ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Ζωή (Zoe)

zoe0002

two-popcorn-002

Η Ζωή (Λέα Σεϊντού) είναι ερωτευμένη με τον συνάδελφό της, Κόουλ (Γιούαν ΜακΓκρέγκορ), έναν επιστήμονα που εργάζεται στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης και εργάζεται σε μία εταιρεία που έχει στόχο να βελτιώσει τις σχέσεις, χρησιμοποιώντας προϊόντα νέας τεχνολογίας. Χρησιμοποιεί τον αλγόριθμο που ο Κόουλ έχει κατασκευάσει για να βρει τη συμβατότητά τους και όταν βλέπει ότι αυτή είναι 0% θα διαπιστώσει ότι υπάρχει μια βασική διαφορά μεταξύ τους.

Παρά τις αντιξοότητες, ο -θλιμμένος από ένα διαζύγιο που τον πλήγωσε πολύ- Κόουλ και η Ζώη θα ξεκινήσουν μια ερωτική σχέση που θα έρθει αντιμέτωπη με τεχνολογικές ανακαλύψεις και ανθρώπινες προκαταλήψεις.

zoe-0001

Το Zoe του Ντρέικ Ντορεμίς (Like Crazy, Equals) είναι ένα μάλλον αποτυχημένο Her (η ταινία με τον Χοακίν Φοίνιξ που προκάλεσε αίσθηση πριν από μερικά χρόνια και βρέθηκε μέχρι τα Όσκαρ). Ό,τι με τρόπο τρυφερό και συγκινητικό προσπαθούσε να πει το Her, επιχειρεί να πει και εδώ το Zoe, αλλά χωρίς να τα καταφέρνει. Κι αυτό γιατί το μεγάλο προσόν του Her ήταν οι καλογραμμένοι χαρακτήρες που ξεπηδούσαν από το χαρτί και γίνονταν πραγματικοί -είτε ήταν (όπως ο χαρακτήρας του Φοίνιξ), είτε όχι (όπως ο χαρακτήρας της Σκάρλετ Γιόχανσον). Εδώ οι δύο βασικοί χαρακτήρες μοιάζουν «ξύλινοι». Δεν καταλαβαίνεις πού ακριβώς οφείλεται η θλίψη του Κόουλ, ούτε μπορείς να εξηγήσεις απόλυτα τις πράξεις του. Το ίδιο πάνω κάτω συμβαίνει και με τη Zoe, τον χαρακτήρα της Λέα Σεϊντού. Το αποτέλεσμα είναι και μια σχεδόν ανύπαρκτη χημεία μεταξύ των δύο χαρακτήρων που συνοδεύεται από μια συρραφή close up και μια μάλλον ενοχλητική χρήση της μουσικής -εντείνοντας την καταθλητπική ατμόσφαιρα που σεναριακά δεν βασίζεται σε κάποιο γεγονός, αλλά αποτελεί περισσότερο μια επιλογή ύφους από πλευράς του σκηνοθέτη.

Hop in for a free ride with

Όμορφες εικόνες διαθέτει η ταινία και υπάρχουν μερικές σκέψεις για τις ανθρώπινες σχέσεις στη σύγχρονη εποχή, οι οποίες όμως σκέψεις δεν εξελίσσονται και δεν πηγαίνουν παραπέρα. Ακόμα και η αναφορά στα ρομπότ που δουλεύουν σε πορνεία (εκεί θα συναντήσουμε σε μικρό ρόλο και την Κριστίνα Αγκιλέρα) δεν αναπτύσσεται πλήρως. Το αποτέλεσμα είναι μια μάλλον άψυχη -αν και οπτικά ενδιαφέρουσα- sci fi ταινία που γρήγορα ξεχνάς.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *