Όλα όσα αγαπήσαμε (Mal de Pierres)
Βασισμένη σε νουβέλα της Μιλένα Άγκους, η ταινία της Νικόλ Γκαρσία αφηγείται μια ρομαντική ιστορία στα χρόνια της δεκαετίας του 1950. Η Γκαμπριέλε (Μαριόν Κοτιγιάρ) διατηρεί κρυφή επιθυμία για τον δάσκαλο του χωριού όπου ζει και επιθυμεί να ζήσει έναν παθιασμένο έρωτα. Όταν αυτό δεν καταστεί εφικτό, η μητέρα της επικαλούμενη νευρική διαταραχή θα φροντίσει να την παντρέψει με έναν ισπανό χωρικό, με τον οποίο η ίδια δεν είναι ερωτευμένη. Όταν η Γκαμπριέλε εμφανίσει πέτρες στα νεφρά («κακές πέτρες» είναι άλλωστε και ο γαλλικός τίτλος της ταινίας), θα μεταφερθεί σε ένα θεραπευτήριο στις Άλπεις. Εκεί θα γνωρίσει έναν αξιωματικό του στρατού που υπηρέτησε στην Ινδοκίνα, ασθενή και αυτό (τον ερμηνεύει ο Λουί Γκαρέλ). Ανάμεσά τους θα αναπτυχθεί ένας παθιασμένος έρωτας.
Η Νικόλ Γκαρσία, με την πολύτιμη βοήθεια της Μαριόν Κοτιγιάρ, καταφέρνει και εκφράζει την ερωτική επιθυμία μιας γυναίκας που δεν της επιτρέπεται να ζήσει. Πρόκειται για μία άρτια καταγραφή της σεξουαλικής ζωής μιας γυναίκας: την ερωτική αφύπνιση, τις απογοητεύσεις, το πάθος. Η Μαριόν Κοτιγιάρ καταφέρνει και εκφράζει όλα αυτά τα συναισθήματα μέσα από μια μεστή ερμηνεία που ήταν υποψήφια και για βραβείο Σεζάρ (συνολικά η ταινία διεκδίκησε 9 βραβεία, δεν κέρδισε κανένα).
Όλα τα απαραίτητα συστατικά για την αναβίωση της εποχής είναι εδώ: κοστούμια, σκηνικά, αυτοκίνητα, σπίτια, όλα μεταφέρουν τον θεατή στη δεκαετία του 1950. Εξαιρετική δουλειά έχει κάνει στη φωτογραφία και ο Κριστόφ Μποκάρν.
Ο Άλεξ Μπρέντεμιλ που ερμηνεύει τον Ισπανό σύζυγο Χοσέ είναι «γήινος», ενώ ο Λουί Γκαρέλ προσεγγίζει τον δικό του ρόλο με ένα μπλαζέ ύφος. Εκείνο το οποίο λείπει από την ταινία είναι η ένταση. Μοιάζουμε να παρατηρούμε μια μελέτη πάνω στη γυναικεία σεξουαλικότητα, αλλά από αυτήν λείπει το βασικό συστατικό: το πάθος. Στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας βλέπουμε την Γκαμπριέλ να τρέχει να ξεφύγει από κάτι. Ο θεατής υποψιάζεται ότι αυτή η ανάγκη της ηρωίδας για φυγή είναι εκείνη που την καθοδηγεί στο μεγαλύτερο μέρος της ταινίας. Και παρ’ όλο που η Γκαρσία την κατανοεί, δεν φαίνεται να της παρέχει ελαφρυντικά. Η ιδέα του υπομονετικού συζύγου που βρίσκεται εκεί ό,τι και αν του κάνει η γυναίκα του δεν εξηγείται πλήρως. Το ίδιο γίνεται και με την βασική αποκάλυψη της ταινίας. Η ανάγκη για σεξουαλική ικανοποίηση και για πραγματική αγάπη δεν εξηγούν πλήρως τα όσα συμβαίνουν στην ταινία. Και κάτι παραπάνω: υπάρχει ο φόβος να σκεφτεί κανείς ότι προσπαθούν να ενοχοποιήσουν την ερωτική επιθυμία.