ΑφιερώματαΘΕΜΑΤΑ

Tα Αστέρια δεν Πεθαίνουν στο Λίβερπουλ: Η πραγματική ιστορία πίσω από την ταινία

gloria-grahame001

Ένας έρωτας κινηματογραφικός. Αυτό είναι το θέμα της ταινίας «Τα Αστέρια δεν Πεθαίνουν στο Λίβερπουλ» με πρωταγωνιστές τους Ανέτ Μπένινγκ και Τζέιμι Μπελ. Η Μπένινγκ ερμηνεύει την Γκλόρια Γκράχαμ, σταρ του Χόλιγουντ που στη δύση της καριέρας της γνωρίζει και ερωτεύεται τον νεαρό Πίτερ Τέρνερ, στο βιβλίο του οποίου βασίζεται η ταινία.

Στις δεκαετίες του ’40 και ’50, η Γκλόρια Γκράχαμ έλαμψε στο Χόλιγουντ. Καθιερώθηκε σαν σταρ μέσα από φιλμ νουάρ, όπως τα «Διασταυρούμενα πυρά» (1947), «Πύρινος Εφιάλτης» (1952), «Η μεγάλη κάψα» (1953), «Η Ωραία και το Κτήνος» (1952) – για το οποίο μάλιστα απέσπασε και Όσκαρ Β‘ Γυναικείου Ρόλου- αλλά και επιτυχίες της εποχής όπως «Μια Υπέροχη Ζωή» (1946), «Το Όγδοο Θαύμα» (1952), και «Οκλαχόμα!» (1955). Στις πιο ένδοξες μέρες της συνεργάστηκε με κορυφαίους σκηνοθέτες, όπως Φρανκ Κάπρα, Φριτς Λανγκ και Σέσιλ Μπι ΝτεΜιλ.

wonderful-life

Η πτώση της όμως, ήρθε σύντομα, περίπου στα 50 της χρόνια. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει στην εφημερίδα The Guardian ο Τέρνερ, οι λόγοι δεν ήταν πολύ διαφορετικοί από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες ηθοποιοί σήμερα. Η Γκλόρια Γκράχαμ κλήθηκε να ερμηνεύσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία Born Yesterday του 1950. «Αλλά δεν δέχθηκε να πάει ασυνόδευτη στη λιμουζίνα του τότε προέδρου της RKO, Χάουαρντ Χιούζ» λέει ο Τέρνερ. Γρήγορα αντικαταστάθηκε. Δεν βοήθησε και το γεγονός πως αρνήθηκε πεισματικά να κάνει επεμβάσεις και θεραπείες στο πρόσωπό της.

«Της ασκούσαν πιέσεις να αλλάξει την εμφάνισή της, να βάψει τα μαλλιά της, να φτιάξει τη μύτη της και άλλα τέτοια. Τα στούντιο ήθελαν να τη δανείσουν ή να μη τη δανείσουν σε άλλα στούντιο. Όλα αυτά εκείνη τα έβρισκε πολύ δύσκολα. Δεν της άρεσε το Χόλιγουντ» λέει ο Τέρνερ, ο οποίος προσπαθούσε εδώ και πολλά χρόνια να μεταφέρει το βιβλίο του στο σινεμά.

film-stars-dont-die-in-liverpool01

Η Γκράχαμ κατέληξε να δουλεύει σε δευτεροκλασάτα θέατρα στη Βρετανία. Εκεί συνάντησε τον Τέρνερ στη διάρκεια της δεκαετίας του ’70, στον ξενώνα όπου έμεναν προσωρινά. Εκείνος ήταν 27 και δεν ήξερε ποια ήταν η Γκράχαμ.

Μια μέρα τον προσκάλεσε στο δωμάτιό της να χορέψουν το Stayin’ Alive από την ταινία Saturday Night Fever. Σύντομα έγιναν φίλοι και αργότερα θα ερωτεύονταν. Σπάνια αναγνώριζε κάποιος στο δρόμο την Γκράχαμ την περίοδο που ήταν με τον Τέρνερ. Μάλιστα, στον δρόμο τους σταματούσαν για να ζητήσουν αυτόγραφα από εκείνον, καθώς έπαιζε σε μία τηλεοπτική σειρά. Την πείραζε αυτό την γνωστή ηθοποιό; Εκείνος λέει πως η Γκλόρια το έβρισκε εξαιρετικά αστείο.

Άλλη μια ιστορία που πολλοί λένε για την Γκλόρια Γκράχαμ είναι ότι κοιμήθηκε με τον 13χρονο θετό γιο της και ότι το σκάνδαλο αυτό ήταν που κατέστρεψε την καριέρα της. Οι φήμες θέλουν τον τότε σύζυγό της Νίκολας Ρέι να γυρίζει στο σπίτι και να την βρίσκει στο κρεβάτι με τον γιο του, Τόνι. Το ζήτημα περιπλέκεται από το γεγονός ότι αργότερα η Γκράχαμ και ο Τόνι παντρεύτηκαν. Ο Τέρνερ επιμένει ότι επρόκειτο για κακόβουλες φήμες που έσπειρε ένας άλλος σύζυγος της Γκράχαμ, ο Σάι Χάουαρντ, στη διάρκεια του διαζυγίου τους.

Το 1981 ο Τέρνερ ανακαλύπτει ότι η Γκράχαμ πεθαίνει από καρκίνο. Η τελευταία της επιθυμία είναι να επιστρέψουν στο πατρικό του Τέρνερ στο Λίβερπουλ.  «Για την Γκλόρια το Λίβερπουλ ήταν τόσο συναρπαστικό όσο ήταν για μένα το Χόλιγουντ» λέει ο Τέρνερ στην εφημερίδα Telegraph.

film-stars-dont-die-in-liverpool02

Μετά τον θάνατο της Γκράχαμ, ο Τέρνερ εγκατέλειψε την υποκριτική και ξεκίνησε να εργάζεται σε ένα μαγαζί με αντίκες στην Portobello Road. Όσο για τη σχέση του με τη διάσημη ηθοποιό; «Ήταν ο έρωτας της ζωής μου» λέει.

* Η ταινία «Τα Αστέρια δεν Πεθαίνουν στο Λίβερπουλ» θα κυκλοφορήσει 8 Φεβρουαρίου στους κινηματογράφους από την Odeon.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *