Διπλή εκδίκηση
Δολοφόνος που έχει μπει στο στόχαστρο μιας γιατρού δέχεται επίθεση και όταν ξυπνάει αντιλαμβάνεται ότι έχει υποβληθεί σε εγχείρηση αλλαγής φύλου. Τώρα καλείται να πάρει εκδίκηση από όσους του επιτέθηκαν.
Τίποτα δεν φαίνεται να λειτουργεί σωστά στην ταινία του Γουόλτερ Χιλ (Ο Τελευταίος Επιζών, Red Heat), ο οποίος φαίνεται να είχε στο μυαλό του ένα μείγμα comic book αισθητικής Sin City, ιστορίας εκδίκησης α λα Old Boy και υπερβολής όπως το Predestination. Μόνο που δεν διαθέτει τον προϋπολογισμό του πρώτου, τη φιλοσοφική ματιά του δεύτερου – και ας εκτοξεύει η Σιγκούρνεϊ Γουίβερ τσιτάτα το ένα μετά το άλλο, τα οποία έχουν σκοπό να μας πείσουν για την ιδιοφυΐα της-, αλλά δεν προκαλεί ούτε το έξυπνο κάψιμο εγκεφάλου του τρίτου.
Στο πρώτο μέρος παρακολουθούμε μάλλον αμήχανοι την Μισέλ Ροντρίγκες να κάνει φιλότιμες προσπάθειες να μας πείσει ότι είναι άνδρας και δη δολοφονική μηχανή. Δεν μας πείθει για τίποτα από τα δύο, ενώ η ταινία αδυνατεί να μας πείσει και για την εκδικητική μανία της γιατρού που ερμηνεύει η Γουίβερ. Εκείνη διατείνεται ότι η επέμβαση έγινε για να γίνει ο Φρανκ «καλύτερος άνθρωπος», μόνο και μόνο για να διαπιστώσει δήθεν απογοητευμένη ότι δεν άλλαξε καθόλου. Φυσικά, η ταινία σε κανένα σημείο δεν ασχολείται με τα βαθύτερα ζητήματα αλλαγής ταυτότητας. Είναι σχεδόν γελοία η αντίδραση της Ροντρίγκες όταν διαπιστώνει ότι διαθέτει στήθος και όχι πέος, μια απώλεια που φαίνεται να αναπληρώνει με τα όπλα. Και είναι παράξενο που μια τέτοια ταινία αντιμετωπίζει τις γυναίκες ως αντικείμενα ή ως σατανικές και «αδύναμες» υπάρξεις. Η γυναίκα που γίνεται η Μισέλ Ροντρίγκες δηλώνει ότι βασίζεται στα ανδρικά της χαρακτηριστικά και στο παρελθόν της για να εκδικηθεί και όχι στη νέα δύναμή της ως γυναίκα. Συν ότι όλο το κόνσεπτ της ταινίας βασίζεται στο ότι η αλλαγή φύλου ή το να γίνει κάποιος γυναίκα αποτελεί τιμωρία.
Δεν ξέρω εάν ο Γουόλτερ Χιλ είχε στο μυαλό του ότι θα φτιάξει μια φεμινιστική ταινία δράσης, το σίγουρο είναι ότι αυτό το B-movie σίγουρα δεν είναι αυτή η ταινία. Αντιθέτως, είναι μία αδιάφορη ιστορία εκδίκησης -σε πολλές στιγμές τρανσφοβική- με μία Σιγκούρνεϊ Γουίβερ να παίρνει μαθήματα… γκριμάτσας από τον Τζακ Νίκολσον και βαρετά ιντερλούδια σε ψυχιατρική κλινική που άγνωστο ποιον σκοπό εξυπηρετούν.