This Is Classic

This is Classic: Alien (1979)

alien

1979: Στα τέλη της δεκαετίας του ’70, μέσα σε μια επιδημία ταινιών επιστημονικής φαντασίας που ξεκίνησε με το Star Wars το 1977, ο Ridley Scott στην δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του κατάφερε να συνδυάσει δύο είδη κινηματογράφου με απόλυτη επιτυχία. Το σινεμά της επιστημονικής φαντασίας με το σινεμά τρόμου. Μία ταινία ορόσημο και ένα απο τα πιο τρομακτικά τέρατα στην ιστορία του κινηματογράφου: ALIEN

Το εμπορικό διαστημόπλοιο Νοστρόμο ,το οποίο επιστρέφει στην Γη με το επταμελές πλήρωμα του, λαμβάνει σήμα απο έναν ακατοίκητο πλανήτη. Εκεί θα εντοπίσουν ένα άδειο διαστημόπλοιο με το αμπάρι του γεμάτο απο παράξενα αβγά. Ένα φρικιαστικό πλάσμα (facehunger) πετάγεται απο ένα αβγό και κολλάει στο πρόσωπο του Κέιν (John Hurt). Η ομάδα επιστρέφει στο διαστημόπλοιο και παρά τις αντιρρήσεις της Ρίπλεη (Sigourney Weaver) στο να εισέλθει ο Κέιν στο διαστημόπλοιο, θα διαπιστώσουν πως το πλάσμα δεν μπορεί να αφαιρεθεί απο το πρόσωπο του θύματος. Μετά απο μέρες το πλάσμα θα πέσει μόνο του, ο Κέιν θα επανέλθει και όλα δείχνουν πως ο κίνδυνος πέρασε. Το πιο θανάσιμο γεύμα όμως στην ιστορία του διαστημικού σινεμά θα λάβει χώρα με μια εξαιρετική σκηνή ανθολογίας όπου ένα θανάσιμο τέρας τρυπάει το στήθος του Κέιν, ελευθερώνεται και χάνεται στους αεραγωγούς του Νοστρόμο. Το Αλιεν αρχίζει να μεταμορφώνεται εξωτερικά και σταδιακά τα μέλη του πληρώματος γίνονται θύματα της φονικής μηχανής. Όταν και ο κυβερνήτης του σκάφους Ντάλας (Tom Skerritt) σκοτωθεί, η σμηναγός Έλεν Ρίπλεη θα αναλάβει την διακυβέρνηση του σκάφους, μαθαίνει απο τον εγκέφαλο του σκάφους-Μητέρα-την πραγματική αποστολή της επιχείρησης και θα προσπαθήσει να σωθεί απο το εξωγήινο πλάσμα

alien4

Η Sigourney Weaver,που πρωταγωνίστησε και στις τρεις συνέχειες της ταινίας,είναι η αδιαμφισβήτητη ηρωίδα icon της ταινίας αλλά και όλης της σειράς των Alien. Στην αρχή η κάμερα την σκηνοθετεί απο μια ελαφριά γωνία και την παρουσιάζει ανδροπρεπή, χωρίς συναισθήματα σε αντίθεση με το υπόλοιπο πλήρωμα. Όταν απομένει μόνη της στο σκάφος, το αποδίδει στην σωστή της κρίση και η προσπάθεια της να αποφύγει το τέρας είναι παραδειγματικά στρατιωτική. Η ατμόσφαιρα στην ταινία είναι άκρως απειλητική και βασανιστική, και στο τελευταίο μισάωρο ο Ridley Scott συμπιέζει τον κλειστοφοβικό τρόμο στον υπέρτατο βαθμό. Η μουσική επένδυση του Jerry Goldsmith λειτουργεί καταπιεστικά, σαν να είναι ταγμένη στο τέρας και τις φονικές του διαθέσεις.

Από την άλλη πλευρά,το τέρας Άλιεν είναι ένα απο τα πιο τρομακτικά τέρατα στην ιστορία του κινηματογράφου. Δημιούργημα του Ελβετού καλλιτέχνη H.R.Giger είναι ένας συνδυασμός ζωντανού οργανισμού και φονικής μηχανής. Αντί για αίμα στις φλέβες του κυλάει οξύ, είναι αδυσώπητα κακό και πάντα επιτίθεται την στιγμή που δεν το περιμένεις. Η ιστορία στο σινεμά απέδειξε για το συγκεκριμένο τέρας οτι παρ όλες τις φονικές του διαθέσεις, μπορεί να προκαλέσει σοκ και δέος. Σε συνδυασμό με τα οπτικά εφέ και την καλλιτεχνική διεύθυνση, ο τρόμος μετατρέπεται σε τέχνη όταν αντικρίζουμε το καλοσχεδιασμένο τέρας.

alien2

 

Υποψήφιο για Oscar σκηνικών και οπτικών εφέ,κέρδισε στην δεύτερη κατηγορία. Η Sigourney Weaver έγινε κινηματογραφικό ίνδαλμα μέσα σε μία νύχτα, εμφανιζόμενη ημίγυμνη στο τέλος της ταινίας. Αρχικά επρόκειτο να εμφανιστεί ολόγυμνη,συμβολίζοντας έτσι την αδυναμία του ανθρώπου απέναντι στην απόλυτη φονική μηχανή, αλλά η 20th Century Fox αρνήθηκε για να μην κριθεί η ταινία ακατάλληλη και λόγω γυμνού.

Ταινία υψηλών προδιαγραφών,κλασσική και μοναδική στο είδος της, το ALIEN είναι αδιαμφισβήτητα η πιο τρομαχτική ταινία που έχει γυριστεί για το διάστημα.

This is Ripley, last survivor of the Nostromo, signing off.

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *