ΕΠΙΚΑΙΡΑΚινηματογραφικά Νέα

O Αντρέας Ντρέζεν στην Αθήνα για ένα αφιέρωμα στο έργο του

Andreas Dresen_cop. Rommel FilmΣτην Αθήνα θα βρεθεί ο σπουδαίος σκηνοθέτης Αντρέας Ντρέζεν για ένα αφιέρωμα που φιλοξενεί το Ινστιτούτο Goethe στο έργο του.

Το σινεμά του Ντρέζεν είναι μελαγχολικό, αλλά και με λεπτό ακαταμάχητο χιούμορ, τραγικό, κωμικό, σκληρό, τρυφερό. Στις διαπροσωπικές σχέσεις και στις κοινωνικοπολιτικές καταστάσεις ο Αντρέας Ντρέζεν αναζητά τις οριακές στιγμές της ζωής των ανθρώπων του, των πρωταγωνιστών του. Αφήνει τους ηθοποιούς του να αυτοσχεδιάζουν, αποκαλύπτοντας έτσι στιγμές της πραγματικότητάς τους ή της αλήθειας τους (έρωτα, θάνατο, φιλία, σεξ, γηρατειά, κοινωνικό αποκλεισμό) και δημιουργώντας ένα σινεμά πηγαίο σαν τη ζωή.

Ο διεθνώς βραβευμένος σκηνοθέτης έρχεται τώρα για πρώτη φορά στην Αθήνα, καλεσμένος του Goethe-Institut και του Film Factory της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Το Αθηναϊκό κοινό θα έχει την ευκαιρία να τον συναντήσει από κοντά και να μιλήσει μαζί του στην παρουσίαση τριών ταινιών του καθώς και στο master class που θα δώσει στο ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Ο Ντρέζεν γεννήθηκε το 1963 στη Γκέρα της Ανατολικής Γερμανίας, την κατάρρευση της οποίας θεματοποιεί συχνά στις ταινίες του, περιγράφοντας όχι τα γεγονότα, αλλά τον απόηχό τους. Άρχισε να γυρίζει ταινίες από τα τέλη της δεκαετίας του 1970. Εργάστηκε στο θέατρο και μαθήτευσε στα στούντιο της DEFA (Κρατική Εταιρεία Παραγωγής Ταινιών της Α. Γερμανίας). Από το 1981 έως το 1991 σπούδασε σκηνοθεσία στην Ανώτατη Σχολή Κινηματογράφου και Τηλεόρασης «Konrad Wolf», Potsdam- Babelsberg. Με την πρώτη του κιόλας ταινία μεγάλου μήκους «Σιωπηλή χώρα» (Stilles Land), 1992, κερδίζει μεταξύ άλλων και το Βραβείο των γερμανών κριτικών ενώ στη συνέχεια διακρίνεται και βραβεύεται για όλες σχεδόν τις ταινίες του στο γερμανικό και διεθνή χώρο, μεταξύ άλλων σε φεστιβάλ όπως του Βερολίνου, των Καννών, του Καρλόβι Βάρι.

Από το 1992 μέχρι σήμερα εργάζεται ως σεναριογράφος και σκηνοθέτης στον κινηματογράφο, την τηλεόραση, το θέατρο και την όπερα. Είναι μέλος της Ακαδημίας των Τεχνών του Berlin-Brandenburg, της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου και ιδρυτικό μέλος της Γερμανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Ζει στο Πότσνταμ τα τελευταία δυο χρόνια διδάσκει στην Ακαδημία Νέων Σκηνοθετών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης «FirstFilmsFirst» του Goethe-Institut.

Ο Αντρέας Ντρέζεν έχει γυρίσει ταινίες ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας. Την εποχή αυτή βρίσκεται στα γυρίσματα της τελευταίας του ταινίας.

Στο αφιέρωμα που ξεκίνησε στις 4 Δεκεμβρίου παρουσιάζονται 8 ταινίες μυθοπλασίες. Ο ίδιος θα είναι παρών την Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου, όπου θα παρουσιάσει 2 ταινίες και θα συνομιλήσει με το κοινό, καθώς και το Σάββατο 9 Δεκεμβρίου, όπου θα δώσει master class με τίτλο «Χωρίς σενάριο», το οποίο θα ολοκληρωθεί με την προβολή της ταινίας «Μικρά ψέματα, μεγάλες απιστίες».

WOLKE_NEUN

Παρασκευή 8/12

Παρουσία του σκηνοθέτη
19:00
ΣΙΩΠΗΛΗ ΧΩΡΑ (1992, 98´)
(Stilles Land)
Ηθοποιοί: Thorsten Merten, Jeanette Arndt, Kurt Böwe, Petra Kelling, Horst Westphal, Katrin Martin, Asad Schwarz

Το κινηματογραφικό ντεμπούτο του Αντρέας Ντρέζεν αναφέρεται στο πολυτάραχο φθινόπωρο του 1989 στην Ανατολική Γερμανία. Ενώ η χώρα αναμένει την ανατροπή της κυβέρνησης και στις πόλεις όπως Βερολίνο, Λειψία, Δρέσδη επικρατεί αναβρασμός, στην επαρχία επικρατεί σιωπή. Σιωπή επικρατεί και στο ξεπεσμένο θέατρο μιας μικρής πόλης, όπου ένας νεαρός σκηνοθέτης ξεκινά τη σκηνοθεσία του «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Μπέκετ. Η σχέση του έργου με την πολιτική κατάσταση της χώρας, την αδιέξοδη αναμονή της αλλαγής στα πολιτικά πράγματα, είναι ολοφάνερη. Μετά πέφτει το Τείχος.

21:00
ΣΤΟΝ ΕΒΔΟΜΟ ΟΥΡΑΝΟ (2007/8, 100´)
(Wolke neun)
Ηθοποιοί: Ursula Werner, Horst Rehberg, Horst Westphal, Steffi Kühnert

Η Ίνγκε κοντεύει τα 70, νιώθει όμως σαν ‘ταν 17. Ερωτεύεται τον Καρλ που όπου να ′ναι κλείνει τα 80. Πρόκειται για πάθος, για σεξ. Η Ίνγκε όμως είναι εδώ και 30 χρόνια παντρεμένη με τον Βέρνερ και τον αγαπάει και πολύ. Μια ριζοσπαστική, θαρραλέα και προκλητική ταινία με λεπτό, συγκρατημένο χιούμορ, ένα μινιμαλιστικό έργο δωματίου για πόθους, έρωτα και σεξουαλικότητα ανθρώπων μεγάλης ηλικίας.

Οι ηθοποιοί προσεγγίζουν το θέμα ταμπού, σεξ κατά το γήρας, με φυσικότητα, χωρίς ψεύτικες ντροπές κι αναστολές, επινοούν οι ίδιοι τους διαλόγους και αυτοσχεδιάζουν. Βρίσκονται στην ίδια περίπου ηλικία με τα πρόσωπα που υποδύονται. Η ταινία προβλήθηκε το 2008 στη σειρά «Un Certain Regard» του Φεστιβάλ των Καννών, κέρδισε το βραβείο «Coup de Coeur» και αποθεώθηκε για δέκα ολόκληρα λεπτά με standig ovation – πράγμα διόλου συνηθισμένο για το φεστιβάλ.

Σάββατο 9/12
17:00

Masterclass «Χωρίς σενάριο» (σε αγγλική γλώσσα)

20:30
ΜΙΚΡΑ ΨΕΜΑΤΑ, ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΠΙΣΤΙΕΣ (2002, 111´)
(Halbe Treppe)
Παρουσία του σκηνοθέτη

Ηθοποιοί: Axel Prahl, Steffi Kühnert, Thorsten Merten, Gabriele Maria Schmeide
«Halbe Treppe του Andreas Dresen: Μια ταινία σαν τζαζ»
Εφ. Frankfurter Allgemeine

Δυο φιλικά ζευγάρια στην Ανατολική Γερμανία, γύρω στα σαράντα. Η Ellen και ο Uwe, η Katrin και ο Chris. Η μονοτονία της καθημερινότητάς τους σπάει όταν ο Chris και η Ellen ερωτεύονται. Στην αρχή κανείς από τους τέσσερις δεν ξέρει τι να κάνει. Κάποιος θέλει διαζύγιο, κάποιος να σώσει το γάμο του… Σίγουρα όλοι αρχίζουν να καταλαβαίνουν καλύτερα τον εαυτό τους.

Οι ηθοποιοί συνέβαλαν καθημερινά στο σενάριο, αυτοσχεδιάζοντας. Μια ταινία με μεγάλα κέφια και πολύ χιούμορ – παρά τη λεπτή μελαγχολία της για τη ζωή. Διεθνώς προβλήθηκε με τον τίτλο «Grill Point».

Διακρίσεις (επιλογή)
Αργυρή Άρκτος στη Μπερλινάλε 2002
Γερμανικό Βραβείο Σκηνοθεσίας 2002

cinepivates

Συντακτική ομάδα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *