ΑφιερώματαΘΕΜΑΤΑΘΕΜΑΤΑ

Η MADONNA ΣΤΟ ΣΙΝΕΜΑ

Οι 20 εμφανίσεις της MADONNA στον κινηματογράφο (συμπεριλαμβανομένων 2 cameos) σε αξιολογική σειρά και με 2 ταινίες της να μοιράζονται την 2η θέση. Συνεργασίες με μεγάλους σκηνοθέτες (Γούντι Άλλεν, Άλαν Πάρκερ, Τζον Σλέσινγκερ, Σπάικ Λι) οι εμφανίσεις της Μadonna στο σινεμά πάντα ξεσήκωναν θύελλα αντιδράσεων, εφόσον όλοι οι κριτικοί την περίμεναν με το δίκανο. Σε μερικές ταινίες τους δικαίωσε αλλά σε μερικές επίσης τους άφησε πίσω, αποδεικνύοντας την δυνατότητα μίας γυναίκας super star να βρει την θέση της σε έναν χώρο που ποτέ δεν την καλωσόρισε.

19, Η ΘΥΣΙΑ ( A CERTAIN SACRIFICE) 1979

Γυρισμένο το 1979 αυτό το πειραματικό υποτιθέμενο art underground έργο του Stephen Lewicki, βγήκε στην επιφάνεια το 1985 σε midnight screenings και στο video, με την Madonna να δηλώνει την απέχθεια της προς την ταινία και να προσπαθεί ανεπιτυχώς να αγοράσει τα δικαιώματα από τον σκηνοθέτη. Ο ρόλος της Μπρούνα, μίας επίσης underground καλλιτέχνιδας που συζεί με τους τρεις εραστές της (μία γυναίκα, έναν άντρα και ένα transgender) είναι ίσως η αφορμή για να ξεκινήσει η Madonna να κάνει αυτό που ξέρει καλά, δηλαδή να προκαλεί. Η ταινία φυσικά είναι τόσο κακογυρισμένη και out of this world που η διαδικασία της θέασης της παραμένει άθλος.

18. GIRL 6 (1996)

Σε μία εμφάνιση ολίγων σκηνών χωρίς ιδιαίτερη αξία αλλά με πολύ στυλ, στο GIRL 6 του Σπάικ Λι, η Madonna έδωσε λίγο λάμψη και γκλάμουρ στο παντελώς μαύρο και ολίγον αλητήριο σύμπαν μίας ταινίας που σχετίζεται με την υστερία των τότε τηλεφωνικών ροζ γραμμών. Αν και ενδιαφέρουσα, η ταινία δεν γνώρισε επιτυχία και κανείς δεν την μνημονεύει παρά το ηχηρό καστ της.

17. 4 ΔΩΜΑΤΙΑ (4 ROOMS) 1995

Χωρισμένη σε 4 μέρη και σκηνοθετημένη απο τους Κουέντιν Ταραντίνο, Ρόμπερτ Ροντρίγκεζ, Άλισον Άντερς και Αλεγάντρ Ρόκγουελ, τα 4 Δωμάτια είναι μία μαύρη κωμωδία με 4 ιστορίες και με κοινή συνιστώσα ένα ξενοδοχείο με γκρουμ τον Τιμ Ροθ. Η Madonna εμφανίζεται στην πρώτη ιστορία στον ρόλο μίας μάγισσας που αναζητά το ”υλικό” που λείπει για να ολοκληρωθούν τα μάγια (μην ρωτήσετε ποιο είναι), κοινό και κριτικοί έμειναν παντελώς αδιάφοροι απέναντι σε ένα παντελώς αδιάφορο εγχείρημα. Ολιγόλεπτη εμφάνιση και εδώ.

16. ΛΙΓΟΣ ΚΑΠΝΟΣ ΑΚΟΜΗ (BLUE IN THE FACE) 1995

Στον ρόλο ενός ζωντανού τηλεγραφήματος που παραδίδει το μήνυμα στον Χάρβει Καιτέλ στην συνέχεια της ταινίας ΚΑΠΝΟΣ του Γουέιν Γουάνγκ, η Madonna κάνει ένα πέρασμα και φαντάζει σαν την μύγα μέσα στο γάλα, σε ένα κινηματογραφικό σύμπαν που αποδείχθηκε ”πυροτέχνημα” που έσβησε γρήγορα και που συνδύαζε αμπελοφιλοσοφίες και ατελείωτες βαρετές συζητήσεις μεταξύ διάφορων αστέρων.

15. ΕΝΟΧΟ ΚΟΡΜΙ (BODY OF EVIDENCE) 1992

Στην περίοδο της EROTICA εποχής της, η Madonna χτύπησε μουσικά με ένα μουσικό άλμπουμ, ένα απαγορευμένο βιβλίο και φυσικά κινηματογραφικά. Το studio το θεώρησε σαν απάντηση στο Basic Instict και με σκηνοθέτη τον Ούλι Έντελ, το ΕΝΟΧΟ ΚΟΡΜΙ διέθετε από φόνους και Γουίλεμ Νταφόε μέχρι ερωτικές σκηνές με λιωμένα κεριά και την Τζουλιάν Μουρ σε βρεφική ηλικία. Το αποτέλεσμα όμως είναι τόσο κιτς και οι ερμηνείες στα όρια του camp που θα μπορούσε να γίνει μία ωραιότατη κωμωδία αν δεν το έπαιρναν όλοι τόσο σοβαρά. O μεγάλος παραγωγός Ντίνο Ντε Λαουρεντις έδωσε στην Madonna την υψηλότερη αμοιβή στην ταινία η οποία προσωπικά επέλεξε τον Γουίλεμ Νταφόε αλλά η χαμηλή απόδοση της ταινίας στο box office επιβεβαίωσε πως δεν υπήρχε χώρος για άλλο ερωτικό θρίλερ εκείνη την περίοδο πέρα του Βασικού Ενστίκτου.

14. ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΟΡΑΜΑ (VISION QUEST) 1985

Στην πρώτη της cameo εμφάνιση το 1985 στο ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΟΡΑΜΑ με πρωταγωνιστές τον Μάθιου Μοντίν και την Λίντα Φιορεντίνο, η Madge ερμηνεύει σε μία σκηνή το CRAZY FOR YOU και το GAMBLER που συμπεριλαμβάνονται και στο soundtrack της ταινίας. Η ταινία σε πολλές χώρες άλλαξε τίτλο από vision quest σε Crazy For You, λόγω της μεγάλης και ξαφνικής δημοσιότητας της Madonna.

13. OI ΤΥΧΟΔΙΩΚΤΕΣ ΤΗΣ ΣΑΓΚΑΗ (SHANGAI SURPRISE) 1986

To πρώτο Χρυσό Βατόμουρο της Madonna και μία μεγάλη εισπρακτική αποτυχία, οι ΤΥΧΟΔΙΩΚΤΕΣ ΤΗΣ ΣΑΓΚΑΗ στο οποίο συμπρωταγωνίστησε με τον τότε σύζυγο της Σων Πεν , είναι μία ένοχη απόλαυση, ένα β κατηγορίας περιπετειώδες και εξωτικό έργο, στο οποίο ο παραγωγος George Harrison (πρώην μέλος των Beatles) επένδυσε 17 εκατομμύρια δολάρια για να πάρει πίσω μόνο τα 3 (sic) και να μεταφέρει τα γυρίσματα από την Ασία στο Λονδίνο λόγω επεισοδίων μεταξύ του Σων Πεν και του εκεί τύπου. H MGM ακόμα κλαίει τα λεφτά της και εμείς που δεν βρίσκουμε την ταινία σε μία έστω dvd έκδοση.

12. ΟΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟΙ ΤΟΥ ΜΠΡΟΝΤΓΟΥΑΙΗ (BLOODHOUNDS OF BROADWAY) 1989

Με τον σκηνοθέτη της ταινίας να πεθαίνει από AIDS λ΄ίγο πριν κυκλοφορήσει στις αίθουσες η ταινία και το all star cast της να προσπαθεί να αποδώσει την εποχή του 1920 σε ένα μιούζικαλ με τους Ματ Ντίλον, Ράντι Κουέιντ, Τζένιφερ Γκρέη και Τζούλι Χάγκερτι και την Madonna στο πικ της καριέρας της, τα ΛΑΓΩΝΙΚΑ ΤΟΥ ΜΠΡΟΝΤΓΟΥΑΙΗ είναι αυτό που λέμε μία γλυκιά αποτυχία που κανείς δεν θυμάται αλλά όλοι θα βλέπαμε ευχάριστα λόγω της ατμόσφαιρας αλλά και της περούκας της Madonna.

11. ΠΙΑΣΤΕ ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ (WHO’S THAT GIRL) 1987

Αν και το τραγούδι πήγε κατευθείαν Νο 1, η ταινία αποτέλεσε μεγάλη εισπρακτική και καλλιτεχνική αποτυχία και το δεύτερο χρυσό βατόμουρο της Madonna. Το ΠΙΑΣΤΕ ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ με σκηνοθέτη τον κουμπάρο της Madonna και του Sean Penn, James Folley είναι μία αφελέστατη αντιγραφή του BRINGING UP BABY μόνο που η αμηχανία της Madonna στην ταινία συνεπήρε όλο το εγχείρημα προς την καταστροφή. Σε μία συνέντευξη του ο σκηνοθέτης εκμυστηρεύτηκε μία ανάμνηση του το βράδυ της πρεμιέρας, να συναντάει την Madonna στο λόμπι του ξενοδοχείου και εκείνη να του λέει απογοητευμένη ”So, Its a flop…right?”. Μόνο και μόνο γι αυτό τον λόγο αξίζει να υπάρχει στην συλλογή μας.

9. ΠΕΘΑΝΕ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΜΕΡΑ (DIE ANOTHER DAY) 2002

Το δεύτερο cameo της Madonna ανήκει στην σειρά ταινιών James Bond και στο DIE ANOTHER DAY, στο οποίο ερμήνευσε και το ομώνυμο τραγούδι. Ερμηνεύει μία δασκάλα ξιφασκίας και μάλιστα γίνεται η πρώτη ερμηνεύτρια τραγουδιού της σειράς που εμφανίζεται στην ταινία. Είναι τέτοια η εμμονή των Χρυσών Βατόμουρων που ακόμα και για δύο λεπτά εμφάνισης χωρίς σχεδόν ούτε μία ατάκα, της δίνουν βατόμουρο β γυναικείου ρόλου.

8. THE NEXT BEST THING (2000)

Ο Ρούπερτ Έβερετ πέφτει πάνω στον Τζον Σλέσινγκερ και τον ρίχνει κάτω με αποτέλεσμα ο Σλέσινγκερ να μείνει κλινήρης. Η Madonna είναι καθηγήτρια γιόγκα, ο Έβερετ είναι ο gay φίλος της, ένα παιδί και η κηδεμονία του, το σπίτι του Σεσίλ Ντε Μιλ ως σκηνικό, ταινία για Σάββατο μεσημέρι η μισή και δράμα μεγατόνων το δεύτερο μέρος. Ένα πολύ ωραίο όμως ομώνυμο τραγούδι από την Madonna που εμφανισιακά βρίσκεται στα καλύτερα της αλλά και άλλο ε΄να Χρυσό Βατόμουρο. Έμελλε να είναι το κύκνειο ΄άσμα του μεγάλου Τζον Σλέσινγκερ (τα ύστερα του κόσμου).

7. H ΚΥΡΙΑ ΚΑΙ Ο ΝΑΥΤΗΣ ( SWEPT AWAY) 2002

Κάθε σκηνοθέτης που σέβεται τον εαυτό του οφείλει μία φορά έστω να σκηνοθετήσει την σύζυγο του. Αυτό έκανε και ο Γκάι Ρίτσι και κόπιαρε το ΄έργο Η ΚΥΡΙΑ ΚΑΙ Ο ΝΑΥΤΗΣ της Λίνα Βερτμίλερ παίρνοντας μία αναρχική ταινία και μετατρέποντας την σς μία ένοχη απόλαυση άνευ προηγούμενου. Έμελλε να είναι η τελευταία κινηματογραφική εμφάνιση της Madonna μιας και η αποτυχία της ταινίας ήταν ανεπανάληπτη, ΄΄με την Βερτμίλερ να ωρύεται για το remake, την ταινία να κυκλοφορεί κατευθείαν σε vhs στην Αγγλία και τα Χρυσά Βατόμουρα να κάνουν χορό στην ταινία κερδίζοντας 5 συνολικά όπως αυτά της Χειρότερης ταινίας, σκηνοθέτη και φυσικά για την Madonna. Η ταινία πάντως είναι μία καλοκαιρινή απόλαυση που αγαπάμε να βλέπουμε αραιά και που.

6. ΣΚΙΕΣ ΚΑΙ ΟΜΙΧΛΗ (SHADOWS AND FOG) 1991

Στην ασπρόμαυρη ταινία του Γούντι Άλλεν ΣΚΙΕΣ ΚΑΙ ΟΜΙΧΛΗ, η Madonna ερμηνεύει μία τσιγγάνα μέλος ενός τσίρκου που έρχεται σε μία πόλη στην οποία ένας στραγγαλιστής σκορπάει τον τρόμο. Φόρος τιμής στο σινεμά του Μουρνάου και του Φριτς Λανγκ, με την εθνική Χόλυγουντ να παρελαύνει και την Madonna σε μία από τις ωραιότερες κινηματπογραφικές της εμφανίσεις, δίπλα στον Τζον Μάλκοβιτς.

5. ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ (SNAKE EYES*DANGEROUS GAME) 1993

Άλλη μία υπέροχη εμφάνιση της Madonna στο σύμπαν του Έιμπελ Φεράρα αυτή την φορά, στον οποίο ταιριάζει γάντι. Η σκοτεινή ατμόσφαιρα της ταινίας και η στυλιστική της ιδιαιτερότητα έβαλαν την Madonna να ερμηνεύσει μία ηθοποιό η οποία περνάει του Ιωβ τα μαρτύρια στα γυρίσματα, μέσα σε ένα σύμπαν αλκοόλ, ναρκωτικών, καπνού και σεξ. Η Madonna στο στοιχείο της και για πρώτη φορά οι κριτικοί δεν είναι αρνητικοί στην ερμηνεία της.

4. ΣΤΟ ΚΡΕΒΑΤΙ ΜΕ ΤΗ ΜΑΝΤΟΝΑ (TRUTH OR DARE ΙΝ BED WITH MADONNA) 1991

Το ντοκιμαντέρ του Άλεκ Κεσισιάν TRUTH OR DARE που δεν είναι παρά το backstage της περιοδείας της Madonna BLONDE AMBITION, είναι ένα υπόδειγμα μουσικού ντοκιμαντέρ και ένα ξεσηκωτικό φιλμ που αποκαλύπτει την μεγάλη σταρ, τις σχέσεις της με την οικογένεια της, τους χορευτές της (που μετέπειτα την μήνυσαν), την προκλητικότητα της, την ευφιία της, την τελειομανία της και τα τραγούδια της σε μία περιοδεία που άφησε εποχή. Η εμφάνιση της στην πρεμιέρα της ταινίας στο Φεστιβάλ των Καννών άφησε εποχή, οι σπόντες της για τον Κέβιν Κόστνερ και η σχεση της με τον Γουόρεν Μπίτι είναι από τα πιο ελαφρά πικάντικα στοιχεία αυτού του εηαιρετικού ντοκιμαντέρ.

3. DICK TRACY (1990)

Η πρώτη επαφή της Madonna με τα Oscar έγινε το 1990 με το Dick Tracy σε σκηνοθεσία Γουόρεν Μπίτι όταν ερμήνευσε το SOONER OR LATER στην σκηνή και έτρεμε από το τρακ. Στον ρόλο της Μπρέθλες Μαχόνι και δίπλα σε μεγαθήρια του κινηματογράφου, κατάφερε να ξεχωρίσει και να αποτελέσει ένα από τα βασικά στοιχεία της ταινίας που βραβεύτηκε με 3 Oscar και με τον Al Pacino να θυμάται ακόμα την Madonna να τον πλησιάζει, να του ανοίγει την καμπαρντίνα της και από μέσα να μην φοράει τίποτα. Από τις μεγάλες στιγμές της και μαζί το άλμπουμ της I’M BREATHLESS.

2. ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙ (A LEAGUE OF THEIR OWN) 1992

Μία από τις ωραιότερες ταινίες της Πένυ Μάρσαλ και από τις πιο νοσταλγικές, ΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙ, αποτέλεσε μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για την Madonna να τραγουδήσει ένα από τα ωραιότερα τραγούδια της καριέρας της και theme song της ταινίας, το This Used To Be My Playground, να συμπρωταγωνιστήσει με τους Τομ Χανκς, Τζίνα Ντέηβις και την μετέπειτα επιστήθια φίλη της Ρόζι Ο’ Ντόνελ, να γίνει ξανά μελαχρινή και να μάθει μπέιζμπολ. Υπέροχος δεύτερος ρόλος και στα παραλειπόμενα της ταινίας, η Ντέμπρα Γουίνγκερ να αποχωρεί από την ταινία όταν μαθαίνει την συμμετοχή της Madonna.

2. ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΑΠΕΓΝΩΣΜΕΝΑ ΤΗΝ ΣΟΥΖΑΝ (DESPERATELY SEEKING SUSAN) 1985

Η πιο ορίτζιναλ και αυθεντική κινηματογραφική εμφάνιση της Madonna, το ΑΝΑΖΗΤΩΤΑΣ ΑΠΕΓΝΩΣΜΕΝΑ ΤΗΝ ΣΟΥΖΑΝ, είχε την τύχη να σκηνοθετείται από την Σούζαν Σάιντελμαν, να ξεκινάνε τα γυρίσματα και να μην δινει κανείς σημασία στη Madonna μιας και ακόμα δεν είχε γίνει διάσημη. Εξού και η φυσική της ερμηνεία. Στα μέσα των γυρισμάτων όμως, σημειώθηκε η επιτυχία του Like A Virgin και ξεκίνησε η υστερία με αποτέλεσμα να χρειάζονται σωματοφύλακες για να ολοκληρωθούν τα γυρίσματα. Αγαπημένη ταινία από την δεκαετία του 80, fashion icon και το INTO THE GROOVE στο soundtrack.

1. EVITA 1996

H μεγάλη κινηματογραφική στιγμή της Madonna φυσικά θα ήταν μιούζικαλ. Μετά από επιμονή της και αλλεπάλληλα γράμματα στον Άλαν Πάρκερ κατάφερε να πάρει τον ρόλο, να μεταμορφωθεί σε Εύα Περόν, να τραγουδήσει στην Κάζα Ροζάδα DON’T CRY FOR ME ARGENTINA, να βραβευτεί με Χρυσή Σφαίρα και να δώσει στην EVITA την καλύτερη κινηματογραφική απεικόνιση της. Καλλιτεχνική επιτυχία με την οποία πήρε το αίμα της πίσω κλείνοντας αρκετά στόματα και το μόνο που δεν πέτυχε ήταν να φτάσει στα Oscar στην πεντάδα του γυναικείου ρόλου. Μία από τις μεγαλύτερες στιγμές της ως καλλιτέχνιδα, άφησε πίσω μεγάλες ηθοποιούς που ήθελαν τον ρόλο αλλά ο Άλαν Πάρκερ προτίμησε αυτήν. Ήταν και είναι θέμα εμπιστοσύνης.

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *