ΘΕΜΑΤΑΦεστιβάλ

Ξαφνικά Φέτος Το Καλοκαίρι #8: Η Ζωή σε Άσπρο + Μαύρο το Μεσοκαλόκαιρο

[one_half last=”no”]…[/one_half]

ksafnika1

Για όγδοη χρονιά ο Ηλίας Φραγκούλης και το freecinema.gr επιστρέφει με το καθιερωμένο πλέον κινηματογραφικό event του καλοκαιριού στην Αθήνα το ΞΑΦΝΙΚΑ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ και αυτή την φορά με tagline Η ΖΩΗ ΣΕ ΑΣΠΡΟ + ΜΑΥΡΟ. Από τις 18 έως και τις 24 Ιουλίου στο θερινό σινεμά ΡΙΒΙΕΡΑ των Εξαρχείων, την τιμητική τους έχουν σπάνιες και αγαπημένες ασπρόμαυρες κλασικές ταινίες, ορόσημο στην ιστορία του κινηματογράφου που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να ανακαλύψει ή και να ξαναδεί αυτή την φορά στην Μεγάλη Οθόνη, ανακαλύπτοντας ταυτόχρονα την μαγεία και την έννοια του θερινού κινηματογράφου ως ευκαιρία κινηματογραφικής εκπαίδευσης αλλά και ψυχαγωγίας. Το φετινό πρόγραμμα του ΞΑΦΝΙΚΑ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ξεκινά με τα έγχρωμα πλάνα των Πάουελ και Πρεσμπέργκερ από το «Ζήτημα Ζωής και Θανάτου» και κλείνει με την τετράχρωμη οδύνη του «Μεσοκαλόκαιρου» (σε πανελλήνια πρεμιέρα), που το κοινό θα παρακολουθήσει σε πανελλήνια πρώτη. Στο ενδιάμεσο οι ταινίες που θα δείτε θα διαδραματίζονται σε κόσμους που λες κι έχουν «ξεβάψει», με όλο τον πλούτο των χρωμάτων της αληθινής ζωής να έχει «κρυφτεί». Όπως μας λέει και ο Ηλίας Φραγκούλης ”Κανένας… superhero, κανένα sequel. Μονάχα έμπνευση, ταλέντο, μυθοπλασία. Και μνήμες. Καθώς ξεθωριάζουν στο πέρασμα του χρόνου, δεν μοιάζουν να γίνονται κι αυτές ασπρόμαυρες στο μυαλό μας; Μην ανησυχείτε, όμως. Έτσι είναι η ζωή.”

«Η Ζωή σε Άσπρο + Μαύρο» για εφέτος, 18 – 24 Ιουλίου 2019, κλασικά με την ευγενική υποστήριξη της Ταινιοθήκης της Ελλάδος,  στον θερινό κινηματογράφο ΡΙΒΙΕΡΑ (Βαλτετσίου 46, Εξάρχεια).

Οι παραστάσεις ξεκινούν στις 21:00 & στις 23:00, με ελάχιστες εξαιρέσεις (λόγω διάρκειας του πρώτου φιλμ).

Γενική τιμή εισόδου: 6 ευρώ ή 10 ευρώ και για τις δύο προβολές ημερησίως.

Ακολουθεί το ημερήσιο και ωρολόγιο πρόγραμμα των προβολών.

ΠΕΜΠΤΗ 18 ΙΟΥΛΙΟΥ

A-Matter-of-Life-and-Death-1946

 

ΖΗΤΗΜΑ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΟΥ / A MATTER OF LIFE AND DEATH (1946) 104′ (21:00)
των Μάικλ Πάουελ & Έμερικ Πρεσμπέργκερ

Στον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, ένας Βρετανός πιλότος ξεγελά τον θάνατο και παραμένει στη Γη, παρενοχλώντας τη συμπαντική ροή της μοίρας. Ο «πάνω κόσμος» θα του ζητήσει τον λόγο κι εκείνος θα απαιτήσει προσφυγή στο… ουράνιο δικαστήριο! Η τετραχρωμία της θνητής ευτυχίας συναντά το μαυρόασπρο της μεταθανάτιας ζωής, σε ένα από τα σημαντικότερα αριστουργήματα του κινηματογράφου, από το περίφημο δημιουργικό δίδυμο των «Κόκκινων Παπουτσιών» (1948).

