ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Πολ Γκωγκέν

gauguin-tahiti

two-half-popcorn

Ο σκηνοθέτης Εντουάρ Ντελύκ αναλαμβάνει να αφηγηθεί μια περίοδο της ζωής του μεγάλου ζωγράφου και μάλιστα την πιο δημιουργική του περίοδο: ο λόγος για τον Γκωγκέν που το 1891, έχοντας βαρεθεί την ένδεια και την έλλειψη έμπνευσης και αναγνώρισης, αποφασίζει να ταξιδέψει στην Πολυνησία και την Ταϊτή. Εκεί θα συναντήσει την Τεχούρα που θα γίνει σύζυγός του και θα δημιουργήσει μερικούς από τους σπουδαιότερους πίνακές του.

Η ταινία διαθέτει ένα πραγματικά πολύ ενδιαφέρον πρώτο μέρος, το οποίο εστιάζει τόσο στην δυσκολία της απόφασης του Γκωγκέν να φύγει από τη Γαλλία, όσο και στις αντιδράσεις που συναντά από φίλους, αλλά και από τη σύζυγό του. Φτάνοντας στην Πολυνησία, ο Γκωγκέν διαπιστώνει ότι ούτε εκεί τα πράγματα είναι εύκολα, αλλά αυτό έρχεται σύντομα να ανατραπεί με την έλευση της Τεχούρα, την ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης που αυτή του προσφέρει και την αγάπη για τις απλές απολαύσεις της ζωής. Ο Βενσάν Κασέλ ερμηνεύει έναν ρόλο διαφορετικό από ότι τον έχουμε συνηθίσει, έναν άνδρα ευγενικό και ταλαιπωρημένο και υπάρχει στην ταινία μια συγκλονιστική σκηνή όπου ο Γκωγκέν αναγκάζεται να πάρει τα έργα του και να πάει στο παζάρι να τα πουλήσει, με την ελπίδα να βγάλει λίγα χρήματα.

gauguin0002

Το δεύτερο μέρος είναι πιο προβλέψιμο και επικεντρώνεται κυρίως στην εξέλιξη της σχέσης του Γκωγκέν με την Τεχούρα και στη ζήλεια του πρώτου. Η ταινία «αμβλύνει» λίγο κάποιες από τις όψεις της ζωής του Γκωγκέν (λέγεται ότι η Τεχούρα ήταν 13 ετών όταν παντρεύτηκε με τον ζωγράφο), ενώ φαίνεται ότι για τις ανάγκες της μυθοπλασίας αγνοεί κάποιες άλλες: θεωρείται ότι η Τεχούρα θεωρούσε τον γάμο της νόμιμο, ενώ για τον Γκωγκέν ήταν κάτι προσωρινό, ενώ ο ζωγράφος τής ζήτησε να μείνουν πάλι μαζί το 1895, αλλά εκείνη αρνήθηκε επειδή είχε προσβληθεί από σύφιλη.

Παράλληλα, ο Ντελύκ δίνει μεγαλύτερη βάση στη σχέση, παρά στο έργο του ζωγράφου, παρουσιάζοντας μόνο κάποια από τα σπουδαία έργα του. Ο Ντελύκ επιλέγει να αφηγηθεί την ιστορία με μια γεμάτη φρεσκάδα σκηνοθεσία, η οποία επικεντρώνεται στα πρόσωπα και τα βλέμματα, καθώς και στις μικρές στιγμές που ο Γκωγκέν παίζει με τα παιδιά της περιοχής. Συνολικά μια ενδιαφέρουσα ματιά στη ζωή του ζωγράφου.

Διαβάστε επίσης: Δέκα ταινίες για μεγάλους ζωγράφους

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *