ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

JOKER: ΤΡΕΛΑ ΓΙΑ ΔΥΟ (Joker: Folie à Deux)

O Άρθουρ Φλεκ, έγκλειστος πλέον στην φυλακή και εν αναμονή της δίκης του για τις δολοφονίες πέντε ανθρώπων, προσπαθεί να επιβιώσει και να βρει εάν η αληθινή ταυτότητα του είναι ο Τζόκερ. Η δικηγόρος του προσπαθεί να τον σώσει αλλά η γνωριμία του με την Χάρλει Κουήν, θα σταθεί καθοριστική για την πορεία της δίκης όσο και για ένα νέο ξέσπασμα του Τζόκερ. Υπάρχει τελικά ο Τζόκερ ή απλά ο Άρθουρ υποκρίνεται;

Μετά την επιτυχία της ταινίας του 2019, τις 11 υποψηφιότητες και τα 2 Όσκαρ της ταινίας ( Ά Ανδρικoύ ρόλου και Μουσικής) ο Τοντ Φίλιπς και οι ίδιοι σεναριογράφοι, επιστρέφουν με τον Χοακίν Φίνιξ και μαζί την Lady Gaga, για να παρουσιάσουν μία συνέχεια που όλοι θέλαμε πολύ να δούμε αλλά όχι με αυτόν τον τρόπο. Εντελώς διαφορετικό από την πρώτη ταινία, η ατμόσφαιρα ξεχάστηκε, το επαναστατικό πνεύμα της πρώτης ταινίας δίνει την θέση του σε ένα χλιαρό ρομάντζο συνοδεία τραγουδιών (αλλά δεν το λες και μιούζικαλ) , το δικαστικό δράμα είναι σχεδόν αδιάφορο και σε όλη την ταινία ο θεατής περιμένει την εμφάνιση του Τζόκερ η οποία έρχεται με δόσεις…σταγονόμετρου.

Η σεναριακή ιδέα της δίκης μπορεί αρχικά να φάνταζε ωραία αλλά ο Φίλιπς υιοθετεί ένα άνευρο τρόπο να διαχειριστεί το υλικό, χωρίς κορύφωση, χωρίς έκπληξη και προπάντων χωρίς θόρυβο. Διχασμένος αν θέλει να κάνει ένα ψυχολογικό δράμα ή μία συνέχεια της πρώτης ταινίας, παραδίδει 138 λεπτά με μερικά σημεία που λειτουργούν (το εισαγωγικό animation της αρχής και μία εκκωφαντική έκρηξη προς το φινάλε) έχουν προηγηθεί όμως 120 λεπτά σκαμπανεβάσματος και ενός ρομάντζου τόσο αδύναμου, που δεν αφήνει στον θεατή την επιλογή να ”πορωθεί” με αυτό που παρακολουθεί.

Ο Χοακίν Φίνιξ είναι φυσικά υπέροχος στον ρόλο που του έδωσε και το Όσκαρ το 2019, η Κάθριν Κίνερ στον ρόλο της δικηγόρου είναι απλά διεκπεραιωτική (γραμμένος πρόχειρα ο ρόλος της, η ηθοποιός είναι εξαιρετική) και η Lady Gaga διαθέτει το ταλέντο και της ηθοποιού αλλά ως ρόλος δεν της δίνει κάτι επιπλέον και άρα δεν την βγάζει και κερδισμένη. Το κυριότερο δε ατόπημα είναι πως η ταινία δεν της δίνει ούτε μία μεγάλη σκηνή για να διαπρέψει, ούτε ερμηνευτικά αλλά ούτε και τραγουδιστικά.

Αντικινηματογραφικό σε σημεία, το ΤΖΟΚΕΡ ΤΡΕΛΑ ΓΙΑ ΔΥΟ (δεν είδαμε πουθενά την τρέλα) θέλει να είναι ένα σκεπτόμενο ψυχολογικό δράμα, ένα μελαγχολικό μιούζικαλ, μία συνέχεια μεγάλης επιτυχίας αλλά αυτό που καταφέρνει είναι να γίνει μία απλά ενδιαφέρουσα ταινία που την παρακολουθείς μεν αλλά δεν ξέρεις τον λόγο και αν έπρεπε. Έλλειψη έμπνευσης ίσως.

Η ταινία κυκλοφορεί σε previews από 2 Οκτώβρη και κανονικά στις αίθουσες από 3 Οκτώβρη

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *