ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΑΥΡΙΟ (IL SOL DELL’AVVENIRE)

O Τζιοβάνι είναι Ιταλός σκηνοθέτης και βρίσκεται στα γυρίσματα της νέας ταινίας του εν μέσω ενός κυκεώνα αλλαγών. Η σημερινή κατάσταση που επικρατεί στον κόσμο του κινηματογράφου δεν τον αφήνει παρά να κάνει ταινία κάθε πέντε χρόνια, κάτι που θέλει να αλλάξει. Ο γάμος του με την σύζυγο παραγωγό του βρίσκεται σε κρίση (χωρίς ό ίδιος να το έχει πάρει χαμπάρι), η κόρη του έχει σχέση με έναν υπερήλικα, αλλά αυτό που ενδιαφέρει τον Τζιοβάνι είναι το σύμπαν του να οδηγηθεί σε ένα καλύτερο και καινούργιο αύριο.

Αφοπλιστικά αστείο και ξεκάθαρη κινηματογραφική δήλωση του Νάνι Μορέτι για την σημερινή τροπή της νέας εποχής, της πολιτικής άγνοιας, των διαπροσωπικών σχέσεων και του ίδιου του σινεμά, όλα όμως με κοινό παρανομαστή την μεγάλη του αγάπη δηλαδή τον κινηματογράφο. Βάζοντας στο επίκεντρο της νέας του ταινίας τον Τζιοβάνι που είναι alter ego του ίδιου του σκηνοθέτη, ο Μορέτι επαναλαμβάνει χωρίς ίχνος δράματος αλλά με απίστευτες ατάκες και καταστάσεις τις συνηθισμένες του απόψεις και τις κοινοποιεί σε όποιον ενδιαφέρεται για ένα καινούργιο αύριο.

Το σινεμά για τον Μορέτι είναι πρωτίστως τέχνη. Γι αυτό και στην ταινία αναγκάζεται να επιστρατεύσει ακόμα και τηλεφωνικά τον Μάρτιν Σκορσέζε για να επιβεβαιώσει τον λάθος τρόπο που προβάλλουν οι περισότερες ταινίες την βία ως διασκέδαση και όχι ως κάτι αποκρουστικό, επιστρέφει στον αγαπημένο του Κριστόφ Κισλόφσκι, τρολάρει το Νέτφλιξ και τους ανθρώπους πίσω από αυτό και στο τέλος καταλήγει να πάρει την χρηματοδότηση της ταινίας του από Κορεάτες, οι οποίοι βλέπουν στα πάντα μηδενιστικά μηνύματα και σχεδόν το τέλος της ανθρωπιάς. Προτρέπει τους ερωτευμένους νέους να μην ασχολούνται με αναλύσεις όταν τελειώσει η ταινία αλλά να αγκαλιάζονται και να φιλιούνται. Είναι ο ρομαντικός Μορέτι που αναπολεί μία εποχή που έχει περάσει ανεπιστρεπτί αλλά τελικά στο φινάλε, όλο το σύμπαν του (στην κυριολεξία το βλέπουμε) και οι άνθρωποι του, οδηγούνται με αισιοδοξία για ένα καλύτερο αύριο.

Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί κινηματογραφικά αφελές αλλά δεν είναι. Το ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΑΥΡΙΟ είναι μία κωμωδία που υποστηρίζει σθεναρά τα πιστεύω της, ”σφάζει” με το γάντι την οικονομική υστερία στην οποία υποπέφτει το σινεμά ( ”κάποια στιγμή θα ξυπνήσουν όλοι αυτοί και θα πουν Χριστέ μου τι κάναμε στο σινεμά” είναι τα λόγια του Τζιοβάνι) και για 93 λεπτά παραδίδει ένα κωμικό αλλά δριμύ κατηγορώ.

Η ταινία κυκλοφορεί 26 Οκτωβρίου σε διανομή feelgood

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *