ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Γκαστόν, ο Γκαφατζής (Gaston Lagaffe)

COPYRIGHT-c-arnaud-borrel-ressources_2017-11-07_1 (c)Arnaud Borrel

two-popcorn-002

Ένας νέος υπάλληλος, ο Γκαστόν, κάνει την εμφάνιση του σε μια πολλά υποσχόμενη start up εταιρεία που στόχο έχει να βρίσκει αξία σε άχρηστα αντικείμενα. Ο Γκαστόν όμως δεν είναι αυτό που φανταζόταν ο διευθυντής, Πρινέλ. Στο γραφείο δεν έρχεται ποτέ μόνος αλλά παρέα με μια γάτα, έναν γλάρο και ένα χρυσόψαρο αλλά και το αμάξι του που παρκάρει πάντα παράνομα μπροστά από το κτήριο της εταιρείας εκνευρίζοντας τον τροχονόμο Λονγκταρέν. Και σαν να μην έφθαναν όλα αυτά ο Γκαστόν μπλέκει συνεχώς σε νέες περιπέτειες που προκύπτουν από τις αλλεπάλληλες γκάφες του.

Ο Γκαστόν Λαγκάφ του Αντρέ Φρανκέν είναι ένας ιδιαίτερος χαρακτήρας κόμικ που άρχισε να «ζει» το 1957. Από τότε αγαπήθηκε πολύ από τους Γάλλους αλλά και από άλλα μέρη της Ευρώπης, όπως το Βέλγιο και η Ιταλία (το κόμικ κυκλοφόρησε και στην Ελλάδα την δεκαετία του ‘90). Η αγάπη των Γάλλων για τον συγκεκριμένο ήρωα αντικατοπτρίζεται και στο πόσο που διατέθηκε για τα γυρίσματα της ταινίας (19 εκατομμύρια ευρώ προϋπολογισμός).

COPYRIGHT-c-arnaud-borrel-ressources_2017-11-07_4 (c)Arnaud Borrel

Ο σκηνοθέτης Πιέρ Φρανσουά Μαρτέν- Λαβάλ, ο οποίος πρωταγωνιστεί και στον ρόλο του απεγνωσμένου διευθυντή Πρινέλ, δημιουργεί μια κωμωδία καταστάσεων που κατρακυλάει από την μια δύσκολη στιγμή στην άλλη. Ο Γκαστόν (Τεό Φερνάντεζ) είναι ένας ήρωας με αναρχικές ρίζες. Ενώ αναγκάζεται να δουλέψει, θα το κάνει με τον δικό του τρόπο αγνοώντας τα πρέπει και τα μη ενός εργασιακού χώρου. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν νοιάζεται για τους ανθρώπους γύρω του, ειδικά για τους συναδέρφους του θα προσπαθήσει το καλύτερο. Η εταιρεία που δουλεύει διατηρεί ένα ετερόκλητο δίπολο στην επιβίωση της. Από την μια προσπαθεί να διορθώσει τα λάθη του καπιταλιστικού εμπορίου, ως ένας άλλος σωτήρας του υλισμού, και από την άλλη εξαρτάται απόλυτα από τα κέρδη και καθορίζεται το μέλλον της από τις εισπράξεις των εμπνεύσεων των εργαζόμενων της. Ο Γκαστόν όμως δεν χαμπαριάζει, αγνοώντας το κέρδος που αγωνιά να έχει η εταιρεία πράττει όπως εκείνος νομίζει ότι πρέπει και οδηγεί τον εαυτό του από την μια γκάφα στην άλλη. Έχοντας οικολογική συνείδηση, αγάπη για τα ζώα αλλά και για τον πλησίον θα καταφέρει να οδηγήσει τους πάντες μέσα από – αλλά και προς το- χάος μιας οικονομικής κρίσης.

Αν και ο ήρωας δεν είναι τόσο γνωστός και αγαπητός στο ελληνικό κοινό, η συγκεκριμένη κωμωδία μπορεί να θυμίσει κάτι από παλιά ελληνική ταινία και έτσι να κερδίσει λίγο από την εύνοια του θεατή. Σε κάθε περίπτωση αποτελεί μια ευχάριστη πρόταση, αλλά περισσότερο για οικογένειες με μικρά παιδιά (προβάλλεται εξάλλου και μεταγλωττισμένο) για τα οποία προορίζονται κυρίως τα αστεία με μπουγελώματα και εκκεντρικούς χαρακτήρες με …ιδιαίτερα ντυσίματα και χτενίσματα.

Γιώτα Τσιορβά

Θυμάται τον εαυτό της να κλαίει επειδή η μαμά της δεν ήθελε να την πάει να δει το «Μπάμπι το Ελαφάκι»... Σκασίλα της για το ελαφάκι, σινεμά ήθελε να πάει… και ακόμα αυτό θέλει… να πηγαίνει σινεμά… να βλέπει ταινίες… με αδυναμία στα κινούμενα σχέδια (όσα χρόνια και αν περάσουν!) και μεγάλη της αμαρτία οι ταινίες με μεταφυσικούς πρωταγωνιστές (βαμπίρ, λυκανθρώπους, ζόμπι κτλ.). Παρ’όλα αυτά θα δει τα πάντα. Και σημαντική σημείωση: δεν έχει κοιμηθεί ποτέ σε ταινία, όσο κουρασμένη και αν είναι, όσο βαρετή και να είναι η ταινία. Αρκεί να είναι σινεμά… χόμπι, ανάγκη, εξάρτηση, έρωτας…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *