TV - ΣΕΙΡΕΣTV Κριτικές

Russian Doll: Όταν ο Γούντι Άλεν συνάντησε τη Μέρα της Μαρμότας

russian-doll0002

Ζητήματα μεταφυσικά και υπαρξιακά εξετάζει το Russian Doll, η νέα σειρά του Netflix, με ηρωίδα μια 36χρονη γυναίκα που πεθαίνει συνεχώς και βρίσκεται ξανά και ξανά στο πάρτι των γενεθλίων της.

H Νάντια είναι μια νεαρή γυναίκα που περνά τη βραδιά των γενεθλίων της με τις φίλες της και τον πρώην της, έχει χάσει το γάτο της και έχει ζητήματα με την πεθαμένη εδώ και καιρό μητέρα της. Ώσπου συνειδητοποιεί ότι πεθαίνει ξανά και ξανά και ξανά και ξανά βρίσκεται στο ίδιο πάρτι: το πάρτι των γενεθλίων της. Μετά από κάθε θάνατο, η Νάντια κοιτάζει τον εαυτό της από τον καθρέφτη του παράξενου μπάνιου στο σπίτι της φίλης της και ξεκινά ξανά τη ζωή της υπό τους ήχους του Gotta Get Up του Χάρι Νίλσον. Σύντομα αποδέχεται την κατάσταση και αποφασίζει να λύσει το μυστήριο και να ανακαλύψει για ποιο λόγο της συμβαίνει αυτό. Στην πορεία θα συναντήσει τον Άλαν και μαζί θα προσπαθήσουν να βρουν τη λύση.

Αθυρόστομη, δυναμική η -take no shit- Νάντια καλείται να αναρωτηθεί για τις έννοιες της ζωής και του θανάτου, της ευτυχίας, του χρόνου. Είναι ένας θηλυκός Γούντι Άλεν (υπάρχει και εδώ η εβραϊκή καταγωγή και θρησκεία την οποία η Νάντια δεν εξασκεί) που είναι εγκλωβισμένος στο σύμπαν της Μέρας της Μαρμότας. Απορία, θλίψη, οργή, αποδοχή, τα στάδια του πένθους, τα περνάει η ηρωίδα μέσα σε λίγες μόνο μέρες, καθώς είναι αναγκασμένη να συμβιβαστεί με την θνητότητα της ύπαρξής της.

Russian Doll

Είναι ένας πολύ ενδιαφέρον συνδυασμός και η σεναριογράφος και πρωταγωνίστρια Νατάσα Λιόν (Orange is the New Black) δεν υποβιβάζει τον θεατή, βάζοντας μαγικά αντικείμενα ως αιτία της συνεχούς αναβίωσης, ούτε μυστηριώδεις κατάρες. Ο λόγος είναι πολύ πιο απλός και πολύ πιο ανθρώπινος και η Νάντια θα κληθεί να κάνει την προσωπική της ψυχανάλυση για να φτάσει σε αυτόν και να ελπίζει ότι θα μπορέσει να αλλάξει την κατάστασή της.

Το Russian Doll αποτελείται από οκτώ επεισόδια, τα οποία διαρκούν όλα γύρω στα 25 λεπτά. Και ενώ το σενάριο θα μπορούσε να γίνει πολύ προβλέψιμο, επιλέγει άλλους δρόμους, θέλοντας να συνδυάσει το μαύρο χιούμορ με το δράμα, ενώ και οι δύο ήρωες παλεύουν με διαφορετικές εκδοχές της ψυχικής ασθένειας (κατά κάποιο τρόπο αυτό που συμβαίνει μοιάζει να είναι μια μεταφορά για τους δαίμονες με τους οποίους παλεύουν η Νάντια και ο Άλαν).

Φυσικά, η σειρά (σε παραγωγή Έιμι Πέλερ) διαθέτει εξαιρετικές ερμηνείες, τόσο από τη Λιόν, όσο και από τον Τσάρλι Μπαρνέτ (Άλαν). Και η μικρή διάρκεια των επεισοδίων επιτρέπει σε αυτή την -σε μεγάλο βαθμό ιδιοσυγκρασιακή- σειρά να γίνει μια πραγματικά πρωτότυπη δημιουργία, χρησιμοποιώντας ένα μάλλον πολυφορεμένο θέμα.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *