ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

Επιστροφή στο Χάουαρντς Εντ (Howards End)

Βαθμολογία: *****

Τα καλλιεργημένα αδέλφια της οικογένειας Σλέγκελ θα ενώσουν τις μοίρες τους με την πλούσια και συντηρητική οικογένεια των Γουίλκοξ στην αλλαγή του αιώνα, ένα σπίτι θα γίνει μήλο της Έριδος και οι συγκρούσεις τους προασπιζόμενοι ο καθένας τις ιδέες του θα ορίσει την μετάβαση σε μία νέα πραγματικότητα.

Μετά το ΔΩΜΑΤΙΟ ΜΕ ΘΕΑ και το ΜΩΡΙΣ, ήταν θέμα χρόνου για την θαυματουργή κινηματογραφική τριπλέτα των James Ivory (σκηνοθεσία) Ismail Merchant (παραγωγός) και Ruth Prawer Jhabvala (διασκευασμένο σενάριο) να μεταφέρουν το μυθιστόρημα του E.M. Forster στον κινηματογράφο. Δύο οικογένειες, η μία προοδευτική και η άλλη συντηρητική. Στη μέση και ένας έρωτας καταδικασμένος λόγω κοινωνικής ανισότητας. Όλοι οι χαρακτήρες πιστοί στις αξίες που πρεσβεύουν, και παλεύοντας για ένα καλύτερο αύριο ή για την συντήρηση των προνομίων τους θα βρεθούν αντιμέτωποι με μία εποχή που αλλάζει και θα πάρει ο καθένας το μεγάλο του μάθημα. Το βιβλίο του E.M. Forster αριστοτεχνικά γραμμένο το 1910, δίνει την σκυτάλη στην διπλά βραβευμένη με Oscar ιέρεια των διασκευασμένων σεναρίων Ruth Prawer Jhabvala για να δώσει κινηματογραφική πνοή και από εκεί και πέρα ο James Ivory με έναν σκηνοθετικό περφεξιονισμό (που θα τον ολοκλήρωνε ένα χρόνο μετά με το ΤΑ ΑΠΟΜΕΙΝΑΡΙΑ ΜΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ) παραδίδει ένα αριστούργημα στο είδος του κοινωνικού δράματος εποχής. Το Χάουαρντς Εντ στα 144 λεπτά του, ξετυλίγει κάθε σημαντική λεπτομέρεια με τέτοια άνεση, κομψότητα και κινηματογραφική ευχαρίστηση μιλώντας για σημαντικά πράγματα όπως η εξουσία, η εργασιακή εκμετάλλευση, η θέση της γυναίκας, η τέχνη ως διαφυγή από την σκληρή καθημερινότητα, η κοινωνική ανισότητα αλλά κυρίως με το εξαιρετικό φινάλε του το αίσθημα της αναγκαστικής δικαιοσύνης.

Ο περφεξιονισμός του Χάουαρντς Εντ δεν σταματάει στην διασκευή του σεναρίου και στην σκηνοθεσία αλλά χτυπάει κόκκινο σε κάθε τομέα της ταινίας. Στα κοστούμια και στα σκηνικά που εξυπηρετούν αποκλειστικά το σενάριο, την φωτογραφία, την αριστουργηματική μουσική του Richard Robbins (μόνιμου συνεργάτη του Ivory) με αποτέλεσμα να εμπνεύσουν όλους τους ηθοποιούς, από την Emma Thompson και τον χαρακτήρα της που προσπαθεί να συνδυάσει τις δύο οικογένειες και τις διαφορετικές αξίες τους, τον Anthony Hopkins, την Vanessa Redgrave, την Helena Bonham Carter στον ρόλο της επαναστάτριας που θα πάρει το πιο σημαντικό μάθημα. Όλα αυτά καθιστούν το Επιστροφή στο Χάουαρντς Εντ ένα υπόδειγμα κινηματογράφου και ένα απαράμιλλο μάθημα μεταφοράς λογοτεχνίας στον κινηματογράφο.

Υποψήφιο για 9 Oscar, κέρδισε αυτό του Α Γυναικείου ρόλου για την Emma Thompson, των σκηνικών και του διασκευασμένου σεναρίου, ανοίγοντας τον δρόμο για τα Απομεινάρια Μιας Ημέρας. Ένα αριστούργημα από έναν δεξιοτέχνη Αμερικάνο σκηνοθέτη με μία ταλαντούχα ομάδα ανθρώπων της τέχνης μαζί του. Πιο επίκαιρο από ποτέ, 29 χρόνια μετά σε μία πάλι μεταβατική κοινωνικοπολιτική περίοδο. Το λέμε και διαχρονικό αριστούργημα!

H ταινία προβάλλεται από 1 Ιουλίου σε διανομή Bibliotheque

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *