ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

ΖΩΙΚΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ (LE REGNE ANIMAL)

Ο κόσμος έχει αρχίσει να πλήττεται από ένα κύμα μεταλλάξεων και οι άνθρωποι αρχίζουν να μεταμορφώνονται γενετικά σε είδη ζώων. Σε αυτή την νέα πραγματικότητα ένας πατέρας αγωνίζεται με τον γιο του να βρουν τις ισορροπίες ενώ η μητέρα έχει ήδη ”μολυνθεί” και έχει απομακρυνθεί από την οικογένεια. Καθώς άνθρωποι και μεταλλαγμένοι βρίσκονται σε ένα είδος σύγκρουσης, ο νεαρός Εμίλ αρχίζει και αυτός να παρουσιάζει σημάδια μετάλλαξης.

Με μία πολλά υποσχόμενη αρχική σεκάνς που θυμίζει αρχή αμερικάνικου μπλοκμπάστερ καταστροφής, το ΖΩΙΚΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ σε σκηνοθεσία του Γάλλου Τομάς Κειλί, αποτέλεσε την ταινία έναρξης στο περυσινό Φεστιβάλ Καννών στο τμήμα ΕΝΑ ΚΑΠΟΙΟ ΒΛΕΜΜΑ και μάλιστα στην χώρα της απέσπασε και 5 βραβεία Σεζάρ. Η ιδέα αρκετά πρωτότυπη και σίγουρα παραπέμπει στην δυσκολία που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα κάθε φορά που έρχεται αντιμέτωπη με κάτι που την απειλεί και στους λανθασμένους τρόπους αντιμετώπισης της απειλής. Εδώ, οι μεταλλαγμένοι κυνηγιούνται και απομονώνονται με το ζόρι (ακόμα και από τις οικογένειες τους), παρουσιάζοντας μία-φυσιολογική-αλλοπρόσαλλή συμπεριφορά κυρίως ζωική.

Αν και η ταινία λειτουργεί στο σύνολο της, τόσο σεναριακά όσο και σκηνοθετικά, η ”παραξενιά” την οποία επιβάλλει στον θεατή καθιστά την ταινία αναποφάσιστη ως προς το ποιο είδος θέλει να υπηρετήσει. Μπλέκει την επιστημονική φαντασία με το δράμα ενηλικίωσης, την περιπέτεια με το οικογενειακό δράμα και την κοινωνική ταινία με το θρίλερ. Με τόσα είδη μπερδεμένα, ο σκηνοθέτης δείχνει να μην μπορεί να εστιάσει στο πραγματικό νόημα της ταινίας και η ταινία βαφτίζεται απλά ”περίεργη” , χάνοντας την ευκαιρία να γίνει κάτι πραγματικά αξιοθαύμαστο. Οι σκηνές στο δάσος είναι άψογα τοποθετημένες ( όπως και η γνωριμία του νεαρού Εμίλ με τον παρία άνθρωπο πουλί), ο Ρομαίν Ντουρί είναι καλός σε κάθε του εμφάνιση, η Αντέλ Εξαρχόπουλος σε ρόλο αστυνομικίνας για τα 12 συνολικά λεπτά της νομίζεις πως απλά πέρναγε από τα γυρίσματα και ο Πολ Κίρσερ στον ρόλο του μπερδεμένου εφήβου διαθέτει ένα εξαιρετικό φινάλε που δίνει πόντους στην ταινία.

Το Ζωικό Βασίλειο ανήκει στο είδος του Ευρωπαϊκού sci fi, που μπλέκεται και λίγο με την κοινωνική ταινία, που είναι τεχνικά άρτιο αλλά θέλει να περάσει και τα μηνύματα του, προκαλώντας στον θεατή μία σύγχυση για το τι ακριβώς είδους ταινία βλέπει και καταλήγοντας στο τέλος να φλερτάρει με την ασημαντότητα στο πέρασμα του χρόνου και άρα στο…κλουβί του ζωολογικού κήπου.

H ταινία κυκλοφορεί 30 Μαΐου σε διανομή ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *