ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Τόμας Βίντερμπεργκ: Στον Απόηχο του Δόγματος, 3-6 Μαρτίου

ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 
«ΤΟΜΑΣ ΒΙΝΤΕΡΜΠΕΡΓΚ: 
ΣΤΟΝ ΑΠΟΗΧΟ ΤΟΥ ΔΟΓΜΑΤΟΣ»

«Μου αρέσει να περπατώ σε λεπτό πάγο στις ταινίες μου, μου αρέσει να εξερευνώ νέα εδάφη»

Τόμας Βίντερμπεργκ

Thomas_Vinterberg_465641a

thessaloniki film festivalΟ δανός σκηνοθέτης Τόμας Βίντερμπεργκ / Thomas Vinterberg ανέκαθεν δημιουργούσε στα όρια, ανατρέποντας τις κινηματογραφικές συμβάσεις, ήδη από τις αρχές της καριέρας του, όταν μαζί με τον Λαρς φον Τρίερ υπήρξαν πρωτεργάτες του «Δόγματος 95». Αυτή την εβδομάδα, η Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης τιμά τον Τόμας Βίντερμπεργκ μέσα από το αφιέρωμα «Τόμας Βίντερμπεργκ: στον απόηχο του Δόγματος», το οποίο πραγματοποιείται από την Πέμπτη 3 έως και την Κυριακή 6 Μαρτίου 2016 στην αίθουσα Σταύρος Τορνές (Αποθήκη 1, Λιμάνι).

Στο πλαίσιο του αφιερώματος θα προβληθούν τέσσερις ταινίες του δανού κινηματογραφιστή. Πρόκειται για την Οικογενειακή γιορτή, το πρώτο έργο του που πληρούσε όλους τους κανόνες του Δόγματος 95, καθώς και τις ταινίες που ακολούθησαν μετά την εποχή του συγκεκριμένου κινηματογραφικού κινήματος, δηλαδή τα φιλμ Όλα για την αγάπη (2003), Submarino (2010) και Το κυνήγι (2012).

Αξίζει να θυμηθούμε:

* Η ταινία Οικογενειακή γιορτή απέσπασε το Ειδικό βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ Καννών, Βραβείο Ανακάλυψης της Χρονιάς από την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου, καθώς και πολλές άλλες διακρίσεις σε όλο τον κόσμο.

* Στο Όλα για την αγάπη ξεχωρίζουν οι εξαιρετικές ερμηνείες των Χοακίν Φίνιξ και Κλερ Ντέινς.

* Έχοντας τιμηθεί με Βραβείο Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας για τον πρωταγωνιστή Μαντς Μίκελσεν, Βραβείο Οικουμενικής Επιτροπής για σκηνοθεσία και καλύτερη φωτογραφία στο Φεστιβάλ Καννών, το φιλμ Το κυνήγι διεκδικεί μια θέση στην ιστορία των καλύτερων ταινιών της τελευταίας δεκαετίας.

* Να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια του αφιερώματος θα είναι διαθέσιμη η έκδοση «Νέος δανέζικος κινηματογράφος», που κυκλοφόρησε το 2005 στο πλαίσιο του σχετικού αφιερώματος στο 46ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (τιμή πώλησης: 1,00).

Πώληση εισιτηρίων:
Αίθουσα «Σταύρος Τορνές» (Αποθήκη 1, Λιμάνι, τηλ. 2310-508.398, cinematheque@filmfestival.gr)

Τιμή εισιτηρίου: 4 ευρώ (γενική είσοδος), 3 ευρώ (για τα μέλη)
Κάρτα μέλους: 1 ευρώ.

Πρόγραμμα προβολών:

Πέμπτη 3/3

18:30 Submarino
21:00 Το κυνήγι

Παρασκευή 4/3

18:30 Οικογενειακή γιορτή
21:00 Όλα για την αγάπη

Σάββατο 5/3

18:30 Το κυνήγι
21:00 Οικογενειακή γιορτή

Κυριακή 6/3

18:00 Όλα για την αγάπη
21:00 Submarino

[toggle title=”To Πρόγραμμα Προβολών στις υπόλοιπες αίθουσες του ΦΚΘ:”]

Οι ταινίες της εβδομάδας στις αίθουσες του ΦΚΘ 03-09/03/2016

Η πολυβραβευμένη ταινία Victoria του γερμανού σκηνοθέτη Σεμπάστιαν Σίπερ, ένα μονοπλάνο 144 λεπτών γεμάτο σασπένς και αδρεναλίνη, που άνοιξε την αυλαία του 56ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, προβάλλεται αυτή την εβδομάδα στο Ολύμπιον. Στην αίθουσα Παύλος Ζάννας προβάλλεται η βραβευμένη στο τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα» των Καννών ταινία Καυτός ήλιος του Ντάλιμπορ Μάτανιτς. Στην ίδια αίθουσα συνεχίζονται με επιτυχία οι προβολές της πολυσυζητημένης ταινίας του Τομ Χούπερ Το κορίτσι από τη Δανία.

Στην αίθουσα Τζον Κασσαβέτης στην Αποθήκη 1 στο Λιμάνι, συνεχίζονται οι προβολές του φιλμ του Τζούλιο Ρικιαρέλι Ο λαβύρινθος της σιωπής, καθώς και του ντοκιμαντέρ Requiem for the American Dream των Πίτερ Χάτσινσον, Κέλι Νικς και Τζάρεντ Π. Σκοτ, το οποίο εστιάζει στον Νόαμ Τσόμσκι.

Στην αίθουσα Σταύρος Τορνές, επίσης στην Αποθήκη 1 στο Λιμάνι, η Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης τιμά τον δανό σκηνοθέτη Τόμας Βίντερμπεργκ / Thomas Vinterberg, ενώ στην ίδια αίθουσα πραγματοποιείται και η προβολή του ντοκιμαντέρ Good Things Await της Φι Άμποτ, στο πλαίσιο της συνεργασίας του ΦΚΘ με το CineDoc.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ (ΜΕ TRAILERS ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΡΟΒΟΛΩΝ):

ΑΙΘΟΥΣΑ ΟΛΥΜΠΙΟΝ
(πλ. Αριστοτέλους 10, τηλ. 2310-378404)

Victoria
(Γερμανία, 2015)
Σκηνοθεσία: Σεμπάστιαν Σίπερ / Sebastian Schipper
Σενάριο: Sebastian Schipper, Olivia Neergaard-Holm, Eike Schulz
Με τους: Tihana Lazovic, Goran Markovic, Nives Ivankovic
Έγχρωμη, 140΄

Η Βικτόρια, μια νέα κοπέλα από τη Μαδρίτη, γνωρίζει τέσσερις νεαρούς Βερολινέζους έξω από ένα κλαμπ στο κέντρο του Βερολίνου. Ο Zόνε και η παρέα του έχουν διάφορα μπλεξίματα και η Βικτόρια τους ακολουθεί σε μια τρελή, μεγάλη περιπέτεια που σύντομα μετατρέπεται σε εφιάλτη. Με το πρώτο φως της μέρας, η Βικτόρια και ο Ζόνε συνειδητοποιούν πως θα τα παίξουν όλα για όλα… Ζουν ένα ταξίδι στην άκρη της νύχτας – ξέφρενο, συναρπαστικό, ρομαντικό. Μια ταινία για τα νιάτα που θέλουν πάντα κάτι παραπάνω. Για έναν τρελό, κεραυνοβόλο έρωτα. Για το άγριο καρδιοχτύπι της μεγάλης πόλης.

Βραβεία :
Αργυρή Άρκτος –Φεστιβάλ Βερολίνου 2015, Γερμανία
Μεγάλο Βραβείο – Beaune, Festival International du Film Policier 2015, Γαλλία
Βραβείο Σκηνοθεσίας – Santiago IFF 2015, Χιλή
Βραβείο των Νορβηγών Κριτικών Κινηματογράφου – Norwegian IFF 2015, Νορβηγία

Ώρες προβολών: 19:00, 21:30

Δείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας:
https://www.youtube.com/watch?v=PJjkVqs9nE0&feature=youtu.be

ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ
(πλ. Αριστοτέλους 10, τηλ. 2310-378404)

Καυτός ήλιος / The High Sun
(Κροατία – Σερβία – Σλοβενία, 2015)
Σκηνοθεσία – σενάριο: Ντάλιμπορ Μάτανιτς / Dalibor Matanic
Με τους: Tihana Lazovic, Goran Markovic, Nives Ivankovic
Έγχρωμη, 123΄

Τρεις διαφορετικές ιστορίες αγάπης με φόντο τρεις διαδοχικές δεκαετίες, σε δύο γειτονικά βαλκανικά χωριά όπου μαίνεται εδώ και χρόνια το διεθνοτικό μίσος. Μια ταινία για τους κινδύνους -αλλά και την παντοτινή δύναμη- του απαγορευμένου έρωτα.

Στην πρώτη ιστορία, που τοποθετείται το 1991, μια ερωτική σχέση υπονομεύεται από την τρέλα, τη σύγχυση και τον φόβο που κυριαρχούν στην ατμόσφαιρα πριν τον πόλεμο. Στη δεύτερη ιστορία, που εκτυλίσσεται το 2001, ο πόλεμος έχει τελειώσει αλλά δυο ερωτευμένοι αδυνατούν να κάνουν τη σχέση τους κανονική: τα σημάδια του πολέμου είναι ακόμη φρέσκα και δεν θεραπεύονται τόσο εύκολα. Στην τρίτη ιστορία, που λαμβάνει χώρα το 2011, εποχή όπου μια ερωτική σχέση μπορεί πια να ριζώσει, όλα βρίσκονται στα χέρια δύο ερωτευμένων νέων: αν μπορούν να απελευθερωθούν από το παρελθόν τους, χωρίς να τους κυριεύουν η καχυποψία και το κακό που δεν έχουν εξαφανιστεί εντελώς από την ατμόσφαιρα.

Ώρες προβολών: 18:00, 20:15, Δευτέρα 21:00

Δείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας:
https://www.youtube.com/watch?v=QJSFEset21U

Το κορίτσι από τη Δανία / The Danish Girl
(Ηνωμένο Βασίλειο-ΗΠΑ-Βέλγιο-Δανία-Γερμανία, 2015)
Σκηνοθεσία: Τομ Χούπερ / Tom Hooper
Σενάριο: David Ebershoff, Lucinda Coxon
Με τους: Eddie Redmayne, Alicia Vikander, Amber Heard
Έγχρωμη, 119΄

Η ταινία αποτελεί την κινηματογραφική διασκευή του μυθιστορήματος του Ντέιβιντ Έμπερσοφ «Το Κορίτσι από τη Δανία» και πραγματεύεται τη ζωή της ζωγράφου Λίλι Έλμπε, της πρώτης τρανσέξουαλ γυναίκας με καταγεγραμμένη περίπτωση χειρουργικού επαναπροσδιορισμού του φύλου το 1930.

Ώρα προβολής: 22:30 εκτός Δευτέρας

Δείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας:
https://www.youtube.com/watch?v=LmbDrbwlcLo

ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΖΟΝ ΚΑΣΣΑΒΕΤΗΣ
(ΑΠΟΘΗΚΗ 1, Λιμάνι, τηλ. 2310-508398)

Ο λαβύρινθος της σιωπής
(Γερμανία, 2014)
Σκηνοθεσία: Τζούλιο Ρικιαρέλι / Giulio Ricciarelli
Σενάριο: Giulio Ricciarelli, Elisabeth Bartel
Με τους: Alexander Fehling, Andre Szymanski
Έγχρωμη, 124΄

Γερμανία, 1958. Κανείς δεν γνωρίζει τι συνέβη στο Άουσβιτς. Και κανείς δε ρωτά. Ένας νεαρός δικηγόρος ανακαλύπτει ότι οι άνθρωποι της διπλανής πόρτας ήταν ναζί και δήμιοι των στρατοπέδων συγκέντρωσης. Πρώην μέλη των Ες Ες είναι τώρα δάσκαλοι, αρτοποιοί, δημόσιοι υπάλληλοι. Κυκλοφορούν ανάμεσα στους ανυποψίαστους συμπατριώτες τους, που νομίζουν ότι οι ιστορίες για τα ολοκαυτώματα και τα βασανιστήρια στα στρατόπεδα συγκέντρωσης ήταν αστικοί μύθοι, ή, ακόμη περισσότερο, προπαγάνδα των συμμαχικών δυνάμεων. Αυτός ο φιλόδοξος νομικός τολμά λοιπόν να οδηγήσει πρώην μέλη των Ες Ες στην πρώτη τους δίκη από Γερμανούς, φέρνοντας αλυσιδωτές αντιδράσεις σε μια κοινωνία που έρχεται για πρώτη φορά αντιμέτωπη με το πιο φρικτό παρελθόν της.

Ώρες προβολών: 19:15, 21:30

Δείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας:
https://www.youtube.com/watch?v=o9_DHLmELrs

Requiem for the American Dream
(ΗΠΑ, 2015)
Σκηνοθεσία: Πίτερ Χάτσινσον, Κέλι Νικς, Τζάρεντ Π. Σκοτ
Έγχρωμο, 72’

Ο Νόαμ Τσόμσκι με διαυγή και μεστό λόγο εξηγεί πώς οι πολιτικές των τελευταίων δεκαετιών οδήγησαν σε ανεπανάληπτη κοινωνική ανισότητα, θέτοντας σε κίνδυνο την επιβίωση της μεσαίας τάξης αλλά και της ίδιας της δημοκρατίας.

Ώρα προβολής: 18:00

Δείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας:
https://www.youtube.com/watch?v=zI_Ik7OppEI

ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΡΝΕΣ
(ΑΠΟΘΗΚΗ 1, Λιμάνι, τηλ. 2310-508398)

Good Things Await (CineDoc)
(Δανία, 2014)
Σκηνοθεσία: Φι Άμπο
Έγχρωμο, 95’

Ένας ηλικιωμένος ιδεαλιστής στη Δανία αγωνίζεται να κρατήσει το βιοδυναμικό του αγρόκτημα ενώ οι αρχές και η γραφειοκρατία απειλούν να το κλείσουν αν δεν αλλάξει ιδέες.

Ώρα προβολής: Τετάρτη 20:00

Δείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας:
https://vimeo.com/103508293

[/toggle]

Οι ταινίες αναλυτικά:

Οικογενειακή γιορτή / Festen
(Δανία – Σουηδία, 1998)
Σκηνοθεσία: Τόμας Βίντερμπεργκ
Σενάριο: Thomas Vinterberg, Mogens Rukov
Ηθοποιοί: Ulrich Thomsen, Henning Moritzen, Thomas Bo Larsen
Έγχρωμη, 105΄

oikogeneiaki giortiΗ ιστορία της ταινίας εκτυλίσσεται στη Δανία στη διάρκεια ενός καλοκαιρινού 24ωρου. Ο Χέλγκε, ένας πλούσιος επιχειρηματίας, πατριάρχης και κύριος του σπιτιού γιορτάζει τα 60ά του γενέθλια. Τα μέλη της οικογένειας επανενώνονται με αυτή την αφορμή, ενώ οι προσκεκλημένοι συγγενείς και φίλοι καταφτάνουν στο σπίτι. Ανάμεσά τους, στο τραπέζι είναι η γυναίκα του Χέλγκε και τα τρία παιδιά τους. Ο Χέλγκε ζητάει από τον πρωτότοκο γιο του Κρίστιαν, να μιλήσει για την δίδυμη αδερφή του Λίντα που πνίγηκε ακριβώς πριν από ένα χρόνο. Όταν λοιπόν ο γιος παίρνει τον λόγο, κατηγορεί τον πατέρα ως βιαστή, παιδεραστή, αιμομίκτη και ηθικό υπαίτιο για την αυτοκτονία της αδελφής του. Ταυτόχρονα στα δωμάτια και στους διαδρόμους, αρχίζει σιγά-σιγά να ξετυλίγεται ένα κουβάρι από θαμμένες και καταχωνιασμένες ιστορίες και να αποκαλύπτονται μυστικά και ψέματα, που όχι μόνο θα μετατρέψουν την γιορτή σε κανονικό εφιάλτη, αλλά θα τινάξουν την καθωσπρέπει μεγαλοαστική οικογένεια, κυριολεκτικά στον αέρα.

Το 1995, τέσσερις Δανοί σκηνοθέτες με πρωτεργάτες τους Λαρς φον Τρίερ και Tόμας Βίντερμπεργκ δημιούργησαν το «Δόγμα 95», ένα νέο είδος κινηματογράφησης απαλλαγμένο από τις φόρμες και την αισθητική των μέχριτότε φιλμογραφικών συμβάσεων. Στόχος του «Δόγματος 95» ήταν μια απολύτως ρεαλιστική δραματουργία και μια γυμνή αλήθεια που θα αναδεικνύεται μονάχα μέσα από την συναισθηματική δύναμη του σεναρίου και τις ερμηνείες των ηθοποιών. Έτσι, στην «Οικογενειακή γιορτή» οι φυσικοί φωτισμοί, η κάμερα στο χέρι, καθώς και η απογυμνωμένη από ωραιοποιήσεις ή μελοδραματικές κορόνες αφήγηση, προσδίδουν μια φυσικότητα και μια τέτοια αληθοφάνεια στην ιστορία, που σοκάρει ακόμα και τον πλέον υποψιασμένο θεατή. Αναμφισβήτητα, η σπουδαιότερη ταινία που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του «Δόγματος 95».

Όλα για την αγάπη / It’s All About Love
(Ιταλία – Γαλλία – Καναδάς – Ισπανία – ΗΠΑ – Ιαπωνία – Σουηδία – Ηνωμένο Βασίλειο – Δανία – Γερμανία – Ολλανδία, 2013)
Σκηνοθεσία: Τόμας Βίντερμπεργκ
Σενάριο: Mogens Rukov, Thomas Vinterberg
Ηθοποιοί: Joaquin Phoenix, Claire Danes, Sean Penn
Έγχρωμη, 104΄

ola gia tin agapiΟ Τζον και η Έλενα ζούνε στην Νέα Υόρκη του 2021. Καθώς ο κόσμος γύρω τους καταστρέφεται από ακραίες κλιματικές αλλαγές, αποφασίζουν να σώσουν την σχέση τους, λίγο πριν υπογράψουν τα χαρτιά του διαζυγίου τους. Μια επικίνδυνη πλεκτάνη που έχει στηθεί από την εταιρεία που εργάζεται η Έλενα, όμως, θα τους τοποθετήσει στο κέντρο ενός κυνηγητού με ολέθριες συνέπειες.

Η πρώτη ταινία του Τόμας Βίντερμπεργκ, μετά την εποχή του «Δόγματος 95», τοποθετείται σε ένα εσχατολογικό φόντο, ενός κόσμου που καταρρέει ως απόρροια της ανεξέλεγκτης βούλησης του ανθρώπου να επιβληθεί πάνω στην φύση. Σουρεαλιστικές εικόνες κλιματικής καταστροφής – και όχι μόνο – διαδέχονται το οικογενειακό δράμα των δύο ηρώων, δημιουργώντας μια διαρκή αίσθηση παραλόγου. Ο Δανός δημιουργός αφηγείται την ιστορία των δύο εραστών μέσα στο πλαίσιο αυτού του κόσμου, δανειζόμενος στοιχεία από τον κινηματογράφο της επιστημονικής φαντασίας και του θρίλερ, για να αποτυπώσει την απλή παραδοξότητα του έρωτα. Το Όλα για την αγάπη είναι μια καθαρόαιμη κινηματογραφική ιστορία αγάπης, ειπωμένη με τον τρόπο ενός εξαιρετικού, αντισυμβατικού σκηνοθέτη. Χωρίς να υπακούει στους κώδικες κάποιου συγκεκριμένου κινηματογραφικού είδους, το «φουτουριστικό ρομάντζο» του Βίντερμπεργκ αποτελεί μια συγκινητική ωδή στο θάνατο του έρωτα, τη μοναξιά και τη ματαιότητα της ύπαρξης, όταν απουσιάζει η αγάπη. Με τις εξαιρετικές ερμηνείες των Χοακίν Φίνιξ και Κλερ Ντέϊνς στους κεντρικούς ρόλους των άδοξων εραστών και την μαγική φωτογράφηση μιας Νέας Υόρκης που μοιάζει να έρχεται ταυτόχρονα από το παρελθόν και από το μέλλον, ο Τόμας Βίντερμπεργκ εγκαινίασε με το Όλα για την αγάπη μια νέα εποχή στην φιλμογραφία του, αφήνοντας πίσω του οριστικά τις επιταγές του «Δόγματος 95».

Submarino
(Δανία – Σουηδία, 2010)
Σκηνοθεσία: Τόμας Βίντερμπεργκ
Σενάριο: Jonas T. Bengtsson (μυθιστόρημα), Tobias Lindholm
Ηθοποιοί: Gustav Fischer Kjærulff, Sebastian Bull Sarning, Mads Broe Andersen
Έγχρωμη, 105΄

submarinoΈνα κοινωνικό δράμα για τη σχέση ανάμεσα σε δύο αδέλφια που έχουν περάσει δύσκολα παιδικά χρόνια, κακοποιημένα και μεγαλωμένα σε άθλιες συνθήκες από την αλκοολική μητέρα τους. Όταν χρόνια αργότερα αυτοί οι δυο ήρωες, ο ένας πρώην κατάδικος και ο άλλος ναρκομανής που μεγαλώνει μόνος του το παιδί του, συναντιούνται στην κηδεία της μητέρας τους, προσπαθούν να αναμετρηθούν, να αντιμετωπίσουν και να κλείσουν τους ανοιχτούς λογαριασμούς. Όχι μόνον μεταξύ τους, αλλά και με το τραυματικό παρελθόν, που αφορά στην παιδική τους ηλικία, βρίσκοντας λύτρωση από ένα τραγικό γεγονός εκείνης της εποχής που τους έχει στοιχειώσει και σημαδέψει ανεξίτηλα…

Λέει ο σκηνοθέτης: «Η ταινία βασίζεται σε ένα μυθιστόρημα του νεαρού Δανού συγγραφέα Γιόνας Μπένγκτσον. Μου άρεσε η άμεση γλώσσα του βιβλίου, γιατί η αλήθεια της γραφής, σκληρή και άκαμπτη, μου θύμισε τα πρώτα μου κινηματογραφικά βήματα. Διαισθάνθηκα αμέσως ότι η θεματολογία ήταν σπουδαία και καθολική. Κατά κάποιο τρόπο, οι χαρακτήρες είναι όλοι άνθρωποι που προσπαθούν να κρατήσουν τα κεφάλια τους έξω απ’ το νερό. Η ταινία αφορά ανθρώπους που δεν καταφέρνουν να βγουν στην επιφάνεια. Ο τίτλος μάλιστα, αναφέρεται σε μία μέθοδο βασανιστηρίου, συνηθισμένη στις λατινοαμερικανικές δικτατορίες, κατά την οποία το κεφάλι του θύματος παραμένει κάτω από το νερό με τη βία. Αν και δεν έδωσα ιδιαίτερη έμφαση σε αυτό στην ταινία, κράτησα τον τίτλο, γιατί παραπέμπει στην σκοτεινή πλευρά της ζωής, καθώς οι ήρωες της ιστορίας έχουν πιάσει πάτο».

Το κυνήγι / The Hunt
(Δανία – Σουηδία, 2012)
Σκηνοθεσία: Τόμας Βίντερμπεργκ
Σενάριο: Tobias Lindholm, Thomas Vinterberg
Ηθοποιοί: Mads Mikkelsen, Thomas Bo Larsen, Annika Wedderkopp
Έγχρωμη, 115΄

hunt 000Ο Λούκας ζει μια ήσυχη καθημερινή ζωή σε μια μικρή επαρχιακή πόλη της Δανίας, μαζί με τον έφηβο γιο του, την καινούρια του σύντροφο και τον καλύτερό του φίλο. Η ηρεμία της κοινότητας, όμως, θα κλονιστεί όταν ένα αθώο ψέμα θα φέρει τον Λούκας ενώπιον όλων. Το ψέμα θα εξαπλωθεί οδηγώντας τους κατοίκους της κοινότητας σε κατάσταση μαζικής υστερίας και τον Λούκας σε έναν επώδυνο αγώνα να διατηρήσει την αξιοπρέπεια του μέχρι τέλους.

Ο Τόμας Βίντερμπεργκ, δεκατέσσερα χρόνια μετά την εμπορική και καλλιτεχνική επιτυχία της Οικογενειακής γιορτής και έχοντας αφήσει πίσω του την εποχή του «Δόγματος 95», σκηνοθετεί με αφοπλιστική λιτότητα αυτό το εξαιρετικό υπαρξιακό θρίλερ, καταφέρνοντας να τρυπώσει –αυτή τη φορά- βαθιά μέσα στην ψυχολογία μίας ολόκληρης κοινότητας. Με μία αρχιτεκτονικά δομημένη αφήγηση, αποφεύγοντας τις δραματικές κορώνες, απογυμνώνει τις δομές της σύγχρονης κοινωνίας χρησιμοποιώντας τη μικρή κοινότητα του φιλμ ως παραβολή ολόκληρης της Δυτικής κοινωνίας. Η φιλία, η εμπιστοσύνη και η λογική κλονίζονται μπροστά στην ανάγκη των ανθρώπων να βρίσκονται στην ασφαλή πλευρά της πλειοψηφίας. Τα όρια μεταξύ αλήθειας και ψέματος, λογικής και παράνοιας, γίνονται πολλές φορές θολά, επιβάλλοντας στο θεατή μία διαρκή αναζήτηση των δικών του ορίων και απόψεων. Με σύμμαχο την υπέροχη φωτογραφία που συναντάμε σε ολόκληρη την φιλμογραφία του Βίντερμπεργκ, την εξαιρετική ερμηνεία του Mαντς Μίκελσεν και τη μουσική επένδυση του Nικολάι Ένγκελουντ, ο σκηνοθέτης συνθέτει ένα σύγχρονο κινηματογραφικό αριστούργημα «καταδικασμένο» να μείνει στην ιστορία των καλύτερων ταινιών της τελευταίας δεκαετίας. Η ερμηνεία του Mαντς Μίκελσεν τιμήθηκε στο Φεστιβάλ των Καννών του 2013.

cinepivates

Συντακτική ομάδα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *