ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Mes trésors – Για όνομα του Θεού!

* Η κριτική πρωτοδημοσιεύτηκε στο grandmagazine

1popcorn

Ο (άσχετος) ελληνικός τίτλος κρύβει μια τυπική αστυνομική κομεντί α λα Γαλλικά, χωρίς ιδιαίτερη πρωτοτυπία και χιούμορ.

Παραγωγή: Γαλλία – 2017 

Διάρκεια: 91 λεπτά

Είδος: Αστυνομική Κωμωδία

Σκηνοθεσία: Pascal Bourdiaux

Πρωταγωνιστούν: Jean Reno, Reem Kherici, Camille Chamoux, Bruno Sanches, Pascal Demolon, Jean Reynès.

mes_tresors_greek_posterΥπόθεση: Η εσωστρεφής Καρόλ είναι σπεσιαλίστας εφαρμογών πληροφορικής, που ακόμα ζει με τη μητέρα της. Η αυθάδης Καρολίν είναι μία κλέφτρα περιωπής, που «δουλεύει» στα πολυτελή ξενοδοχεία της Γαλλικής Ριβιέρας. Οι δύο γυναίκες δεν γνωρίζουν η μία την άλλη, ούτε έχουν τίποτα κοινό, πέρα από το όνομα. Καταχωρημένες αγνώστου πατρός, αγνοούν ότι είναι ετεροθαλείς αδελφές τις οποίες ο πατέρας τους εγκατέλειψε πριν τη γέννησή τους.

Μέχρι τη στιγμή που ο πατέρας τους, ο περιβόητος κλέφτης Πατρίκ, εμφανίζεται και πάλι! Διεθνώς καταζητούμενος, μετά από ένα σχεδόν θανατηφόρο περιστατικό, αποφασίζει να αναπληρώσει τον χαμένο χρόνο με τις κόρες του, συναντώντας τις για ένα κοινό σκοπό: την κλοπή ενός βιολιού Στραντιβάριους, αξίας 15.000.000 δολαρίων. Ανάμεσα σε γκάφες, ερασιτεχνισμό και διαπληκτισμούς, ο Πατρίκ θα αντιληφθεί πως αυτή η επιστροφή δεν θα είναι και τόσο εύκολη…

Τα Χρυσούλια του πρωτότυπου τίτλου είναι δυο τυπικοί γυναικείοι χαρακτήρες του σύγχρονου mainstream κινηματογράφου με τα κόμπλεξ τους, τις εμμονές τους και την έλλειψη πατρικής καθοδήγησης να καθορίζει την καθημερινότητά τους. Προφανώς για την Μισέλ και την Καρόλ Τζιακομπί που έγραψαν το σενάριο, οι γυναίκες είναι νευρωτικές και αντιδραστικές που χρειάζονται την πατρική φιγούρα για να ολοκληρωθούν. Ο καθείς (και η καθεμία) με τα συμπλέγματά του. Ξεπερνώντας τις παλιομοδίτικες αντιλήψεις και την κουρασμένη από την πολυκαιρία και την επανάληψη πλοκή της ταινίας, δεν μπορούμε να πούμε ότι υπάρχουν πραγματικά αστείες σκηνές, που να οργανώνουν σωστά και να αξιοποιούν το όποιο χιούμορ των διαλόγων. Ο Ζαν Ρενό μοιάζει χαμένος και ανόρεχτος σε ένα ρόλο που θα δόξαζε κάποτε ένας Πίτερ Σέλερς αντίθετα με τις δυο ηθοποιούς που ερμηνεύουν με τσαχπινιά τις κόρες. Ίσως το ταλέντο να είναι θέμα γονιδίων, οπότε οι συντελεστές της ταινίας ας αρχίσουν να ψάχνονται…

Άνισο αποτέλεσμα, εμπορική αποτυχία στη Γαλλία, ξαναζεσταμένο φαί. Το Ελληνικό καλοκαίρι δεν αναμένεται να βοηθήσει την καριέρα αυτής της ταινίας παρά τον αποπροσανατολιστικό ελληνικό τίτλο.

Τάσος Ντερτιλής

The past is a foreign country... they did things differently there. Γι'αυτό ας το αφήσουμε ήσυχο κι ας ασχοληθούμε με το παρόν. Το παρόν λοιπόν είναι χτισμένο με κινηματογραφικές εικόνες, με χιλιάδες ταινίες, με οθόνες και όνειρα. Κλειδώστε με εκεί μέσα και εγώ θα ανοίξω ένα παράθυρο να αγναντεύω το μέλλον. The future now...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *