ΕΠΙΚΑΙΡΑΚινηματογραφικά Νέα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Πάτμου έρχεται στο Ρομάντσο

Στις 6, 7 και 8 Μαρτίου, θα πραγματοποιηθούν στο πολυχώρο του Ρομάντσο κινηματογραφικά εργαστήρια του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Πάτμου.

camp0002Από τη πρώτη του χρονιά, το 2010, το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Πάτμου έθεσε, μεταξύ άλλων, ως στόχο να συμβάλει στη κινηματογραφική παιδεία, παρέχοντας την ευκαιρία σε νέους κινηματογραφιστές να έρθουν σε επαφή και να διδαχθούν, θεωρητικά αλλά και πρακτικά, από γνωστούς επαγγελματίες.

Το “The Camp” δημιουργήθηκε με την αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, έτσι ώστε να δοθούν στους νέους κινηματογραφιστές, επιπλέον ερεθίσματα, δυνατότητες και γνώσεις.

Το “The Camp” περιλαμβάνει τέσσερα κινηματογραφικά εργαστήρια στην Σκηνοθεσία, την Παραγωγή, το Σενάριο και τη Διεύθυνση Φωτογραφίας και πρόκειται για μία πρωτοβουλία που αναμένεται να θέσει τα πρότυπα για τη δημιουργία ενός θεσμού, με μεγάλη εκπαιδευτική αξία.

Διδάσκοντες στα εργαστήρια, οι ιδαίτερα επιτυχημένοι κινηματογραφιστές αλλά και καθηγητές: Gyula Gazdag (σκηνοθεσία), Juan Gordon (παραγωγή), Daniel Sussman (σενάριο) και Jacek Laskus (διεύθυνση φωτογραφίας).

Έτσι θα δημιουργηθεί μια εκπαιδευτική πλατφόρμα, μέσω της οποίας θεωρία και πράξη, συνδυαζόμενες δημιουργικά, θα διευρύνουν τους ορίζοντες και θα εμπνεύσουν τους συμμετέχοντες. Στο πλαίσιο κάθε εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες θα συνεργαστούν με τους διδάσκοντες σε κοινά πρότζεκτ – είτε δουλεύοντας πάνω σ’ ένα σενάριο, είτε σκηνοθετώντας ηθοποιούς, είτε σχεδιάζοντας την υλοποίηση μιας παραγωγής, είτε φωτίζοντας και κινηματογραφώντας μια σκηνή, έχοντας την ευκαιρία να λάβουν εμπειρίες παραγωγής, που δεν υπάρχουν σε κανένα εγχειρίδιο ή σχολή.

Αυτή η εκπαιδευτική δομή, που ξεκινάει με τον φετινό κύκλο εργαστηρίων, έρχεται να καλύψει την ανάγκη ενίσχυσης της κινηματογραφικής εκπαίδευσης στη χώρα μας, δεδομένου ότι οι σχετικές πρωτοβουλίες – σε αυτό το επίπεδο – είναι ελάχιστες και αποσπασματικές.

Ακολουθούν τα βιογραφικά σημειώματα των καθηγητών των εργαστηρίων:

Gyula Gazdag

Ούγγρος Κινηματογραφικός, Θεατρικός και Τηλεοπτικός σκηνοθέτης με πολύχρονη διδακτική εμπειρία στο UCLA/ Τμήμα Θεάτρου, Κινηματογράφου και Τηλεόρασης από το 1993 έως το 2015. Από το 1997 είναι Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Sundance Filmmakers Lab. Έχει διατελέσει καλλιτεχνικός σύμβουλος του Maurits Binger Κινηματογραφικού Ινστιτούτου του Άμστερνταμ από το 2002 και του Script Station του Berlinale Talent Campus από το 2006.

Αρκετές από τις πολυάριθμες μεγάλου μήκους ταινίες του έχουν βραβευθεί. Tο «A Hungarian Fairy Tale» (1987) Λοκάρνο FF, Stand Off (1989) Σαν Σεμπάστιαν FF. Οι περισσότερες ταινίες του είχαν απαγορευτεί στη διάρκεια του κομμουνιστικού καθεστώτος της Ουγγαρίας και σε κάποιες απαγορεύτηκε η προβολή τους στο εξωτερικό.

Daniel Sussman

Αμερικανός σεναριογράφος του κινηματογράφου και της τηλεόρασης. Το πολύμορφο έργο του συμπεριλαμβάνει σενάρια για την ABC/Disney Studios, ‘The Practice’ του ABC, το υψηλού προϋπολογισμού σενάριο ‘Galveston’ για την Warner Bros, τις εταιρείες Polaris Pictures, Reverse Angle και το τηλεοπτικό δίκτυο NBC. Διδάσκει γραφή σεναρίου σε δύο τμήματα στο UCLA.

Κάτοχος MFA Γραφής Σεναρίου από το Πανεπιστήμιο της Νοτίου Καλιφόρνιας και πτυχίου της Νομικής Σχολής της Νέας Υόρκης.

Juan Gordon

Σπούδασε νομικά και οικονομικά στη Μαδρίτη. Απέκτησε πτυχίο Μάστερ από το φημισμένο Πρόγραμμα Παραγωγής Peter Stark του Πανεπιστημίου της Νοτίου Καλιφόρνιας.

Επιστρέφοντας στη Μαδρίτη συν-ιδρύει την εταιρεία παραγωγής Morena Films (1999). Έχει στο ενεργητικό του ταινίες όπως Η εμφάνιση των νεκρών (2008) του Πάκο Καμπέζας, Κελί 211 (2009) του Ντανιελ Μονζόν, Λευκός Ελέφαντας (2012) του Πάμπλο Τραπέρο, Ακόμα και η βροχή (2010) και Η ελιά (2016) του Ιθίαρ Μπογιαΐν.

Jacek Laskus, ACS, PSC

Διευθυντής φωτογραφίας γεννημένος στη Βαρσοβία. Μετά την αποφοίτησή του από την Εθνική Ακαδημία Κινηματογράφου της Πολωνίας εγκαταστάθηκε στη Νέα Υόρκη όπου συνεργάστηκε με το BBC TV και μεταξύ άλλων με τον βραβευμένο με Οσκαρ Zbigniew Rybczynski. Στο Λος Άντζελες πλέον συνεργάστηκε με πολλούς σκηνοθέτες όπως Ντόναλντ Πέτρι, Ρόμπερτ Άλτμαν, Μάικλ Πρέσσμαν. Το ντοκιμαντέρ “Colors Straight Up” για το οποίο συνυπόγραψε την Δ/νση Φωτογραφίας είχε προταθεί με Οσκαρ 1998.

Πρόσφατη ταινία που συμμετείχε είναι το Shot (2016) του Τζέρεμι Κάγκαν.

Εχει προταθεί δύο φορές (Outstanding Photography) από την Αμερικανική Ακαδημία Διεύθυνσης Φωτογραφίας στην οποία είναι μέλος από το 2000.

Ασχολείται και με τη Φωτογραφία, έχοντας ατομικές εκθέσεις στο ενεργητικό του στην Αμερική και την Ευρώπη.

Τα τελευταία πέντε χρόνια έχει διδάξει Διεύθυνση Φωτογραφίας σε αρκετές σχολές όπως το USC School of Cinematic Arts του Ινστιτούτου Τεχνών της Καλιφόρνιας και στο The Maine Photographic Workshop. Είναι Ανώτερος Λέκτορας στο American Film Institute Conservatory AFI.

Κάθε εργαστήριο θα διαρκέσει 3 ημέρες. Σε κάθε εργαστήριο θα γίνουν δεκτοί 20 συμμετέχοντες από την Ελλάδα και το εξωτερικό κατόπιν αίτησης και επιλογής.

Παράταση υποβολής αιτήσεων έως την 1η Μαρτίου 2017.

Το κόστος του κάθε εργαστηρίου είναι 124 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ ανά άτομο ενώ προβλέπεται και ειδική τιμή για φοιτητές στα 100 ευρώ.

Ηρώ Εμμανουήλ

Εθισμένη στην τέχνη του σινεμά με αδυναμία στον παλιό καλό βωβό κινηματογράφο… Mη τρομάζετε όμως, βλέπω και καινούριες ταινίες και ήρθε η ώρα να μοιραστώ μαζί σας τις εντυπώσεις μου για κάθε μία από αυτές… Ευτυχώς, ποτέ δεν είναι αρκετές!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *