ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Το Τελευταίο Φιλί του Κάιζερ (The Exception)

exception0002

1popcorn

Γερμανός στρατιωτικός, ο Στεφάν (Τζάι Κόρτνεϊ), αναλαμβάνει χρέη σωματοφύλακα του Κάιζερ (Κρίστοφερ Πλάμερ) που βρίσκεται αυτοεξόριστος σε έπαυλη στην Ολλανδία. Εκεί ο Στεφάν θα γνωρίσει και θα ερωτευτεί μια νεαρή εβραία καμαριέρα, τη Μίκι (Λίλι Τζέιμς). Ελπίζοντας ο Κάιζερ ότι οι Γερμανοί θα τον καλέσουν να αναλάβει και πάλι καθήκοντα, περνά τις μέρες του ήσυχα, μέχρι τη στιγμή της επίσκεψης του Χίμλερ (Έντι Μάρσαν). Εκεί τα σχέδια των Ναζί θα αποκαλυφθούν και ο κάθε χαρακτήρας θα κληθεί να κάνει τις επιλογές του.

Βασισμένο σε νουβέλα του Άλαν Τζαντ, η ταινία αντλεί έμπνευση από πραγματικά γεγονότα και περιστατικά, κινούμενη περισσότερο στη σφαίρα της φαντασίας. Τα όσα διαδραματίζονται επί της οθόνης μοιάζουν είτε απίθανα, είτε χιλιοειπωμένα: ο Γερμανός στρατιωτικός που θέτει σε κίνδυνο τη ζωή του για να κρατήσει το μυστικό μιας καμαριέρας, την οποία ερωτεύεται, με φόντο τον Β′ Παγκόσμιο Πόλεμο.

exception0001

Ελάχιστα πράγματα φαίνεται να λειτουργούν στη βαρετή αυτή μεταφορά της νουβέλας: οι προφορές είναι κακές -κάποιοι κρατούν τη βρετανική τους προφορά, άλλοι αποφασίζουν να προσπαθήσουν να μιλήσουν με ολλανδική ή γερμανική προφορά με μάλλον αστεία αποτελέσματα-, οι δύο πρωταγωνιστές μοιάζουν να μην έχουν ουσιαστική χημεία παρά τις προσπάθειες να μας πείσουν με μερικές παραπάνω ερωτικές σκηνές, ενώ ο σκηνοθέτης Σάιμον Μπερκ (έχει σκηνοθετήσει επεισόδια της σειράς Fortitude) μοιάζει να ενδιαφέρεται μόνο για εντυπωσιακά πλάνα της έπαυλης παρά για τα ιστορικά γεγονότα.

Ο Κρίστοφερ Πλάμερ ερμηνεύει τον Κάιζερ με τις απαιτούμενες δόσεις «γκρίνιας» αναπολώντας περασμένα μεγαλεία και θυμώνοντας όποτε κάποιος αναφέρεται στα τραύματα του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Είναι το καλύτερο στοιχείο μιας κατά τα άλλα αδιάφορης ταινίας. Το να προσπαθεί, όμως, η ταινία να μας πείσει ότι είναι ο «καλός» της Ιστορίας, αποδεικνύεται εξόχως προβληματικό (να θυμίσουμε ότι εν έτει 1919 ο Κάιζερ είχε πει για τους εβραίους ότι είναι «μια ενόχληση από την οποία η ανθρωπότητα θα έπρεπε να απαλλαγεί… Πιστεύω ότι ο καλύτερος τρόπος θα ήταν το αέριο!»)

Σε όλα αυτά πρέπει να προσθέσουμε ένα μάλλον γελοίο φινάλε που αρκεί από μόνο του για να σε πείσει ότι παρακολουθείς μια «Βίπερ Νόρα» μεταφορά της Ιστορίας…

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *