ΆποψηΘΕΜΑΤΑ

Όσκαρ 2019: Προβλέψεις λίγο πριν από τη μεγάλη βραδιά

os2019

Την πιο αμφίρροπη μάχη των τελευταίων ετών φαίνεται ότι θα δούμε στην φετινή τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ. Το Ρόμα του Αλφόνσο Κουαρόν και η Ευνοούμενη του Γιώργου Λάνθιμου συγκεντρώνουν τις περισσότερες υποψηφιότητες (δέκα η καθεμία), με το πρώτο να μοιάζει φαβορί για τις κατηγορίες της ταινίας και της μυθοπλασίας, χωρίς, όμως, να αποκλείονται και οι εκπλήξεις.

Τα σωματεία των επαγγελματιών τήρησαν διαφορετική στάση. Οι παραγωγοί ψήφισαν Πράσινο Βιβλίο, οι σκηνοθέτες επέλεξαν Ρόμα και Αλφόνσο Κουαρόν, το Σωματείο των Ηθοποιών έδωσε το βραβείο καλύτερου καστ στο Black Panther, οι μοντέρ ψήφισαν Bohemian Rhapsody και Ευνοούμενη, ενώ οι σεναριογράφοι έδωσαν τα βραβεία τους στο Eighth Grade (το οποίο δεν είναι καν υποψήφιο για Όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου) και Can you ever forgive me? στην κατηγορία του διασκευασμένου σεναρίου. Οι διευθυντές φωτογραφίας επέλεξαν τον Ψυχρό Πόλεμο, περιπλέκοντας τα πράγματα.

Στις κατηγορίες των ερμηνειών τα πράγματα είναι μάλλον πιο ξεκάθαρα. Ο Ράμι Μάλεκ είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί για το Bohemian Rhapsody, ενώ η Γκλεν Κλόουζ (The Wife) είναι πιο κοντά στο Όσκαρ Α Γυναικείου Ρόλου -χωρίς να αποκλείεται μια νίκη της Ολίβια Κόλμαν για την Ευνοούμενη. Στους δεύτερους ρόλους Μαχερσάλα Άλι (Πράσινο Βιβλίο) και Ρετζίνα Κινγκ (If Beale Street Could Talk) έχουν το προβάδισμα.

Αλλά και στην κατηγορία της Σκηνοθεσίας, ο Αλφόνσο Κουαρόν βρίσκεται μπροστά και φαίνεται ότι θα τον δούμε να κερδίζει το βραβείο. Δεν είναι, όμως, τόσο βέβαιη η επικράτηση της ταινίας στην κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας. H ταινία του Κουαρόν έχει την δυνατότητα για το 2/2, αλλά θα βρει μπροστά της μεγάλο ανταγωνισμό. Όχι τόσο από την Ευνοούμενη, αλλά από το Πράσινο Βιβλίο ή ακόμα και από το Black Panther. Κι αυτό γιατί τα τελευταία χρόνια τα Όσκαρ συνδυάζουν καλή ταινία και μήνυμα -ας μην ξεχνάμε ότι τη χρονιά του La La Land το βραβείο Καλύτερης Ταινίας πήρε το Moonlight.

Ανοιχτή είναι η «κούρσα» στην κατηγορία του Σεναρίου, με τα BlacKkKlansman και Can you ever forgive me? να έχουν το προβάδισμα στο διασκευασμένο σενάριο και Ευνοούμενη, Πράσινο Βιβλίο και Vice να κονταροχτυπιούνται στην κατηγορία του πρωτότυπου σεναρίου.

Και όλα αυτά σε μία χρονιά που την τελετή απονομής έχουν επισκιάσει οι αμφιλεγόμενες αποφάσεις της Ακαδημίας (τις οποίες έσπευσε να πάρει πίσω): η κατηγορία της δημοφιλούς ταινίας αποσύρθηκε, η απόφαση να μην προβληθούν live όλες οι κατηγορίες έφερε αντιμέτωπη την Ακαδημία με το σύνολο σχεδόν των κινηματογραφιστών, ενώ κεντρικός παρουσιαστής δεν θα υπάρξει για πρώτη φορά εδώ και πολλά χρόνια -αναμένουμε να δούμε εάν το αποτέλεσμα θα λειτουργήσει θετικά ή αρνητικά, κυρίως όσον αφορά τα νούμερα της τηλεθέασης.

Οι Cinepivates θα σας μεταφέρουν για άλλη μία φορά μέσω live-blog όσα θα συμβούν στην οσκαρική βραδιά, ενώ όσοι… ξενυχτήσουν μαζί μας θα μπορούν να αφήνουν σχόλια.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *