FERRARI
Το καλοκαίρι του 1957, ο πρώην οδηγός αγώνων αυτοκινήτων και πλέον ιδιοκτήτης της φίρμας Φεράρι, ο Έντσο Φεράρι βρίσκεται σε κρίση. Με την εταιρεία του στα πρόθυρα της πτώχευσης και τον γάμο του να βρίσκεται σε τεντωμένο σχοινί αφού βιώνει την τραυματική απώλεια του μοναδικού-νόμιμου- γιου, ο Φεράρι εναποθέτει την ελπίδα για την σωτηρία τους σε έναν αγώνα δρόμου 1000 μιλίων στην Ιταλία, τον εμβληματικό Mille Miglia, που θα έχει μία αναπάντεχη κατάληξη.
Βασισμένο στο βιβλίο του Μπροκ Γέιτς και σε σκηνοθεσία του Μάικλ Μαν (ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΤΩΝ ΜΟΙΚΑΝΩΝ, ΕΝΤΑΣΗ, THE INSIDER), η ταινία FERRARI ασχολείται αποκλειστικά με μία συγκεκριμένη περίοδο του Φεράρι, όταν δηλαδή βρίσκεται στα μαχαίρια με την σύζυγο του Λάουρα που ήταν και μέτοχος της εταιρείας αλλά και υπεύθυνη για τα οικονομικά, ταυτόχρονα διατηρεί σχέση και έχει και παιδί με την ερωμένη του Λίντα, και η Φορντ με την Φίατ πιέζουν να αγοράσουν την φίρμα. Ευτυχώς δεν βλέπουμε όλη την ζωή ενός ούτως ή άλλως Ιταλού γεμάτο με καπρίτσια και αμφισβητήσιμο χαρακτ΄ήρα, ποιον θα αφορούσε άλλωστε ίσως μία ταινία κουτσομπολιο΄ύ.
Ο Μάικλ Μαν καταφέρνει να δώσει ένταση και νεύρο στην ταινία, σκηνοθετικά αποδεικνύεται μαέστρος για άλλη μια φορά, το μοντάζ του Πιέτρο Σκάλια δένει τα 130 λεπτά πολύ σωστά, είναι όμως το σενάριο που ολίγον αδυνατεί να αποφασίσει και να δέσει το τρίπτυχο του FERRARI. Η σύζυγος και το χαμένο παιδί, η ερωμένη και ο γιος που περιμένει να αναγνωριστεί και η προσπάθεια διάσωσης από την χρεωκοπία. Κάπου αυτά πάνε να συναντηθούν αλλά ποτέ δεν συναντώνται με αποτέλεσμα να μην γίνει η ταινία το γκραν πρι που όλοι περίμεναν. Ο αγώνας των Χίλιων Μιλίων με το τραγικό δυστύχημα είναι είναι όντως του συγκλονισμο΄ύ και αποτελεί ένα από τα δύο ατού της ταινίας. Γιατί το άλλο είναι η Πενέλοπε Κρουζ.
Η μεγάλη πλέον και πιο ώριμη από ποτέ Πενέλοπε Κρουζ, ενσαρκώνει τη Λάουρα, μία γυναίκα πονεμένη, απατημένη αλλά και βράχο στον γάμο της. Το σενάριο δεν ξεδίπλωσε όλη την προσωπικότητα της Λάουρα (ήταν το μεγαλύτερο στήριγμα της Φεράρι αλλά και του ίδιου του Έντσο) η ηθοποιός όμως είναι με διαφορά ό,τι καλύτερο υπάρχει στη ταινία, που σε σημεία παρακαλάμε να μην τελειώσουν οι σκηνές της. Βάζει στην άκρη ερμηνευτικά τον Άνταμ Ντράιβερ και τελικά είναι αυτή η πρωταγωνίστρια της ταινίας, εφόσον σβήνει τους πάντες στο πέρασμα της.
Το FERRARI είναι μία δραματική ταινία, που φοβάται να γκαζώσει λόγω προβληματικού σεναρίου που δεν δένει τα στοιχεία του, διαθέτει άψογο φινίρισμα λόγω του σκηνοθέτη Μάικλ Μαν, χρησιμοποιεί εξάτμιση υποστήριξης την σπουδαία ερμηνεία της Πενέλοπε Κρουζ, ο Άνταμ Ντράιβερ φοβάται λίγο ως οδηγός και πατάει φρένο στην ανοιχτή στροφή αλλά ευτυχώς η ταινία τερματίζει χωρίς να ντεραπάρει.
H ταινία κυκλοφορεί 25 Ιανουαρίου σε διανομή The Film Group