Η Louise Brooks ως έγχρωμη «Χαμένη Αφροδίτη»
To φωτογραφικό υλικό της Louise Brooks είναι αδιαμφισβήτητα απεριόριστο. Ακόμη και κατά το διάστημα της καριέρας της που βρισκόταν στο Hollywood, περισσότερο φωτογραφιζόταν παρά πρωταγωνιστούσε σε ταινίες, ποζάροντας για πορτραίτα σε διάφορα περιοδικά για σινεμά.
Μια συναρπαστική ανακάλυψη έκανε το British Film Institute, καθώς βρέθηκε υλικό με την σπουδαία ηθοποιό και χορεύτρια κατά την ζωηρή δεκαετία του 1920, όπως δεν την έχουμε ξαναδεί…
Πρόκειται για ένα χαμένο φίλμ Technicolor 2-stripe, η τεχνολογία του οποίου αποτέλεσε επανάσταση του χρώματος στην βιομηχανία του κινηματογράφου στις αρχές του 1920. Το φίλμ αυτό απέδιδε με την μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια τα φυσικά χρώματα της σκηνής. Η Brooks,στο συγκεκριμένο φιλμ ποζάρει, γελάει και κινείται με ρυθμό, υποδυόμενη την Αφροδίτη, στην ομώνυμη ταινία «The American Venus» (Frank Tuttle, 1926).
Το φίλμ βρέθηκε σε μία συλλογή από θραύσματα Technicolor στο αρχείο του British Film Institute.
Η ανεύρεση του χαμένου φίλμ έχει μεγάλη σημασία καθώς αποτελεί και για τους θαυμαστές της Brooks μια νέα ανακάλυψη. Από αυτό το φίλμ, ήδη κυκλοφορεί κάποιο υλικό, στο οποίο η Brooks κάνει και τις χαρακτηριστικές της κινήσεις. Στο Technicolor φιλμ είναι λαμπερή φυσική, ακόμη και χαρούμενη… Η σκηνή που την βλέπουμε είναι αρκετά «ελκυστική», όχι μόνο γιατί βλέπουμε την Louise Brooks όπως ήταν κατά την διάρκεια της καριέρας της στο Hollywood, αλλά γιατί μας επιτρέπει να φανταστούμε το πώς έμοιαζε την εποχή που θεωρούνταν μία από τις πιο όμορφες κοπέλες του Broadway.
Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα Silent London, η Brooks υποδύεται μία «ντίβα», η οποία είναι καταδικασμένη να χάσει το στέμμα από μία κοπέλα με ξανθά μαλλιά (πρόκειται για μια ιδέα που επαναλαμβανόταν αρκετά σε σενάρια στο Hollywood). Αυτός ήταν και ο πρώτος επίσημος όλος της, αφού προηγουμένως είχε κάνει μια ανεπίσημη εμφάνιση στην ταινία «The Street of Forgotten Men» (1925).
Την περίοδο των γυρισμάτων η ηθοποιός, έκανε παράλληλα βραδινές εμφανίσεις στο κλαμπ «Follies» με αποτέλεσμα να είναι αρκετά κουρασμένη στο πλατό, ενώ προσπαθούσε να ξεκλέβει ορισμένες ώρες για να κοιμάται. Χαρακτηριστικά, ο σκηνοθέτης συνήθιζε να λέει ότι το πιο πιθανό είναι να βρει κανείς την ηθοποιό σε πλατό με κρεβάτι μέσα… Μια φορά μάλιστα, λέγεται πως η ηθοποιός είχε πέσει για ύπνο πάνω σε ένα δοκάρι, ενώ ο ηλεκτρολόγος δούλευε λίγα μέτρα δίπλα της…
Η μεγαλύτερη όμως δυσκολία της δεν ήταν η κούραση αλλά το γεγονός ότι έπρεπε να ανεχθεί τον Ford Sterling. Όπως η ίδια είχε παραδεχτεί, μεταξύ των σκηνών που γυρίζανε, έπρεπε να φλερτάρει μαζί του και να γελάει με τα αστεία του. Ωστόσο κατά την γνώμη του, δεν τα κατάφερνε και εκείνος παραπονιόταν για τις αντιδράσεις της.
Σε εκείνο το σημείο, η Brooks αποφάσισε να αφοσιωθεί στην ξεκούρασή της και παράλληλα να επισκέπτεται τον καλό της φίλο WC Fields, ο οποίος τότε πρωταγωνιστούσε στην ταινία «Sally of the Sawdust», σε σκηνοθεσία του D.W. Griffith. Τότε ήταν που ο σκηνοθέτης Tuttle έδωσε στην Brooks το παρατσούκλι “Babbling Brooks”.
Όπως φαίνεται και στο απόσπασμα που έχει σωθεί, τα κοστούμια της Brooks για την ταινία «The American Venus» ήταν είτε αποκαλυπτικά μαγιό είτε προκλητικά σύνολα που φορούσαν τότε τα «showgirls» (περιλαμβανομένου και του ρούχου που παρατηρούμε στην φωτογραφία).
Σύμφωνα με το Silent London, σε κάθε περίπτωση, το αινιγματικό της χαμόγελο είναι αυτό που μας προβληματίζει, όπως φαίνεται στο καινούριο φιλμ. Είναι πράγματι χαμόγελο ή ένας ειρωνικός μορφασμός στην κάμερα;
Δείτε το αρχικό τρέιλερ του “The American Venus”:
Βρέθηκε και δεύτερο χαμένο φιλμ της Μπρουκς
Πέρα από την «Χαμένη Αφροδίτη», μία άλλη σπουδαία ανακάλυψη περίμενε τους θαυμαστές της Brooks. Πρόκειται για 23 λεπτά από την χαμένη ταινία Now We’re in the Air του 1927. To απόσπασμα της ταινίας ανακαλύφθηκε σε ταινιοθήκη στην Τσεχία και είναι σημαντικό γιατί καλύπτει ένα κενό στην καριέρα της ηθοποιού. Κι αυτό γιατί οι ταινίες που γύρισε η Brooks το 1927 -στο απόγειο της καριέρας της- θεωρούνταν μέχρι σήμερα χαμένες.
Την ανακοίνωση για την ανακάλυψη του φιλμ έκανε το Φεστιβάλ Βωβού Κινηματογράφου του Σαν Φρανσίσκο, όπου θα προβληθεί και το απόσπασμα της ταινίας μέσα στον Ιούνιο.
Ο συντηρητής Ρόμπερτ Μπάιρν ήταν αυτός που ανακάλυψε την ταινία, σε κατάσταση αποσύνθεσης, με τις σκηνές να είναι μπερδεμένες και αγγλικούς υπέρτιτλους αντί για τους αμερικάνικους. Μέσα στους επόμενους οκτώ μήνες προσπάθησε και κατάφερε να αποκαταστήσει την ταινία, η οποία ήταν δημοφιλής στην εποχή της, αλλά σήμερα είναι ελάχιστα γνωστή.
Η ταινία της Paramount είναι μια κωμωδία που διαδραματίζεται στον Α′ Παγκόσμιο Πόλεμο, με πρωταγωνιστές τους Γουάλας Μπίρι και Ρέιμοντ Χάτον. Η Brooks εμφανίζεται σε δύο ρόλους, τους ρόλους δύο διδύμων -μιας γυναίκας που μεγάλωσε στη Γαλλία και μιας που μεγάλωσε στη Γερμανία-, οι οποίες αποτελούν το ερωτικό ενδιαφέρον δύο ατζαμήδων πιλότων. Στο απόσπασμα που σώζεται βλέπουμε την Brooks στον ρόλο της Γαλλίδας ως εργαζόμενης σε τσίρκο.