ΆποψηΘΕΜΑΤΑ

Μια πρώτη ανάλυση για τις υποψηφιότητες των Όσκαρ

Οι υποψηφιότητες των Όσκαρ ανακοινώθηκαν και όλοι τώρα περιμένουν την τελετή απονομής που θα λάβει χώρα στις 28 Φεβρουαρίου. Μέχρι εκείνη την ώρα, βέβαια, αρκετές ενώσεις θα έχουν δώσει τα δικά τους βραβεία και κάποια από τα φαβορί θα έχουν αναδειχθεί.

Η Επιστροφή του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου ηγείται της κούρσας των Όσκαρ με 12 υποψηφιότητες, ενώ το Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής απέσπασε 10. Επτά υποψηφιότητες για το Martian και από έξι τα Spotlight, Η Γέφυρα των Κατασκόπων και Carol και με πέντε το The Big Short και το νέο Star Wars.

oscars big night out

Γιατί, όμως, η διαφορά της Επιστροφής και του Mad Max από τις υπόλοιπες ταινίες είναι τόσο εμφανής; Για έναν απλούστατο λόγο. Γιατί και οι δύο ταινίες αναγνωρίστηκαν τόσο για την καλλιτεχνική τους αξία (οπότε άρχισαν να φιγουράρουν σε βασικές κατηγορίες), όσο και για το τεχνικό κομμάτι (οπότε έλαβαν υποψηφιότητες σε κατηγορίες που θεωρούνται τεχνικές).

Ειδικά για την Επιστροφή, θα λέγαμε ότι αναγνωρίστηκε η επιθυμία του Ινιαρίτου να κάνει τη δική του Αποκάλυψη, Τώρα. Το εάν τα κατάφερε είναι μία άλλη συζήτηση…

Στην περίπτωση του Mad Max, βλέπουμε να αναγνωρίζεται αυτό που δεν ισχύει στο Star Wars: η απόλυτη πρωτοτυπία του εγχειρήματος, το θάρρος και το προσωπικό όραμα του Τζορτζ Μίλερ. Όσο πλησιάζουμε προς τα Όσκαρ θα κάνουμε και περισσότερες προβλέψεις. Μιας και είμαστε στην κατηγορία της Σκηνοθεσίας, ας δούμε τους υπόλοιπους υποψήφιους: ο Τομ ΜακΚάρθι αναγνωρίστηκε για τον τρόπο που χειρίστηκε το θέμα του, ο Άνταμ ΜακΚέι γιατί η απόλυτα κωμική προσέγγιση ήταν δικό του επίτευγμα, ενώ «σφήνα» στις υποψηφιότητες μπήκε και το The Room (ο σκηνοθέτης Λένι Αμπράχαμσον, δηλαδή) που φαίνεται πώς η Ακαδημία ήθελε να αναγνωρίσει σε περισσότερες υποψηφιότητες εκτός της ερμηνείας της Μπρι Λάρσον και του Σεναρίου. Εκτός έμεινε ο Ρίντλεϊ Σκοτ, καθώς και ο Τοντ Χέινς -ο οποίος φαίνεται να έχασε το momentum που συνόδευε την Carol στις Κάννες. Η Carol απέσπασε μεν υποψηφιότητες σε κατηγορίες όπως η Φωτογραφία και οι Γυναικείες Ερμηνείες (και εδώ η Ακαδημία θεώρησε ότι η Ρούνι Μάρα στηρίζει κατά κάποιο την Carol, εξαιτίας της οποίας κινείται η ιστορία), αλλά όχι και Καλύτερης Ταινίας. Ούτε ο Στίβεν Σπίλμπεργκ υπήρξε υποψήφιος για την Γέφυρα των Κατασκόπων.

revenant picts 000

Στον Α Ανδρικό Ρόλο τα πράγματα είχαν λίγο-πολύ «κλειδώσει»: Λεονάρντο Ντι Κάπριο για την Επιστροφή, Μάικλ Φασμπέντερ για τον Στιβ Τζομπς, Έντι Ρεντμέιν για το The Danish Girl, Ματ Ντέιμον για το The Martian, Μπράιαν Κράστον για το Trumbo. Κανένας Αφροαμερικανός στις κατηγορίες των ερμηνειών, για άλλη μία χρονιά. Τουλάχιστον ο Σάμουελ Τζάκσον για το Hateful Eight άξιζε μιας αναγνώρισης. Ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο, έχοντας τραβήξει τα πάνδεινα από την άγρια φύση (και έχοντας φροντίσει να μας το διαφημίσει) φαντάζει φαβορί. Έχει απέναντί του, όμως, τον Μπράιαν Κράνστον, αν και το γεγονός ότι το Trumbo δεν είναι υποψήφιο σε άλλη κατηγορία μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο για τον Κράνστον. Όσο για τον Έντι Ρεντμέιν δεν είναι βέβαιο ότι θα μπορέσει να υπερπηδήσει το εμπόδιο του Ντι Κάπριο και να κερδίσει δεύτερη συνεχόμενη χρονιά Όσκαρ. Εκτός της κατηγορίας και ο Τζόνι Ντεπ που η Ακαδημία φαίνεται ότι δεν εκτίμησε την ερμηνεία του, θεωρώντας ίσως ότι για ακόμα μία φορά κρύβεται κάτω από τόνους μακιγιάζ. Αλλά ούτε και ο Μάικλ Κέιν της Νιότης, μίας ταινίας που εκτός από την κατηγορία του Καλύτερου Τραγουδιού, αγνοήθηκε στις υποψηφιότητες.

Στις γυναικείες ερμηνείες, φαβορί φαντάζει η Μπρι Λάρσον. Κέιτ Μπλάνσετ, Σέρσεϊ Ρόναν, Τζένιφερ Λόρενς και Σάρλοτ Ράμπλινγκ συμπληρώνουν την πεντάδα. Η Λόρενς είναι αγαπημένο παιδί της Ακαδημίας, η οποία αναγνώρισε το ταλέντο της στην ταινία -την οποία δεν ξεχώρισε για κάτι άλλο. Αξίζει να σημειωθεί ότι καλοδεχούμενη είναι η υποψηφιότητα της Ράμπλινγκ, η οποία δεν είναι υποψήφια για Bafta, αλλά κέρδισε το βραβείο της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Η Ακαδημία αναγνώρισε ότι πάνω στην Ράμπλινγκ βασίζονται ουσιαστικά τα 45 Χρόνια.

45years005

Η Αλίσια Βίκαντερ προτάθηκε για Β’ Ρόλου για το The Danish Girl, με την Ακαδημία να θεωρεί πιθανότατα ότι αφενός δεν μπορεί να την αγνοήσει για αυτή την ερμηνεία και αφετέρου ότι στηρίζει τον κεντρικό χαρακτήρα στην αναζήτηση της ταυτότητάς του.

Ποιοι απουσιάζουν:

Η μεγάλη απουσία των βραβείων θεωρείται το Στιβ Τζομπς του Άαρον Σόρκιν. Δηλητηριώδεις διάλογοι, αλήθειες που αποκαλύπτουν ολόκληρους χαρακτήρες σε λίγα λεπτά, δεν αναγνωρίστηκαν από την Ακαδημία.

Ενώ κάποιες από τις ερμηνείες στο Spotlight αναγνωρίστηκαν (όπως του Μαρκ Ράφαλο και της Ρέιτσελ ΜακΆνταμς), εκείνη του Μάικλ Κίτον έμεινε εκτός υποψηφιοτήτων.

le tout nouveau testament 001

Αντίστοιχα, στην κατηγορία της Ξενόγλωσσης Ταινίας δεν βλέπουμε την Ολοκαίνουρια Καινή Διαθήκη του Ζάκο Βαν Ντορμαέλ, καθώς η Ακαδημία επέλεξε μικρότερες ταινίες στη θέση της.

Ο Κουέντιν Ταραντίνο έμεινε εκτός υποψηφιοτήτων στις κατηγορίες της Σκηνοθεσίας (ίσως η ταινία του να θεωρήθηκε θεατρική), αλλά και στην κατηγορία του Σεναρίου, όπου ο Ταραντίνο συχνά είναι υποψήφιος.

* Εκ παραδρομής είχε σημειωθεί ότι το Hateful Eight απέσπασε οκτώ υποψηφιότητες. Στην πραγματικότητα απέσπασε τρεις. Το άρθρο ενημερώθηκε.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

2 σκέψεις σχετικά με το “Μια πρώτη ανάλυση για τις υποψηφιότητες των Όσκαρ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *