ΕΠΙΚΑΙΡΑΚινηματογραφικά Νέα

Το Docs in Exile Film Festival έρχεται online στις οθόνες μας

To Exile Room, με την υποστήριξη του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, παρουσιάζει το Docs in Exile Film Festival, ένα online φεστιβάλ ντοκιμαντέρ που θα πραγματοποιηθεί από τις 10 έως τις 14 Δεκεμβρίου 2020.

Λόγω πανδημίας, οι καθιερωμένες προβολές του Exile Room μετακομίζουν στις οθόνες σας υπό τη μορφή ενός 5ήμερου φεστιβάλ, διατηρώντας ωστόσο ατόφιο το πνεύμα ανακάλυψης που πάντοτε μας χαρακτήριζε. Πρόκειται για 30 μικρού και μεγάλου μήκους ταινίες που στην πλειοψηφία τους δεν έχουν ξαναπροβληθεί στην Ελλάδα.Το Docs in Exile Film Festival περιστρέφεται γύρω από δύο βασικούς άξονες: το αφιέρωμα Working Girls, για όλα τα κορίτσια που έχουν πολεμήσει για ίσα δικαιώματα στο χώρο εργασίας, και το Queer Stories, ιστορίες διαφορετικότητας που – αν τις αφήσετε – μπορούν να αλλάξουν τον τρόπο που βλέπετε τον κόσμο. Παράλληλα, το φεστιβάλ περιλαμβάνει μια συναρπαστική επιλογή από μικρού μήκους ντοκιμαντέρ που θα σας ταξιδέψουν ανά την υφήλιο, χωρίς αεροπορικό εισιτήριο.

Η πλατφόρμα θέασης θα ανοίξει στις 10 Δεκεμβρίου και όλες οι ταινίες θα είναι διαθέσιμες μέχρι και τις 14 Δεκεμβρίου. Οι προβολές είναι δωρεάν για το κοινό και όλες οι ταινίες διαθέτουν ελληνικούς υπότιτλους. Το μόνο που θα χρειαστεί από εσάς είναι μια απλή προεγγραφή. Περισσότερες πληροφορίες θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες στο επίσημο site του Exile Room.

Ακολουθεί αναλυτικά το πρόγραμμα του Docs in Exile Film Festival.

Αφιέρωμα Working Girls

Έξι ταινίες σίγουρα δεν αρκούν για να καλύψουν τους αιώνες ανισότητας που έχουν υποστεί οι γυναίκες στον εργασιακό χώρο. Ωστόσο, το αφιέρωμα Working Girls φέρνει μια νότα αισιοδοξίας, σηματοδοτώντας μια σταδιακή αλλαγή πορείας. Είτε πρόκειται για μια ομάδα θαρραλέων γιατρών που τρέχουν ένα παράνομο υπόγειο νοσοκομείο στη Συρία («Η Σπηλιά»), είτε για τρεις εκκεντρικές αδερφές στην καρδιά της Νέας Υόρκης που αρνούνται να πουλήσουν το παλαιοβιβλιοπωλείο τους στους αδηφάγους Αμερικανούς κτηματομεσίτες («Η Κρυφή Ζωή των Βιβλιοπωλείων»), οι γυναίκες του αφιερώματος δεν χάνουν εύκολα έδαφος, παρά τις πιέσεις ενός κόσμου όπου ακόμα κυριαρχεί το αντίθετο φύλο. Σε κάποιες περιπτώσεις, μάλιστα, τα πράγματα μοιάζουν να έχουν φτάσει στο άλλο άκρο, όπως στο «Χωριό Που Δονείται», όπου μια ολόκληρη κοινότητα επαφίεται στα ικανά χέρια των γυναικών – που ειδικεύονται στην κατασκευή της ανθρώπινης ηδονής – για την επιβίωσή της. Οι άντρες το μόνο που κάνουν είναι να πίνουν μπύρες στην υγειά τους! Δείτε παρακάτω αναλυτικά τις ταινίες του αφιερώματος.

Αυθεντικές Γεύσεις με την Νταϊανα Κεννεντυ (Nothing Fancy: Diana Kennedy) της Ελίζαμπεθ Κάρολ
Είναι o Μικ Τζάγκερ της μεξικανικής κουζίνας, η Τζούλια Τσάιλντ του Μεξικού, ή μήπως ό,τι χειρότερο συνέβη ποτέ στην υψηλή γαστρονομία; Τι είναι αυτό που κάνει την 95χρονη σεφ Νταιάνα Κέννεντυ τόσο αγαπητή αλλά και τόσο αμφιλεγόμενη;

The Reformist - A Female Imam 607

Ο Θηλυκός Ιμαμης (The Reformist – A Female Imam),της Μαρί Σκόβγκααρντ
Η Σερίν ανοίγει στην Κοπεγχάγη ένα από τα πρώτα τζαμιά της Ευρώπης με γυναίκες ιμάμηδες. Προκειμένου να καταπολεμήσουν τον φόβο γύρω από το Ισλάμ, ξεκινάει με την ένταξη μιας φεμινιστικής ατζέντας, αλλά η βιασύνη της για αλλαγή θα αποδειχθεί σχεδόν ολέθρια.

Η Κρυφή Ζωή των Βιβλιοπωλείων (The Booksellers), του ΝΤ. Γ. Γιάνγκ
Η συντήρηση σπάνιων βιβλίων αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Ιστορίας. Ποιοι είναι όμως οι μυστηριώδεις χαρακτήρες που ασχολούνται με αυτό το ιδιόμορφο επάγγελμα; Οι Indiana Jones των βιβλιοπωλείων είναι εκκεντρικοί, ιδιαίτεροι και, πολύ συχνά, γυναίκες!

The Cave 607

Η Σπηλιά (The Cave), του Φεράς Φαγιάντ
Κάτω από τα ερείπια μιας πολιορκημένης πόλης στη Συρία, μια ομάδα θαρραλέων γιατρών τρέχει ένα παράνομο, υπόγειο νοσοκομείο. Tρεις από τους γιατρούς, όμως, εμπλέκονται παράλληλα σε δύο επαναστάσεις: μία κατά του καθεστώτος και μία κατά της πατριαρχίας.

93Queen, της Πόλα Εϊζελτ
Στην Ορθόδοξη Εβραϊκή κοινότητα της Νέας Υόρκης, τα ασθενοφόρα είναι ανδρική υπόθεση. Η Ρούσι και μια ομάδα αποφασισμένων γυναικών πάνε κόντρα στο κατεστημένο προκειμένου να προσφέρουν αξιοπρεπή επείγουσα ιατρική βοήθεια σε Ορθόδοξες γυναίκες και κορίτσια.

Το Χωριό που Δονείται (The Vibrant Village), της Βερόνικα Γιούρκεβιτς
Ένα ήσυχο χωριό κάπου στην Ουγγαρία όχι μόνο βασίζεται στις πλάτες των γυναικών για να βγάλουν τα προς το ζην, αλλά και για να εκπληρώσουν τις πιο τρελές σας φαντασιώσεις.

Αφιέρωμα Queer Stories

Ιστορίες ενηλικίωσης, ιστορίες εξερεύνησης, ιστορίες που σου ζεσταίνουν απρόσμενα την καρδιά και άλλες που σου παγώνουν το αίμα. Από τα βάθη της Αμερικής («Το Ευαγγέλιο της Eureka») μέχρι την άκρη της Σιβηρίας («Αγάπη Μου»), το Queer Stories συνθέτει μια πολύπλευρη απεικόνιση της σεξουαλικής ταυτότητας και του φύλου στον 21ο αιώνα. Όλα, βέβαια, έχουν τις ρίζες τους στο παρελθόν. Ξεκινώντας από τη δεκαετία του ’20, όπου μία καθωσπρέπει «Μαντάμ» αποτινάζει τα δεσμά του γάμου και γίνεται μια επιτυχημένη επιχειρηματίας, ανοίγοντας το δρόμο για τον καταπιεσμένο queer εγγονό της, φτάνουμε μέχρι τα ξέφρενα ’80s, όπου μια ολόκληρη γενιά από trans γυναίκες και drag queens αποδεκατίστηκε από το AIDS τραγουδώντας «Playback» στη συντηρητική Κόρδοβα της Αργεντινής.

Το Αφιέρωμα κλείνει με το μαγικό «Όσα Δεν Τόλμησα», που εκτυλίσσεται σε ένα παραθαλάσσιο μεξικάνικο χωριό, στην άκρη ενός μαγκρόβιου δάσους. Ένα βίαιο συμβάν ανατρέπει τις ισορροπίες ανάμεσα στον 16χρονο Νιόνιο και την τοπική κοινότητα – το ίδιο ευαίσθητες με το τροπικό οικοσύστημα που τους περιβάλλει.

Δείτε παρακάτω αναλυτικά τις ταινίες του αφιερώματος.

madame 607

Μαντάμ (Madame), του Στέφαν Ρίτσχάουζερ
To αφοπλιστικό «Μαντάμ» μας παρασύρει σε ένα ταξίδι δύο γενεών, καθώς η Caroline, μια πληθωρική 90χρονη, και ο κινηματογραφιστής εγγονός της, Στέφαν, εξερευνούν την εξέλιξη της ταυτότητας φύλου σε έναν μητριαρχικό κόσμο.

Το Ευαγγέλιο της Γιουρίκα (The Gospel of Eureka), των Μάικλ Παλμιέρι, Ντόναλ Μοσέρ

Καλώς ήρθατε στο Γιουρίκα Σπρινγκς, μια μικρή αμερικανική πόλη όπου ο χριστιανισμός πάει χέρι χέρι με μια ανθηρή queer κοινότητα. Σε μια εποχή διχασμού και προκαταλήψεων, οι ντόπιοι ανατρέπουν τα στερεότυπα αγκαλιάζοντας το camp με κάθε τρόπο!

Mon Amour 607

Αγάπη Μου (Mon Amour) του Νταβίντ Τεμπούλ
Πενθώντας το χαμό του πρώην εραστή του, ο Γάλλος σκηνοθέτης Νταβίντ Τεμπούλ κάνει ένα ταξίδι-ιεροτελεστία μέχρι τη Σιβηρία. Εκεί έξω, κάτω από έναν τεράστιο ουρανό, βρίσκει επιτέλους το χώρο που χρειαζόταν για να τακτοποιήσει τις σκέψεις του.

Οσα δεν Τόλμησα (Things We Dare Not Do), του Μπρούνο Σανταμαρία Ράζο
Ο 16χρονος Νιόνιο ζει ανέμελος σε ένα παραλιακό μεξικανικό χωριό, στην άκρη ενός τροπικού δάσους, όπου ο χρόνος κυλάει αργά. Ένας φόνος στο μεγάλο πανηγύρι της περιοχής τον ωθεί να αποκαλύψει τον πραγματικό του εαυτό στην οικογένειά του.

Playback 607

Playback, της Αγκουστίνα Κομέντι
Η Ντέλπι είναι το μόνο μέλος των Kalas Group, μιας ομάδας trans γυναικών και drag queen που έδρασαν στην Αργεντινή στα τέλη του ’80, που κατάφερε να επιβιώσει όταν άρχισαν να πεθαίνουν η μία μετά την άλλη από AIDS.

Double Feature: All About My Father

Δύο ταινίες για το δίπολο της σχέσης παιδιού και πατέρα. Μία κόρη που λατρεύει τον πατέρα της και ένας γιος που ακόμα τον αποζητά, επειδή ποτέ δεν ήταν εκεί. Είτε πρόκειται για το ένα είτε για το άλλο άκρο, το All About My Father φιλοξενεί δύο ταινίες με κοινό παρονομαστή το πλησίασμα και την ελπίδα να γνωρίσεις τον γονιό σου από την αρχή. Δείτε παρακάτω αναλυτικά τις ταινίες της ενότητας.

Around the World When You Were My Age 607

Ο Γύρος του Κόσμου στα 30 (Around the World When You Were My Age), της Αγια Κορέτζκι

Το 1969, ο πατέρας της σκηνοθέτη Αγια Κορέτζκι, ο Χίρο, αποφασίζει να εγκαταλείψει το Τόκιο και να κάνει το γύρο του κόσμου. Πώς έμοιαζε ο κόσμος μέσα από τα μάτια του; Ποιες ιστορίες θυμάται ακόμα;

Η Μηχανή του Χρόνου (Our Time Machine) των Σ. Λέο Τσιάνγκ, Γιανγκ Σουν
Όταν μαθαίνει ότι ο πατέρας του πάσχει από Αλτσχάιμερ, ο 43χρονος καλλιτέχνης Μαλεόν επενδύει όλη του τη δημιουργικότητα σε ένα υπερφιλόδοξο θεατρικό πρότζεκτ, σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να συνεργαστεί για μια τελευταία φορά μαζί του.

Προγράμματα Μικρού Μήκους

flower punk 607

Ι. Short Docs: Crossing Divides
Πέντε ταινίες που μηδενίζουν αποστάσεις και πολιτιστικές διαφορές, εξερευνούν όλα όσα μας χωρίζουν αλλά, κυρίως, όλα όσα μας ενώνουν.

Κοπρόσκυλα (Mutts), της Χαλίμα Ουαρντίρι
Ανάσα (Breathe) της Ντάρια Κάσπερεκ
Σμπαραλιασμένη Ορχήστρα (Broken Orchestra), του Τσάρλι Ταιρέλ
Γαλάζιο Σύνορο (Blue Frontier) του Ιβάν Μιλοσαβλιεβιτς
Flower Punk της Αλισον Κλάιμαν

ΙΙ. Short Docs: Human Geographies
Έξι ταινίες δεμένες με έναν τόπο, τις ευθείες και τις καμπύλες του χαραγμένες για πάντα στο μυαλό μας, ειδικά όταν πρόκειται για το ίδιο μας το σώμα.

Υλικά Σώματα (Material Bodies), της Ντόροθι Αλεν-Πίκαρντ
Το Βάρος της Ομορφιάς (The Weight of All the Beauty), της Ιιβα Μάγκι
Η Δική της Νέα Υόρκη (Her New York), του Ντέιβιντ Γκρος
Τιμωρημένοι (Disciplinaries), του Αντουάν Μπάργκεν
Kachalka, του Γκαρ Ο’Ρουρκ
Μετα-πυρηνικά Όνειρα (Beyond the North Winds: A Post Nuclear Reverie), της Νάταλι Κιουμπίντις-Μπρέιντι

Shirley Temple 607

ΙΙΙ. Short Docs: Modern Families
Επιλεκτικές συγγένειες και δεσμοί αίματος κάθε είδους και περιγραφής κάτω από το πολύχρωμο μικροσκόπιο της αληθινής ζωής.

Τηλεοπτικές Οικογένειες (The Grass Is Always Greener on TV), του Ματ Πιττσάνο
Παραδείσια Πτηνά (Birds of Paradise), των Αλίν Σούτερ, Σελίν Καριντρουά Οι Αδερφές Σταρ (The Starr Sisters), των Μπεθ Αϊνχορν, Μπρίντλεϊ Ελιοτ
Αγάπες (Relationship(s)), της Ματίλντ Σαβάν
Δεν Κλαίμε στο Τραπέζι (No Crying at the Dinner Table), της Κάρολ Νγκουγιέν
Shirley Temple, της Οντρεϊ Ναντέλ-Γκανιόν

Το αφιέρωμα «Working Girls» υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους. Η προβολή των ταινιών του αφιερώματος είναι δωρεάν για το κοινό και όλες οι ταινίες έχουν ελληνικούς υπότιτλους.

Ηρώ Εμμανουήλ

Εθισμένη στην τέχνη του σινεμά με αδυναμία στον παλιό καλό βωβό κινηματογράφο… Mη τρομάζετε όμως, βλέπω και καινούριες ταινίες και ήρθε η ώρα να μοιραστώ μαζί σας τις εντυπώσεις μου για κάθε μία από αυτές… Ευτυχώς, ποτέ δεν είναι αρκετές!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *