ΕΠΙΚΑΙΡΑΚινηματογραφικά Νέα

Ημέρα Γαλλοφωνίας με έναρξη του 19ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου

19fff-0001

Με την έναρξη του 19ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου γιορτάστηκε στην Αθήνα η χθεσινή Παγκόσμια Ημέρα Γαλλοφωνίας. Η τελετή έναρξης πραγματοποιήθηκε στο Παλλάς, ενώ ακολούθησε η προβολή της ταινίας Η Υπόσχεση της Αυγής με πρωταγωνιστές τους Σαρλότ Γκενσμπούρ και Πιέρ Νινί.

Ο πρέσβης της Γαλλίας στην Ελλάδα, Κριστόφ Σαντεπί, μίλησε για το ανοιξιάτικο ραντεβού με το γαλλόφωνο σινεμά, ενώ ο διευθυντής του Γαλλικού Ινστιτούτου έκανε μια σύντομη παρουσίαση του Φεστιβάλ που θα διαρκέσει στην Αθήνα έως τις 28 Μαρτίου, ενώ στη συνέχεια θα ανέβει στη Θεσσαλονίκη.

Δέκα λόγοι για να πας στο 19ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου

Την τελετή έναρξης παρουσίασε ο δημοσιογράφος Γιώργος Αρχιμανδρίτης, ενώ παρών στην Αθήνα ήταν και ο σκηνοθέτης της ταινίας Η Υπόσχεση της Αυγής, Ερίκ Μπαρμπιέ, ο οποίος μίλησε για την ιδιαίτερη σχέση που έχει η συγκεκριμένη ταινία με την Ελλάδα: το γεγονός ότι το συγκεκριμένο βιβλίο του Ρομάν Γκαρί είχε γίνει ταινία και από τον Ζιλ Ντασέν με πρωταγωνίστρια την Μελίνα Μερκούρη.

19fff-0002

Το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου γίνεται 19
Η Υπόσχεση της Αυγής

promise-dawn

Βασισμένη στο βιβλίο του Ρομάν Γκαρί για τη σχέση του με τη μητέρα του, η ταινία του Ερίκ Μπαρμπιέ αποτελεί ένα οδοιπορικό στα πρώτα χρόνια της ζωής του διάσημου συγγραφέα από την Πολωνία -όπου ζούσε ως Ρομάν Κατσέφ- μέχρι τη Νίκαια και από εκεί στην Αγγλία και την Αφρική. Ο Μπαρμπιέ χρησιμοποιεί χιούμορ για να δώσει την τρυφερή, αλλά και καταπιεστική σχέση μητέρας – γιου, χωρίς να επιθυμεί μια βιογραφία, αλλά μια μεταφορά του βιβλίου για το πως ο Ρομάν έβλεπε τη σχέση του με τη Νίνα.

Πολύ ωραία φωτογραφία (ξεκινάμε από το γκρίζο της Πολωνίας για να καταλήξουμε στα σχεδόν λευκά τοπία της Μεσογείου και της Αφρικής) και εντυπωσιακή παραγωγή (σκηνικά και κοστούμια), καθώς και μία πληθωρική Σαρλότ Γκενσμπούρ στον ρόλο της μητέρας. Η μεγάλη διάρκεια της ταινίας κουράζει αρκετά τον θεατή, καθώς και η αποσπασματικότητα των επεισοδίων. Η ταινία μοιάζει να θέλει να χωρέσει τα πάντα μέσα σε ένα διάστημα δύο ωρών και χρειάζεται να περάσει σχεδόν μία ώρα μέχρι να δούμε τον Πιέρ Νινί στη μεγάλη οθόνη! Καλοδεχούμενες οι στιγμές χιούμορ, αλλά το γεγονός ότι αυτές συνδυάζονται ταυτόχρονα με περιπέτεια και δράμα, ενισχύουν την αίσθηση ότι η ταινία δεν έχει σαφή προσανατολισμό.

la promesse de l aube

Η Υπόσχεση της Αυγής θα μπορούσε να είχε ωφεληθεί από ένα διαφορετικό μοντάζ που θα άφηνε ορισμένα από τα επεισόδια που παρακολουθούμε εκτός της ταινίας και ίσως θα έδινε μια μεγαλύτερη αίσθηση για το πώς η παρουσία της μητέρας επηρέασε τον σπουδαίο συγγραφέα. Αξίζει να σημειωθεί οτι τρεις διαφορετικοί ηθοποιοί ενσαρκώνουν τον Γκαρί σε διαφορετικές ηλικίες, ενώ μόλις μία (η Γκενσμπούρ) τη μητέρα, μια απόφαση που στο τελευταίο κομμάτι της ταινίας είναι μάλλον αμήχανη, καθώς Γκενσμπούρ και Νινί δεν μοιάζουν να έχουν τόσο μεγάλη διαφορά ηλικίας. Ωστόσο, καθώς στο μεγαλύτερο μέρος της παρουσίας του Νινί στην οθόνη οι δύο χαρακτήρες βρίσκονται μακριά ο ένας από τον άλλο, αυτό δεν θα λέγαμε ότι ενοχλεί ιδιαίτερα.

Ταινία με production value που με πιο σύντομη διάρκεια και καλύτερη επιλογή του υλικού της ταινίας, θα δημιουργούσαν έναν συνδυασμό χιούμορ και περιπέτειας που θα ήταν αρκούντος χορταστικός.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *