TV ΚριτικέςΚΡΙΤΙΚΕΣ

Grey’s Anatomy: Γιατί ο θάνατος του Ντέρεκ ήταν η λάθος επιλογή

(Περιλαμβάνει spoiler)

Έχουν περάσει μερικές ημέρες από το πρώτο σοκ (και ναι, ο θάνατος του Ντέρεκ Σέπαρντ στο Grey’s Anatomy ήταν σοκαριστικός, ακόμα και για εμένα που είχα πέσει θύμα των spoiler και ήξερα τι θα συμβεί), οπότε μπορούμε να κοιτάξουμε λίγο βαθύτερα στο επεισόδιο που θα μείνει για πάντα χαραγμένο στη μνήμη των φαν της σειράς.

Πέρα από το σοκ, τη συγκίνηση, την ανατροπή, αυτό που μένει είναι ότι το How to Save a Life ΔΕΝ είναι ένα καλό επεισόδιο. Κατ’ αρχάς εξαπατά τον θεατή. Τον εξαπατά στο να πιστέψει ότι όλα είναι εντάξει, ότι ο Ντέρεκ έσωσε όλους όσους ήταν να σώσει στο δυστύχημα και ότι όλα είναι καλά. Και στη συνέχεια, με σχεδόν συνοπτικές διαδικασίες τον μεταφέρει σε ένα κακό -όπως μας λέει- νοσοκομείο, όπου ο Ντέρεκ μένει εγκεφαλικά νεκρός πριν καλά – καλά προλάβουμε να πούμε «ΜακΝτρίμι». 

greys-anatomy-cast

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, βάζει την Μέρεντιθ να τρέχει στο νοσοκομείο σέρνοντας μαζί της τα δύο της παιδιά και να σβήνει το κουμπί που κρατά στην ζωή τον Ντέρεκ, με τη δικαιολογία ότι το νοσοκομείο χρειάζεται άμεσα τα κρεβάτια!

Και ως κερασάκι στην τούρτα βλέπουμε την Μέρεντιθ να… παρηγορεί τη γιατρό που ήταν υπεύθυνη για τον σύζυγό της, λέγοντάς της: «Την επόμενη φορά θα το κάνεις καλύτερα!»

Ε, λοιπόν, Σόντα Ράιμς υπάρχει κάτι πολύ, μα πάρα πολύ στραβό σε όλα αυτά.

Η αποχώρηση του Ντέρεκ ήταν κάτι που είχαμε φανταστεί. Στο δεύτερο μέρος της σεζόν, ο Πάτρικ Ντέμπσι εμφανιζόταν σε ελάχιστα επεισόδια και η σειρά έκανε τα πάντα για να μας πείσει ότι η Μέρεντιθ μπορεί να ζήσει και μόνη της, χωρίς αυτόν. Αλλά για μένα δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι αυτή ήταν μία από τις πιο παράξενες σεζόν που έχουμε δει στο Grey’s Anatomy (δεν έχει τελειώσει, φυσικά, οπότε ας διατηρήσουμε μια επιφύλαξη για το τι θα γίνει).

Στο πρώτο μέρος της ήταν πολύ καλή, θυμίζοντας τις παλιές, καλές εποχές (μιλάμε για τις σεζόν πριν από την 5η). Και αυτό που την έκανε τόσο καλή ήταν η σύγκρουση Ντέρεκ – Μέρεντιθ για το ποιος θα έπρεπε να υποχωρήσει, ποιος θα έπρεπε να αφήσει την καριέρα του να εξελιχθεί. Μία σύγκρουση ρεαλιστική και συμβατή με τους ανεξάρτητους χαρακτήρες και των δύο. Ο Ντέρεκ εγωιστής θεωρεί ότι είναι ο ήλιος του κόσμου. Η Μέρεντιθ, όμως, πιστεύει ότι έχει έρθει η δική της ώρα να λάμψει και ότι ο σύζυγός της την κρατά πίσω. Ήταν μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα διαμάχη που έφερνε και πάλι στο επίκεντρο ένα ζευγάρι που φαινομενικά είχε βαλτώσει.

Και ξαφνικά όλα γίνονται σαν αστραπή και η συνταγή χαλάει από τη στιγμή που ο Ντέρεκ αποφασίζει να πάει στην Ουάσινγκτον για τη δική του καριέρα. Κι αυτό γιατί αφενός βλέπουμε πως θα είναι η ζωή στο Grey’s χωρίς τον Ντέρεκ -βαρετή-, αφετέρου αναγκάζει τους δημιουργούς της σειράς να προχωρήσουν τις εξελίξεις σε λίγα μόνο επεισόδια. Η Μέρεντιθ νομίζει ότι ο Ντέρεκ την απατά, εκείνος γυρίζει άρον – άρον πίσω (χωρίς στην ουσία να έχουν λυθεί και πολλά πράγματα) για να της ορκιστεί ότι την αγαπά και ότι για εκείνον αυτή είναι ο ήλιος. Για να πείσει στην πραγματικότητα τους θεατές ότι η Μέρεντιθ είναι η απόλυτη πρωταγωνίστρια, δεν πειράζει όποιον και αν σκοτώσουμε, αρκεί αυτή να είναι στη σειρά.

greys-009

Δεν πάει έτσι. Εφόσον ο Πάτρικ Ντέμπσι αποφάσισε να αποχωρήσει, η Σόντα Ράιμς έπρεπε να βρει έναν έξυπνο τρόπο να κλείσει τη σειρά. Έκανε τον κύκλο της, 11 σεζόν, κανείς δεν θα την κατηγορούσε. Γιατί έτσι όπως έχουν τα πράγματα, δεν δικαιώνει ούτε την ίδια την ηρωίδα της. Η Μέρεντιθ είναι ένα πλάσμα βασανισμένο: η μητέρα της έκανε απόπειρα αυτοκτονίας μπροστά της, ο πατέρας της τους παράτησε μικρός, η ίδια δεν ήταν ποτέ αρκετά καλή στα μάτια της Έλις. Η Μέρεντιθ είναι ένα πλάσμα σκοτεινό που μόνο μαζί με τον Ντέρεκ γινόταν λαμπερή και αισιόδοξη. Παίρνοντάς της το σημείο αναφοράς, αφήνεις και την κεντρική ηρωίδα ξεκρέμαστη.

derek-greysΤο χειρότερο, όμως, είναι ο τρόπος με τον οποίο σκότωσε τον Ντέρεκ. Το Grey’s Anatomy έχει αφιερώσει πολύ περισσότερο χρόνο στους γκεστ χαρακτήρες που έρχονται για εξετάσεις στο νοσοκομείο. Πολύ περισσότερο χρόνο από αυτόν που αφιέρωσε στον θάνατο του βασικού πρωταγωνιστή της. Και να βάζει τη Μέρεντιθ να το αντιμετωπίζει όλο αυτό μόνη της… είναι τουλάχιστον εξοργιστικό. Για μία σειρά που προσπαθούσε εδώ και καιρό να μας πείσει ότι το παν είναι η φιλία και οι ανθρώπινες σχέσεις, το να βάζει τη Μέρεντιθ να παίρνει τα παιδιά της στο νοσοκομείο και να κλείνει αυτό το μηχάνημα χωρίς κάποιον δίπλα της, χωρίς τον Άλεξ ή την Κριστίνα, χωρίς την αδελφή του Ντέρεκ έστω, αυτό είναι αδιανόητο. Δικαίως οι θαυμαστές αισθάνονται προδομένοι, όχι για τον θάνατο, αλλά για τον τρόπο. Ακόμα και ο ίδιος ο Ντέμπσι δήλωσε ότι δεν ξέρει πώς οι φαν θα ξεπεράσουν τον αιφνίδιο θάνατο του χαρακτήρα του.

Η Σόντα Ράιμς υποθέτει λανθασμένα και κάτι άλλο. Ότι η σειρά της αφορά τη Μέρεντιθ. Όχι. Η σειρά της δεν αφορούσε ποτέ τη Μέρεντιθ, αφορούσε αυτόν τον έρωτα, τον μεγαλύτερο από τη ζωή που βρισκόταν στο κέντρο όλων όσων συνέβαιναν στο νοσοκομείο. Με αυτόν τον έρωτα ξεκινά η σειρά (η συνάντηση του Ντέρεκ και της Μέρεντιθ μετά από ένα one night stand), με αυτόν θα έπρεπε να τελειώσει. Πώς σκοτώνεις έτσι απλά έναν έρωτα μεγαλύτερο από τη ζωή;

derek-meredith

Όσο για το πώς θα προχωρήσει η σειρά; Στα επόμενα επεισόδια θα δούμε το σοκ των γιατρών, την κηδεία (όπου υποψιαζόμαστε ότι μπορεί να κάνει μια εμφάνιση και η Κριστίνα) και από εκεί, στην επόμενη σεζόν… άγνωστο το τι θα συμβεί. Η Έλεν Πομπέο που ερμηνεύει τη Μέρεντιθ δήλωσε ότι θα προσεγγίσει τον χαρακτήρα με σεβασμό σε όσους έχουν χάσει κάποιον δικό τους άνθρωπο. Και είμαστε σίγουροι ότι θα κάνει καλή δουλειά. Το θέμα δεν είναι εκεί.

Κανείς δεν αμφισβητεί ότι η Σόντα Ράιμς ξέρει να αφηγείται ιστορίες και είμαστε σίγουροι ότι οι βασικοί χαρακτήρες θα έχουν ενδιαφέροντα πράγματα να πουν και να κάνουν (από την Κάλι στην Αριζόνα, στον Τζάκσον, την Αμίλια και τον Όουεν, την Μπέιλι και φυσικά τον Άλεξ). Το να μπορείς να αφηγηθείς ιστορίες, σημαίνει όμως και ότι πρέπει να τις αφηγηθείς; Το να μπορείς να σκοτώσεις τον βασικό σου ανδρικό χαρακτήρα και να μπορείς να συνεχίσεις σημαίνει ότι πρέπει να το κάνεις; Τώρα που ελάχιστα από τα μέλη του αρχικού καστ παραμένουν, τώρα που οι δύο από τους τρεις βασικούς πρωταγωνιστές έχουν αποχωρήσει (Ντέρεκ και Κριστίνα), η Μέρεντιθ θα βρει την ευτυχία -ίσως σε φίλους, ίσως σε έναν νέο έρωτα. Η σειρά, όμως, δεν  θα έπρεπε να μπει καν σε αυτά τα αχαρτογράφητα νερά που ανέφερε η δημιουργός της. Θα έπρεπε απλά να ολοκληρώσει τον κύκλο της. Το επόμενο επεισόδιο θα είναι ένα παραπάνω επεισόδιο από αυτό που χρειάζεται να δούμε.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *