ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

ΣΚΟΤΕΙΝΟΙ ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ (SWEET SMELL OF SUCCESS)

Κραταιός δημοσιογράφος και αρθογράφος στο Μπρόντγουεη που ανεβάζει και κατεβάζει καριέρες μέσα σε λίγα λεπτά, αποφασίζει να χαλάσει την σχέση της αδελφής του με έναν μουσικό. Για να πετύχει τον σκοπό του θα συνεργαστεί με έναν επίσης αδίστακτο ατζέντη που θα του δώσει την εντολή να χρησιμοποιήσει κάθε θεμιτό ή αθέμιτο μέσο για να πετύχει τον σκοπό του. Η σύγκρουση όμως μεταξύ των δύο ανδρών δεν θα αργήσει να έρθει με σημαντικές παράπλευρες απώλειες.

Από το στούντιο Ίλιγκ του Λονδίνου ο σκηνοθέτης Αλεξάντρ Μακέντρικ, πετάχτηκε μέχρι την Αμερική το 1957 και με το SWEET SMELL OF SUCCESS έβαλε τα γυαλιά σε πολλούς συναδέλφους του και κυρίως στο είδος του φιλμ νουάρ. Διασκευάζει από θεατρικό σενάριο την ιστορία δύο αμοραλιστών χαρακτήρων που συνεργάζονται για να πετύχουν με θύματα πάντα ανθρώπους που θα πέσουν στην παγίδα λόγω αγνών ιδανικών. Κατακεραυνώνει τον τύπο στην show business, την εξουσία που ασκεί και περιγράφει με ανατριχιαστικές λεπτομέρειες (η γούνα της Σούζαν Χάρισον) και καταστάσεις, την κόλαση που δημιουργούν μέσα σε μία Νέα Υόρκη που όσο και αν φωτίζεται γίνεται το τέλειο σκοτεινό και κατάμαυρο σκηνικό για την ιστορία και τους χαρακτήρες.

Μακράν ο καλύτερος ρόλος του Μπαρτ Λάνκαστερ και του Τόνι Κέρτις, η φωτογραφία του δις βραβευμένου με Οσκαρ Τζέιμς Γουονγκ Χόου ( THE HUD, THE ROSE TATTOO) αντικατοπτρίζει την απειλητική ατμόσφαιρα της ταινίας μαζί με μία σκηνή ανθολογίας του Μπαρτ Λάνκαστερ να κοιτάει την πόλη, η μουσική του Έλμερ Μπερνστάιν είναι η προσωποποίηση της έντασης με καθοριστικό ρόλο του συνθέτη σε όλο το είδος του νουάρ (και που σχεδόν 33 χρόνια μετά ο Στίβεν Φρίαρς θα τον χρησιμοποιούσε στο νεονουάρ ΟΙ ΚΛΕΦΤΕΣ παρόμοιας σχεδόν θεματικής ταινίας ως προς την τριάδα χαρακτήρων).

Η ταινία στην εποχή της υπήρξε μεγάλη εμπορική αποτυχία αν και οι κριτικές ήταν από την αρχή πολύ καλές. Το κοινό δεν ήθελε να δει τον Τόνι Κέρτις σε ρόλο τόσο κόντρα από αυτούς που τον είχαν συνηθίσει και το ίδιο για τον Μπαρτ Λάνκαστερ. Με το πέρασμα του χρόνου όμως η φήμη της ταινίας απέκτησε μεγάλες διαστάσεις εφόσον φιγουράρει σε πολλές λίστες με τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών και ακόμα και ο Μάρτιν Σκορσέζε την θεωρεί μία από τις σημαντικότερες και σπουδαιότερες ταινίες του είδους. Ευκαιρία να το διαπιστώσει και το σημερινό νέο κοινό. Η ταινία είναι ένα σκοτεινό διαμάντι, μία κινηματογραφική απόλαυση, ένα φιλμ νουάρ επιπέδου Α’ , τόσο επίκαιρο και διαχρονικό που ακόμα και η βαζελίνη στα γυαλιά του Μπαρτ Λάνκαστερ που τοποθετήθηκε από τον σκηνοθέτη για να πετύχει την κακία στο βλέμμα του, φαντάζει μοντέρνα τσαχπινιά! Επιτυχία!

Η ταινία προβάλλεται στους θερινούς κινηματογράφους ΡΙΒΙΕΡΑ, ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΛΑΙΣ, ΑΜΙΚΟ και ΑΝΟΙΞΙΣ σε διανομή Summer Classics

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *