ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

ΚΑΘΑΡΤΗΡΙΟ

Ένας μοναχός ηγείται μιας πομπής εναντίον των εμβολίων. Ένα κορίτσι διασώζεται από τον ίδιο της τον πατέρα από την πορνεία. Δύο κολεγιόπαιδα γίνονται δράστες βίαιων περιστατικών. Ένας ηλικιωμένος πέφτει θύμα -ή μήπως όχι- μιας αστυνομικού. Ένα ζευγάρι προσπαθεί να αποκαταστήσει τη σχέση του. Μια γυναίκα εκφράζει τον θυμό της σε έναν δημόσιο υπάλληλο. Ένας άνδρας απάγει τον καλύτερο του φίλο λίγο πριν το μεγάλο φινάλε. Επτά διαφορετικές ιστορίες για την αγάπη στη σύγχρονη Ελλάδα, από ανθρώπους που την αναζητούν, τη βρίσκουν, τη χάνουν.

Με τον σουρεαλισμό της Ελληνικής πραγματικότητας να μετατρέπεται σε κινηματογραφικό σπονδυλωτό έργο και με μία εξαιρετική δουλειά στην σκηνοθεσία και την φωτογραφία, ο Βασίλης Μαζωμένος μετά την ΕΞΟΡΙΑ του 2019 επιστρέφει μαζί με τους ήρωες του, το δράμα τους, το χιούμορ και την ανάγκη τους για αγάπη και ανθρωπιά. Από τις καλύτερες ελληνικές ταινίες της χρονιάς, με έναν τίτλο που παραπέμπει στον Μεσαίωνα των ημερών μας και στην παράνοια της ζωής στην Αθήνα, το ΚΑΘΑΡΤΗΡΙΟ δείχνει την δύναμη του με τον συνδυασμό του χιούμορ με την τραγωδία, χτυπάει ξεκάθαρα την σοβαροφάνεια με το όλο σκηνικό του αστυνομικού τμήματος. υπενθυμίζει την κατάρα του μικροαστισμού μέσα από το σκετς με το ζευγάρι αλλά και με την εξαιρετική ιστορία με τους δημόσιους υπάλληλους και την απάθεια του σύγχρονου νεοέλληνα.

Όλα αυτά όμως θα ΄ήταν και λίγο δυσβάσταχτα στην θέαση τους αλλά ευτυχώς ο σκηνοθέτης, μπολιάζει την ταινία άλλοτε με ένταση (η ιστορία με τα επεισόδια), με κέφι (η εμφάνιση της Άννας Γουλά), με συνδυασμούς των ιστοριών μεταξύ τους στο φινάλε, με την εμφάνιση ενός Έλβις και εν κατακλείδι με το σουρεαλιστικό στοιχείο που αποτελεί το τελευταίο ανάχωμα υπεράσπισης της αληθινής ζωής αλλά και του ίδιου του κινηματογράφου. Σεναριακά ο Βασίλης Μαζωμένος και ο Βασίλης Γουδέλης δείχνουν να γνωρίζουν την σημαντικότητα τπου σεναρίου και των διαλόγων σε μία ταινία, χωρίς αυτοί να φαίνονται εξωπραγματικοί αλλά και στο τεχνικό μέρος, η διεύθυνση φωτογραφίας του Φώτη Μήτση είναι υποδειγματική (φως, σκοτάδι και χρώμα εναλλάσσονται ανάλογα με την ιστορία), το μοντάζ του Αλέξανδρου Χριστάρα και της Εύης Λόη δίνει ρυθμό και ένταση αποφεύγοντας κενούς χρόνους, και τελικά το ΚΑΘΑΡΤΗΡΙΟ είναι μία ελληνική ταινία γεμάτη αγάπη και ευαισθησία που καταφέρνει να κερδίσει τον θεατή μέσα από τον σουρεαλισμό της και το χιούμορ της.

Πληθώρα βραβείων σε μικρά Φεστιβάλ του εξωτερικού, επίσημη συμμετοχή στο τελευταίο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης και βραβείο σκηνοθεσίας στο Πανόραμα Ευρωπαικού Κινηματογράφου της Αθήνας.

Η ταινία κυκλοφορεί 2 Φεβρουαρίου στις αίθουσες

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *