Το Δάσος
Μία γυναίκα αποφασίζει να πάει στο δάσος Aokigahara της Ιαπωνίας στο όρος Φούτζι, όπου εθεάθη για τελευταία φορά η δίδυμη αδελφή της, προκειμένου να βρει τα ίχνη της. Το δάσος έχει χαρακτηριστεί ως δάσος των αυτοκτονιών, καθώς πολλοί πηγαίνουν εκεί για να βάλουν τέλος στη ζωή τους. Το δάσος αποδεικνύεται πιο επικίνδυνο από όσο περίμενε και η ίδια δεν είναι καθόλου προετοιμασμένη για αυτό που θα αντικρύσει. Αυτό σε συνδυασμό με ένα τραύμα που κουβαλά από την παιδική της ηλικία θα κάνουν την κατάσταση εκρηκτική.
Δύο ταινίες ασχολήθηκαν φέτος με το δάσος Aokigahara, γνωστό ως δάσος των αυτοκτονιών. Μετά το The Sea of Trees του Γκας Βαν Σαντ με τον Μάθιου ΜακΚόναχι, έρχεται τώρα ένα θρίλερ, σκηνοθετημένο από τον πρωτοεμφανιζόμενο στις μεγάλου μήκους Τζέισον Ζέιντα και πρωταγωνίστρια την Νάταλι Ντόρμερ (την Μάρτζερι Ταϊρέλ του Game of Thrones) και μάλιστα σε διπλό ρόλο: της Σάρα και της δίδυμης αδελφής της, Τζες.
To “The Forest” βασίζεται στην ίδια συνταγή που μάς σερβίρουν τα περισσότερα θρίλερ: εύκολο τρόμο, ξάφνιασμα, τρομακτικές φιγούρες και πλάσματα. Δεν υπάρχει εδώ καμία βαθύτερη σκέψη για τον θάνατο. Τα πνεύματα επιστρέφουν με κακία για να σε τιμωρήσουν. Αλλά και τα όσα διαδραματίζονται επί της οθόνης ο θεατής τα περιμένει γιατί το ίδιο το σενάριο έχει φροντίσει όχι να τα υπονοήσει, αλλά να τα δώσει ξεκάθαρα στον θεατή: έτσι ακόμα και η ιδέα της έκπληξης ακυρώνεται.
Για ποιο λόγο η Τζες και η Σάρα έχουν μια τόσο στενή σχέση; Η ταινία μας αποκαλύπτει ένα κοινό τραυματικό παρελθόν, μένοντας όμως στην επιφάνεια, χωρίς να προχωρήσει στην ουσία των πραγμάτων που δένουν τις δύο κοπέλες, κάτι που επιβεβαιώνεται και από την ευκολία του φινάλε.
Κι ενώ καταφέρνει να χτίσει την ατμόσφαιρα του παγιδευμένου στο πυκνό δάσος (το Aokigahara λέγεται ότι είναι τόσο πυκνό ώστε δεν είναι δυνατόν να υπάρξουν μόνιμες περιπολίες για την να βρεθούν τα πτώματα όσων αυτοκτονούν, «χάνει» στις κεντρικές ερμηνείες: Για τον μεν Τέιλορ Κίνεϊ (Zero Dark Thirty) έχεις την αίσθηση ότι ήθελαν να βάλουν απλά μία πολύ ωραία παρουσία στην ταινία, ενώ η Νάταλι Ντόρμερ μόνο τρομοκρατημένη δεν δείχνει, προκαλώντας ακόμα και γέλιο με τις υπερβολικές αντιδράσεις της.
Πολύ σωστά ο Guardian κάνει λόγο για την κατάρα του «PG-13 θρίλερ»: ο τρόμος έχει αμβλυνθεί, αποτελεί ένα τέχνασμα και αφορά μόνο εφηβικές ηλικίες που αναζητούν να περάσουν την ώρα τους στο σινεμά. Εν τω μεταξύ, ο πραγματικός τρόμος μπορεί να κρύβεται κάπου αλλού.
Τελικά να το δω;
Διαθέτει κάπως ενδιαφέρουσα ατμόσφαιρα από τη στιγμή που μπαίνει στο δάσος, αλλά βασίζεται σε μία ανακύκλωση πραγμάτων που έχουμε δει ξανά και ξανά…
Fun trivia: Η Νάταλι Ντόρμερ πήγε στο Aokigahara, περπάτησε στο μονοπάτι του και τράβηξε φωτογραφίες. Ο Ιάπωνας οδηγός της δεν δέχτηκε ούτε να πατήσει το πόδι του μέσα στο μονοπάτι.