ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Η τελευταία πινελιά

final-portait01

two-half-popcorn

To 1964, o ζωγράφος και γλύπτης Αλμπέρτο Τζακομέτι (Τζέφρι Ρας) αναλαμβάνει να φτιάξει το πορτρέτο του φίλου του, συγγραφέα Τζέιμς Λορντ (Άρμι Χάμερ). Ο Λορντ θα διαπιστώσει σύντομα ότι το να ποζάρει για ένα τόσο δημιουργικό ταλέντο δεν είναι τόσο εύκολο όσο νόμιζε.

Σωστά ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Στάνλεϊ Τούτσι επικεντρώνεται σε ένα μόνο περιστατικό από τη ζωή του Τζακομέτι. Η ταινία είναι κυρίως μία σειρά σκέψεων πάνω στην τέχνη και τη δημιουργική διαδικασία, πάνω στην ολοκλήρωση ενός έργου -με τον Τζακομέτι να αναρωτιέται εάν πραγματικά ολοκληρώνεται ποτέ ένα έργο τέχνης. Όσο η ταινία μένει σε αυτές τις συζητήσεις των δύο ανδρών, έχει πολλά να προσφέρει στη συζήτηση περί δημιουργίας.

final-002

Η ταινία, όμως, αποτελεί και ένα πορτρέτο ενός ανθρώπου που ζούσε τη ζωή στο έπακρο -και ο οποίος εμφανίζεται ερωτευμένος με μία πόρνη από την οποία ζητούσε να ποζάρει στους πίνακές του (την ερμηνεύει η Κλεμάνς Ποεζί). Εδώ θα λέγαμε ότι πάσχει, καθώς επιλέγει μάλλον στερεοτυπικές αναπαραστάσεις για να μιλήσει για αυτή την πτυχή της ζωής του Τζακομέτι.

Ο Τζέφρι Ρας αναλαμβάνει να ερμηνεύσει και πάλι έναν ρόλο υπερβολικό και τα καταφέρνει -όπως ήταν αναμενόμενο- περίφημα. Στον αντίποδα ο Άρμι Χάμερ, στον ρόλο του ψύχραιμου -και κάπως εξαντλημένου, αλλά σίγουρα γοητευμένου από το ταλέντο του Τζακομέτι- Λορντ, αποτελεί τη «ματιά» του θεατή στην ιστορία.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *