ΘΕΜΑΤΑ

Ποιοι θα λείπουν από το πάρτι των Όσκαρ – Οι μεγάλοι απόντες

Μικρές παραγωγές, έξυπνες ταινίες, αφιερωμένες σε ανδρικές ιστορίες, είναι το χαρακτηριστικό των φετινών υποψηφιοτήτων των Όσκαρ. Πολλές εκπλήξεις στο ποιοι κέρδισαν μία υποψηφιότητα, αλλά και πολλές απουσίες… Ας δούμε αναλυτικά ποιοι θα λείπουν από το οσκαρικό πάρτι στις 22 Φεβρουαρίου 2015.

gone-girlΣχεδόν καθολική η απουσία του Gone Girl (με εξαίρεση μία υποψηφιότητα -δίκαιη- για τη Ρόζαμουντ Πάικ). Εξόφθαλμη η απουσία της Τζίλιαν Φλιν από την κατηγορία του διασκευασμένου σεναρίου. Η Φλιν διασκεύασε το βιβλίο της και κατάφερε να κάνει το σενάριο καλύτερο από το αρχικό υλικό. Αδίκως απουσίαζε από την κατηγορία, η οποία έμεινε έτσι να κυριαρχείται μόνο από άνδρες. Άδικη η απουσία της ταινίας και από την κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας, καθώς και από εκείνη της Καλύτερης Σκηνοθεσίας. Ο Ντέιβιντ Φίντσερ μπορούσε και θα έπρεπε να πάρει την θέση του Μόρτεν Τίλντουμ (Το Παιχνίδι της Μίμησης είχε μάλλον αδιάφορη σκηνοθεσία).

Σχεδόν απούσα και η Selma, η οποία ενώ αγνοήθηκε γενικά στα Όσκαρ απέσπασε ως «παρηγοριά» και από το πουθενά μία υποψηφιότητα για καλύτερη ταινία (η δεύτερη υποψηφιότητά της ήταν στην κατηγορία του τραγουδιού). Φαίνεται ξεκάθαρο ότι η ταινία μπήκε για να μην ακούσει η Ακαδημία διαμαρτυρίες για το ότι δεν το συμπεριέλαβε στην κατηγορία, ενώ φαίνεται ότι δεν υπάρχει πιθανότητα να το πάρει. Ούτε λόγος φυσικά, για υποψηφιότητες στην κατηγορία της Σκηνοθεσίας ή των ερμηνειών. Η Ακαδημία έχασε, έτσι, μία ιστορική ευκαιρία να προτείνει για πρώτη φορά Αφροαμερικανή γυναίκα δημιουργό στην κατηγορία της καλύτερης σκηνοθεσίας.

Το Love Is Strange δεν κατάφερε να αποσπάσει καμία υποψηφιότητα. Τόσο ο Τζον Λίθγκοου, όσο και ο Άλφρεντ Μολίνα θα μπορούσε να είναι υποψήφιοι.

the-homesman (1)

Παντελής και η απουσία του Homesman του Τόμι Λι Τζόουνς. Ο ηθοποιός-σκηνοθέτης δεν ήταν υποψήφιος για την ευαίσθητη ταινία του, αλλά ούτε η Χίλαρι Σουόνκ, ενώ καμία από τις τρεις εξαιρετικές κυρίες που τους πλαισιώνουν δεν «χώρεσε» στην πεντάδα του Β’ Γυναικείου Ρόλου (όπου είναι υποψήφια η αδιάφορη Κίρα Νάιτλι!). Αγνοήθηκε, επίσης, η εξαιρετική δουλειά του Ροντρίγκο Πριέτο στη φωτογραφία.

Interstellar-Wormhole-PosterΤο Interstellar ήταν μεν υποψήφιο σε αρκετές τεχνικές κατηγορίες, αλλά δεν τα κατάφερε καθόλου καλά στις βασικές. Δεν κατάφερε, έτσι, να επαναλάβει την επιτυχία του Gravity. Γεγονός είναι ότι τα περισσότερα blockbuster συγκέντρωσαν υποψηφιότητες μόνο σε τεχνικές κατηγορίες και ότι δεν βρέθηκε κάποιο που η Ακαδημία να θεωρήσει καλύτερο και να το «ανεβάσει» σε άλλες κατηγορίες. Αναλυτές εκτιμούν ότι αυτές οι απουσίες θα στοιχίσουν σε τηλεθέαση την βραδιά των Όσκαρ.

Μία τέτοια περίπτωση είναι και το Snowpiercer το οποίο δεν πήρε ούτε μία υποψηφιότητα, ούτε καν στην κατηγορία των ειδικών εφέ. Αλλά και το Guardians of the Galaxy μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του αμερικάνικου box-office είναι υποψήφιο μόνο σε δεύτερες κατηγορίες.

Άλλη μία απουσία είναι και εκείνη του ’71. Εντάξει δεν θα περιμέναμε η ταινία να είναι υποψήφια σε βασικές κατηγορίες, αλλά θα μπορούσε τουλάχιστον να είναι σε εκείνη του Μόνταζ ή της Φωτογραφίας.

jennifer-aniston-cakeΜεγάλη έκπληξη αποτελεί η απουσία της Τζένιφερ Άνιστον από την κατηγορία του Α’ Γυναικείου Ρόλου. Η Άνιστον θεωρείτο και φαβορί για το Cake -μαζί με την Τζούλιαν Μουρ- έμεινε εκτός υποψηφιοτήτων. Τη θέση της πήρε η Μαριόν Κοτιγιάρ για το Δύο Ημέρες, Μία Νύχτα. Απούσα και η νικήτρια Χρυσής Σφαίρας Έιμι Άνταμς για τα Μεγάλα Μάτια (η μόνη κατηγορία στην οποία είχε πιθανότητες η ταινία του Τιμ Μπάρτον).

Ούτε το Inherent Vice του Πολ Τόμας Άντερσον σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία, αν και κατάφερε να αποσπάσει μία υποψηφιότητα στην κατηγορία του Διασκευασμένου Σεναρίου. Στην οποία κατηγορία δεν είναι υποψήφιος ο Νικ Χόρνμπι, ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους συγγραφείς, ο οποίος διασκεύασε τη βιογραφία της Σέριλ Στρέιντ.

Παντελής και η απουσία του Under the Skin. Ούτε καν η υπέροχη μουσική της -σε στυλ Κιούμπρικ- ταινίας δεν κατάφερε να είναι υποψήφια -για να μην μιλήσουμε για την ερμηνεία της Σκάρλετ Γιόχανσον.

nightclawler 000Και φτάνουμε στην κατηγορία της Ανδρικής Ερμηνείας. Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Έντι Ρεντμέιν και Μάικλ Κίτον θεωρούνταν σιγουράκια. Κατά τη γνώμη μου, ο Τζέικ Τζίλενχαλ (Nightcrawler) έχασε τη θέση του από τον εξίσου ανατριχιαστικό Στιβ Καρέλ (Foxcatcher), ο οποίος θα έπρεπε να είναι υποψήφιος για ερμηνεία Β’ Ρόλου, μαζί με τον εξαιρετικό Μαρκ Ράφαλο.  Άλλη μία θέση κατέλαβε ο Μπράντλεϊ Κούπερ, ο οποίος άφησε πίσω του τους εξαιρετικούς Τίμοθι Σπολ (Mr. Turner) και Ρέιφ Φάινς (Ξενοδοχείο Grand  Budapest).

To Birdman μπορεί να απέσπασε εννέα υποψηφιότητες, αλλά αγνοήθηκε η εξαιρετική μουσική του Αντόνιο Σάντσεζ.

Το The Lego Movie δεν είναι καν υποψήφιο για Όσκαρ animation, αλλά ο σκηνοθέτης της ταινίας, Φίλιπ Λορντ δεν κάθεται να σκάσει. Έφτιαξε το δικό του από τουβλάκια Lego και το ανέβασε σε φωτογραφία στο Twitter.

 

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *