ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Baby Driver

baby-driver-image-3

3popcorn

Νεότατος οδηγός διαφυγής ληστειών (ο Baby Driver του τίτλου Άνσελ Έλγκορτ) αναγκάζεται από το αφεντικό μιας εγκληματικής οργάνωσης να συμμετέχει σε ληστείες. Τον ίδιο τον Μπέιμπι τον ενδιαφέρει μόνο η μουσική του -που την ακούει για να απομακρύνει ένα ελαφρύ βουητό- και το κορίτσι των ονείρων του (την ερμηνεύει η Λίλι Τζέιμς του Downton Abbey).

Κινηματογραφικός φόρος τιμής του Έντγκαρ Ράιτ (the Cornetto Trilogy) στις ταινίες με αυτοκίνητα (και όχι μόνο). Το Baby Driver βρίθει κινηματογραφικών αναφορών (από την Μπέιμπι του Dirty Dancing μέχρι το Wild at Heart του Ντέιβιντ Λιντς) και μόνο ως μια επιστολή λατρείας σε αγαπημένες ταινίες και χαρακτήρες μπορεί να ειδωθεί.

Με ένα εντυπωσιακό σάουντρακ που χαρίζει στην ταινία ρυθμό και ένταση -καθορίζοντας σε μεγάλο βαθμό και τη σκηνοθεσία- και χαρακτήρες – κινηματογραφικές καρικατούρες, το Baby Driver είναι προορισμένο να διασκεδάσει και να κρατήσει το ενδιαφέρον του θεατή. Ο Τζέιμι Φοξ ερμηνεύει έναν ψυχοπαθή που δεν βλέπει με καλό μάτι το ιδιαίτερο στυλ του Μπέιμπι, ενώ ο Κέβιν Σπέισι είναι το «μεγάλο αφεντικό», μια απειλητική και ταυτόχρονα τρυφερή φιγούρα. Σε αυτούς έρχεται να προστεθεί το ζεύγος Τζον Χαμ – Άιζα Γκονζάλες (η σχέση τους αποτελεί tribute στο Μπόνι και Κλάιντ).

Baby Driver 2

Με διάρκεια σχεδόν δύο ώρες, ο Έντγκαρ Ράιτ δείχνει ότι δεν ενδιαφέρεται να «συμμαζέψει» την ταινία του. Προς τιμήν του τη φτάνει στα όρια, σε μία πλοκή που πολλοί θα θεωρήσουν προβλέψιμη, ενώ άλλοι ένα ευφυέστατο παιχνίδι για σινεφίλ. Όπως και να έχει, τα κυνηγητά με αυτοκίνητα είναι εντυπωσιακά, το ίδιο και οι σκηνές με τις ληστείες. Ο Ράιτ βρίσκει τον ιδανικό πρωταγωνιστή στο πρόσωπο του Άνσελ Έλγκορτ -ταυτόχρονα αθώος και cool- και τοποθετεί ως ιδανική συμπρωταγωνίστριά του τη Λίλι Τζέιμς (παρουσιάζοντας στον θεατή ένα ερωτικό ειδύλλιο γεμάτο φρεσκάδα).

baby-driver0004

Αυτή που βρίσκεται όμως στην καρδιά της ταινίας δεν είναι άλλη από τη μουσική. Και σε αυτό το κομμάτι ο Ράιτ κάνει θαύματα, τόσο με την επιλογή των τραγουδιών, όσο και με τον τρόπο που τα εντάσσει στην πλοκή της ταινίας, αποδεικνύοντας ότι ο Ράιτ είναι ένας σκηνοθέτης με εξαιρετική γνώση κινηματογραφικής ιστορίας και κινηματογραφικού ρυθμού.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *