση από τον μολυσμένο ιερέα, αλλά την τελευταία στιγμή τον σώζουν η Σελένα και ο Μαρκ πετώντας μολότοφ. Ετσι, με την ομάδα των επιζώντων από τον ιό προσπαθούν να βρουν μια ασφαλή νησίδα, για να ξεκινήσει ξανά η πορεία της ανθρωπότητας.
Το I Am Legend (2007) είναι μια ακόμα καταστροφο-μελλοντολογική ταινία που βασίζεται σε ιό που τους κάνει όλους ζόμπι. Αυτή η ταινία έχει κάποια ωραία μοναχικά πλάνα όχι τόσο πιστευτά βέβαια όπως “ο Δρόμος”. Αυτό που αξίζει στην ταινία είναι η ωραία ερμηνεία του Γουίλ Σμιθ που παίρνει την ταινία πάνω του, σε ρόλο Τομ Χάνκς στον ναυαγό (Cast Away). Έχει την κατάρα πάνω του ο συμπαθής χιουμορίστας ηθοποιός μιας και για κάποιο περίεργο λόγο έχει ανοσία στον ιό. Έτσι βλέπει όλους γύρω του να πεθαίνουν κι αυτός μένει μόνος του να τριγυρνά στην έρημη πόλη. Έχει και την ευτυχία να είναι γιατρός (πολύ βολικό έτσι;) επομένως μπορεί να μετατρέψει την κατάρα σε ευλογία και να προσφέρει στην ανθρωπότητα την πολυπόθητη θεραπεία. Στο τέλος βέβαια το καταφέρνει όμως το τρώει κι αυτός το κεφάλι του.
Στο Contagion, πάλι, τα πάντα ξεκινούν από ένα ζευγάρι βρώμικα χέρια. Και το κοινό διασκεδάζει βλέποντας τους αγαπημένους του σταρ να ξεπαστρεύονται ο ένας μετά τον άλλο.
Η λύση;: Όλο και κάποιος επιστήμονας-σαΐνι θα βρεθεί να σώσει την ανθρωπότητα. Δεν ξεκινάτε μαθήματα βιολογίας καλού κακού;
- ΣΕΝΑΡΙΟ 10: Πυρηνική καταστροφή (βλέπε: Dr Strangelove, On the Beach, Fail Safe, Day After)
Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
Δεν ξέρω αν υπάρχουν πολλά λόγια για αυτή την ελεγεία. Δεν ξέρω καν αν θα μπορούσα να μιλήσω για τον Stanley Kubrick…
α. Peter Sellers, σε πολλαπλούς ρόλους, Stanley Kubrick, σενάριο σκηνοθεσία και παραγωγή.
β. To 1989, Η Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου έκρινε την ταινία “πολιτιστικά σημαντική” και την επέλεξε για διατήρηση στο Εθνικό Μητρώο Κινηματογράφου.
γ. στην λίστα 100 Χρόνια AFI … 100 γέλια, μετά το “Kάποιοi το προτιμούν καυτό” και το “Tootsie”.
δ. Προφητική όσο λίγες, με τον Peter Sellers να ενσαρκώνει μεταξύ άλλων τον τρελλό επιστήμονα τη ατομικής βόμβας ο οποίος μας θυμίζει ίσως τον Νεντανάχιου και τα σκετσάκια του για τα πυρηνικά και το Ιράν, ή την τρομολαγνεία και φυσικά τον ναζισμό.
ε. Μία πολύ ενδιαφέρουσα οπτική και ακόμα πιο ενδιαφέρουσα λιβελούλα σε σχέση με την στρατοκαβλία και τον αντικομμουνισμό της Αμερικής.
DO YOU REALIZE THAT FLUORIDATION IS THE MOST MONSTROUSLY CONCEIVED AND DANGEROUS COMMUNIST PLOT WE HAVE EVER HAD TO FACE?”
ζ. πόσο αυτοματοποιημένα μπορούν να είναι τα όπλα και πόσο αδύναμο το ανθρώπινο σώμα
θυμίσου χρυσέ μου το χέρι του δόκτορος… που δεν δουλεύει ποτέ και χαιρετάει πάντα ναζιστικά.
η. επικ. σκηνή http://www.youtube.com/watch?v=c8L8NopVwdg
Η λύση;: Φτιάξτε πυρηνικό καταφύγιο. Και ελπίζετε να προλάβετε να χωθείτε μέσα…
- ΣΕΝΑΡΙΟ 11: Στειρότητα (βλέπε: Τα παιδιά των Ανθρώπων)
Τα παιδιά των ανθρώπων
Στην Αγγλία του 2027, η στειρότητα απειλεί με εξαφάνιση το ανθρώπινο γένος. Η φύση τιμωρεί και εκδικείται την ανθρωπότητα και παίρνει από το κυρίαρχο ον το μεγαλύτερο δώρο της, τα παιδιά. Ο νεαρότερος άνθρωπος του κόσμου πέφτει θύμα δολοφονίας στα 18 του και η ανθρωπότητα αντιμετωπίζει προοπτική σταδιακής εξαφάνισης. Ένας πρώην ακτιβιστής αναλαμβάνει και πάλι δράση, συνοδεύοντας προς την ελευθερία μια νεαρή γυναίκα, τη μοναδική έγκυο σε όλο τον πλανήτη. Θα την προστατεύσει από τους κινδύνους και θα τη μεταφέρει με ασφάλεια σε ένα απομονωμένο μέρος όπου επιστήμονες θα προσπαθήσουν να βρουν τον τρόπο για τη διαιώνιση του είδους. Ωραία μουσική, φανταστική φωτογραφία και φυσικά ο μοναδικός Κλάιβ Όουεν. Γιατί όπως είπε και μία φίλη αν είναι να τελειώσει ο κόσμος, τουλάχιστον ας τελειώσει βλέποντας μια ωραία εικόνα… Και ο Κλάιβ το προσφέρει απλόχερα αυτό.
Η λύση; Κάντε παιδιά!!! Άντε γρήγορα, τώρα που προλαβαίνετε!
- ΣΕΝΑΡΙΟ 12: Επιθέσεις φυτών, ζαρζαβατικών, τροφίμων (βλέπε: Attack of the Killer Tomato, Attack of the 50-feet woman, Η επίθεση του γιγαντιαίου μουσακά)
Εδώ είμαστε! Η χαρά του Ελληνάρα, Greek Πατέντα που λένε!
Η γη τελειώνει όταν ένα είδος μεταλλάσσεται και τρελαίνεται! Ο πλανήτης βρίσκεται στο έλεος ζαρζαβατικών, γιγαντόσωμων πλασμάτων, ακόμα και τροφίμων. Στην Επίθεση του Γιγαντιαίου Μουσακά του Κούτρα ένας τεράστιος μουσακάς τρομοκρατεί την Αθήνα.
Η λύση; Πάρτε ένα κουτάλι, ένα πηρούνι και ορμήξτε! Στην εποχή της κρίσης έχει φαΐ για όλους!