 

ΤΑ ΦΤΕΡΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ / DER HIMMEL ÜBER BERLIN (1987) 128′ (23:00)
του Βιμ Βέντερς

Ένας άγγελος που παρατηρεί τους ανθρώπους από τον ουρανό, επιθυμεί να μετατραπεί σε κοινό θνητό για να ζήσει τον έρωτα. Ο Βέντερς ξεψαχνίζει την ψυχή μας και αναζητά τις αιτίες της αγάπης που παρασύρει τους αγγέλους στον γήινο κόσμο μας. Ο Ανρί Αλεκάν φωτογραφίζει εκπληκτικά ένα ασπρόμαυρο Βερολίνο, με το εγκόσμιο πέρασμα να γίνεται φαντεζίστικα έγχρωμο, αλλά το τοπίο να παραμένει θλιβερό. Λες και ο έρωτας είναι ένα μαγικό ψέμα. Η πιο μεγάλη ανθρώπινη προδοσία.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 19 ΙΟΥΛΙΟΥ

A-Foreign-Affair-1948

 

ΦΛΟΓΑ ΚΑΙ ΠΑΘΟΣ / A FOREIGN AFFAIR (1948) 116′ (21:00)
του Μπίλι Γουάιλντερ

Το 1947 Επιτροπή του Κογκρέσου των Ηνωμένων Πολιτειών καταφθάνει στο βομβαρδισμένο και υπό κατοχή Βερολίνο για να ελέγξει τα αμερικανικά στρατεύματα που έχουν σταθμεύσει εκεί. Φυσικά, υπάρχει και η ρομαντική υποπλοκή, όμως η προτεραιότητα του Γουάιλντερ εδώ είναι ένας κωμικά αμοραλιστικός κυνισμός (με διαχρονική σημασία) απέναντι στις πολιτικές των υπερδυνάμεων που εξευτελίζουν λαούς με τα παιχνίδια (πολέμου) τους. Εξαιρετική και μνημειώδης η παρουσία της Μαρλένε Ντίτριχ.

 

Ο ΤΡΙΤΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ / THE THIRD MAN (1949) 104′ (23:10)
του Κάρολ Ριντ

Αμερικανός συγγραφέας καταφθάνει στη μεταπολεμική Βιέννη σε αναζήτηση παιδικού φίλου που του είχε προτείνει δουλειά εκεί. Θα τον βρει… στην κηδεία του, και η παραμονή του στην πόλη θα έχει πια σκοπό να αναζητηθούν τα μυστηριώδη αίτια του θανάτου του. Η ατμόσφαιρα του φιλμ νουάρ συναντά ιδανικά το πένθιμο μαυρόασπρο (Όσκαρ καλύτερης φωτογραφίας) της αυστριακής πρωτεύουσας που ούτε και τη νύχτα μπορεί να κρύψει τα σημάδια από το πέρασμα του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.

ΣΑΒΒΑΤΟ 20 ΙΟΥΛΙΟΥ

Woman-of-the-Year-1942

 

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ / WOMAN OF THE YEAR (1942) 114′ (21:00)
του Τζορτζ Στίβενς

Εκείνη ανταποκρίτρια διεθνών υποθέσεων, εκείνος αθλητικογράφος. Εργάζονται στην ίδια εφημερίδα αλλά φθονούν ο ένας τον άλλον μέσα από τις στήλες τους. Θα συναντηθούν, θα ερωτευτούν κεραυνοβόλα και… θα παντρευτούν! Μπορεί να στεριώσει ο γάμος ανάμεσα σε δύο καριερίστες; Υπόδειγμα ρομαντικής κωμωδίας με περιεχόμενο (Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου) για τον πόλεμο των δύο φύλων. Κάθριν Χέπμπορν και Σπένσερ Τρέισι λιώνουν από έρωτα στην οθόνη.

 

ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗ ΝΥΧΤΑ / ALL NIGHT LONG (1962) 91′ (23:10)
του Μπέιζιλ Ντίαρντεν

Κατά τη διάρκεια γιορτής για την επέτειο του γάμου ενός μουσικού και της διάσημης τραγουδίστριας συζύγου του που έχει αποσυρθεί από το επάγγελμα, ένας υπερφιλόδοξος drummer μηχανορραφεί εναντίον του ζεύγους ώστε να το διαλύσει. Ο σαιξπηρικός «Οθέλλος» σε ελεύθερη «μετάφραση» στους λονδρέζικους δρόμους των jazz clubs των ‘60s περιλαμβάνει εμφανίσεις θρυλικών μουσικών του είδους όπως οι Τσαρλς Μίνγκους, Ντέιβ Μπρούμπεκ, Τάμπι Χέιζ, Τζον Σκοτ, Τζόνι Ντάνκγουορθ κ.α.

ΚΥΡΙΑΚΗ 21 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΥΠΟΨΙΕΣ / SUSPICION (1941) 99′ (21:00)
του Άλφρεντ Χίτσκοκ

Ακαταμάχητος playboy «τυλίγει» γοητευτική κληρονόμο, παντρεύονται, όμως σταδιακά εκείνη υποψιάζεται ότι ο μοναδικός του στόχος είναι να τη σκοτώσει. Ρομαντικό θρίλερ του maître του σασπένς, γεμάτο ύπουλες ψυχαναλυτικές πτυχές για τον έγγαμο βίο. Ο Κάρι Γκραντ εμφανίζεται για πρώτη φορά σε πρωταγωνιστικό ρόλο χιτσκοκικού φιλμ, ενώ η Τζόαν Φοντέιν βραβεύτηκε με το Όσκαρ καλύτερης γυναικείας ερμηνείας (ήταν ξανά υποψήφια για τη «Ρεβέκκα» έναν χρόνο πριν).

 

ΤΟ ΠΟΡΤΡΕΤΟ ΤΗΣ ΤΖΕΝΙ / PORTRAIT OF JENNIE (1948) 86′ (23:00)
του Γουίλιαμ Ντίτερλε

Φτωχός ζωγράφος συναντά όμορφο νεαρό κορίτσι στο Σέντραλ Παρκ. Θα του ζητήσει να της κάνει το πορτρέτο, μα σε κάθε επόμενη συνάντησή τους εκείνη θα δείχνει… μεγαλύτερη σε ηλικία! Από τα ρομαντικά φιλμ που μας έδωσε το Χόλιγουντ, σίγουρα η πιο παράδοξα σουρεαλιστική ιστορία ενός έρωτα «απέθαντου», που δοκιμάζει να αναμετρηθεί με το τι είναι αληθινό και το σε τι μπορούμε να ελπίζουμε… πέρα από το αληθινό. Ένα συγκινητικό αριστούργημα που τιμήθηκε με Όσκαρ καλύτερων εφέ.

ΔΕΥΤΕΡΑ 22 ΙΟΥΛΙΟΥ

 

ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΔΙΑΒΑΣΙΣ / DARK PASSAGE (1947) 106′ (21:00)
του Ντέλμερ Ντέιβς

Καταδικασμένος για τη δολοφονία της συζύγου του, ο Βίνσεντ αποδρά από τις φυλακές του Σαν Κουέντιν, σε μία απεγνωσμένη απόπειρα ν’ αποδείξει την αθωότητά του. Η τρίτη κινηματογραφική συνεργασία του ζεύγους των Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ και Λόρεν Μπακόλ είναι ένα παραγνωρισμένο και εξαιρετικά σκηνοθετημένο νουάρ ανατροπών, με πρωτότυπα υποκειμενικά πλάνα του κεντρικού ήρωα που κάνει πλαστική εγχείρηση στο πρόσωπο για να μην ταυτοποιηθεί από τις Αρχές του Σαν Φρανσίσκο.

ΦΛΟΓΙΣΜΕΝΑ ΠΑΘΗ / CHAMPION (1949) 99′ (23:00)
του Μαρκ Ρόμπσον

Η πορεία ενός ανερχόμενου πυγμάχου που θα αναρριχηθεί προς την κορυφή πατώντας επί πτωμάτων και προδίδοντας τους πάντες γύρω του, μη λογαριάζοντας τον ρόλο του οργανωμένου εγκλήματος στο παιχνίδι. Δραματικό φιλμ νουάρ το οποίο έδωσε ουσιαστική ώθηση στην καριέρα του Κερκ Ντάγκλας και τον μετέτρεψε σε star (του χάρισε και την πρώτη του οσκαρική υποψηφιότητα). Η ταινία τιμήθηκε με το Όσκαρ καλύτερου μοντάζ και τη Χρυσή Σφαίρα καλύτερης (ασπρόμαυρης) φωτογραφίας.

ΤΡΙΤΗ 23 ΙΟΥΛΙΟΥ

The-Last-Picture-Show-1971

 

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ / THE LAST PICTURE SHOW (1971) 118′ (21:00)
του Πίτερ Μπογκντάνοβιτς

Σε μια μικρή πόλη του Τέξας, στις αρχές του ‘51, τα πάντα δείχνουν να αργοπεθαίνουν, τόσο πολιτιστικά όσο και οικονομικά. Κατακλείδα, το επερχόμενο λουκέτο που θα βάλει το τοπικό σινεμά, ελλείψει θεατών. Δυσβάσταχτα ρεαλιστική προσέγγιση χαρακτήρων από τον Μπογκντάνοβιτς, μέσα σε μαυρόασπρα κάδρα ερήμωσης, σε ένα από τα πιο συγκλονιστικά έργα που μας έδωσε ο αμερικανικός κινηματογράφος στη δεκαετία του ’70. Όσκαρ δεύτερων ρόλων για τους Μπεν Τζόνσον και Κλόρις Λίτσμαν.

 

NEBRASKA (2013) 115′ (23:10)
του Αλεξάντερ Πέιν

Ο γερασμένος πατέρας θέλει να ταξιδέψει από τη Μοντάνα ώς τη Νεμπράσκα για να εισπράξει «φανταστικό» κουπόνι αξίας ενός εκατομμυρίου δολαρίων. Ο αποξενωμένος γιος του υποχρεώνεται να τον συντροφεύσει σε αυτό το άδοξο road trip. Η μετάλλαξη του αμερικανικού ονείρου τής ευημερίας, με σκληρές εικόνες της επαρχιακής αγροτικής ερήμωσης, που λες και νοσταλγούν το σπαταλημένο πέρασμα του χρόνου όπως μας το έδειξε με πίκρα ο Πίτερ Μπογκντάνοβιτς στην «Τελευταία Παράσταση».

ΤΕΤΑΡΤΗ 24 ΙΟΥΛΙΟΥ

 

Midsommar-2019

ΜΕΣΟΚΑΛΟΚΑΙΡΟ / MIDSOMMAR (2019) 140′ (21:00) (SPECIALSCREENING / ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΠΡΕΜΙΕΡΑ)
του Άρι Άστερ

Μετά από μία οικογενειακή τραγωδία, η Ντάνι ακολουθεί τον αγαπημένο της και την παρέα του σε ένα ταξίδι μυσταγωγίας στη Σουηδία, παρακολουθώντας ένα ντόπιο, σχεδόν παγανιστικό πανηγύρι που αρχικά δείχνει ειδυλλιακό, μα κρύβει κάτι το αναπάντεχα απειλητικό. Η δεύτερη ταινία του Άστερ, μετά την περσινή «Διαδοχή», επιβεβαιώνει ένα τεράστιο ταλέντο για το σύγχρονο σινεμά. Το σοκ τού καινούργιου θα σας κάνει να παραμιλάτε μετά το τέλος της προβολής, ακόμη και για μέρες μετά…

 

 

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *