ΘΕΜΑΤΑΘΕΜΑΤΑΦεστιβάλ

24ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΓΑΛΛΟΦΩΝΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ: ΥΠΟΘΕΣΗ ΓΚΟΛΝΤΜΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΓΥΡΙΣΜΑ

Με απόλυτη επιτυχία διεξάγεται το 24ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου στις αίθουσες της Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Λάρισας, Πάτρας, Χανιών, Καβάλας και Καστοριάς από τις 2 έως 10 Απριλίου 2024. Η καθιερωμένη Γαλλική γιορτή του σινεμά παρουσιάζει τις νέες Γαλλικές ταινίες που προβάλλονται τώρα στην Γαλλία αλλά και αφιερώματα και καλεσμένους σκηνοθέτες και ηθοποιούς. Σε μία λαμπρή τελετή έναρξης που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής παρακολουθήσαμε ως ταινία έναρξης ΤΟ ΓΥΡΙΣΜΑ του Σεντρίκ Καν, που διακρίθηκε στο τελευταίο Φεστιβάλ Βενετίας παρουσία του σκηνοθέτη ως προσκεκλημένο του Φεστιβάλ και την επόμενη μέρα την δεύτερη ταινία του της ίδιας χρονιάς ΥΠΟΘΕΣΗ ΓΚΟΛΝΤΜΑΝ που συμμετείχε στο τελευταίο Φεστιβάλ Καννών

ΤΟ ΓΥΡΙΣΜΑ (MAKING OF)

Ο Σιμόν, έμπειρος σκηνοθέτης, ξεκινάει γυρίσματα μιας ταινίας που βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα για τον αγώνα εργατών να σώσουν το εργοστάσιο τους από το κλείσιμο. Αντιμέτωπος με τα ψέματα του παραγωγού του, ηθοποιούς σε νευρική κρίση και ένα συνεργείο σε αναστάτωση, νιώθει ότι τα γεγονότα τον ξεπερνούν. Καθώς οι χρηματοδότες απειλούν με αποχώρηση, μοναδικός σύμμαχος του θα αποδειχτεί ένας νεαρός ντόπιος στον οποίο εμπιστεύεται τη δημιουργία ενός ντοκιμαντέρ για το γύρισμα της ταινίας.

Καλές οι προθέσεις, ωραία η σεναριακή ιδέα της ταινίας μέσα στην ταινία (και επιπλέον ένα making of μέσα σε αυτήν) όμως η ψυχρή σκηνοθετική ματιά του σκηνοθέτη σε συνδυασμό με το υπερβολικά ”φλύαρο” σενάριο, δημιουργούν αποστασιοποίηση και μία απλή καταγραφή γεγονότων που άλλοτε φλερτάρουν με την κωμωδία και άλλοτε με το κοινωνικό δράμα. Ο κεντρικός ρόλος του πρωταγωνιστή σκηνοθέτη δεν αναπτύσσεται και χάνει το κέντρο βάρους δίπλα στους πολλούς ομολογουμένως ρόλους της ταινίας και εν κατακλείδι το ΓΥΡΙΣΜΑ, διαθέτει καλές στιγμές, αδιάφορες στιγμές και ένα φινάλε πιο χλιαρό από ολόκληρη την ταινία, χωρίς καμία κορύφωση. Θα μπορούσε και καλύτερα.

ΥΠΟΘΕΣΗ ΓΚΟΛΝΤΜΑΝ (LE PROCES GOLDMAN)

Τον Απρίλιο του 1976 ξεκινάει η δεύτερη δίκη του Pierre Goldman, ακροαριστερού ακτιβιστή που είχε καταδικαστεί σε ισόβια κάθειρξη για τέσσερις ένοπλες ληστείες, μία από τις οποίες είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο δύο φαρμακοποιών. Στην τελευταία δίκη υποστηρίζει την αθωότητά του και μέσα σε λίγες εβδομάδες γίνεται είδωλο της διανοούμενης αριστεράς. Ο Georges Kiejman, νεαρός δικηγόρος τον υπερασπίζεται. Σύντομα όμως η σχέση τους γίνεται τεταμένη.

Η δεύτερη ταινία του Σεντρίκ Καν μέσα στην ίδια χρονιά (μετά το ΓΥΡΙΣΜΑ) είναι ένα δικαστικό απολαυστικό φιλμ, γυρισμένο εξ ολοκλήρου μέσα στην αίθουσα και με σκηνοθετική δεινότητα αυτή την φορά, καταφέρνει να βάλει τον θεατή μέσα στην αίθουσα και να γίνει μάρτυρας πραγματικών γεγονότων και για το εάν μία αμφιλεγόμενη αλλά με μεγάλη δημοτικότητα ακτιβιστική περσόνα των 70s είναι ή δεν είναι ένοχος. Ταινία αριστερών καταβολών που όμως δεν περιορίζεται εκεί, και με μία πολύ καλή ερμηνεία από τον Αρί Βολταταίρ που απέσπασε και το Σεζάρ Ανδρικής ερμηνείας, η Υπόθεση Γκόλντμαν κερδίζει τις εντυπώσεις και προσφέρει ένα απολαυστικό δίωρο και κάποιες εγκυκλοπαιδικές γνώσεις.

Το 24ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου διεξάγεται έως και τις 10 Απριλίου και μπορείτε να βρείτε πληροφορίες για τις προβολές στην επίσημη σελίδα του Φεστιβάλ https://festivalfilmfrancophone.gr/

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *