Φεστιβάλ

Ο Μάλικ εξακολουθεί να διχάζει…

Η μοναδική φωτογραφία της ταινίας που έχει κυκλοφορήσει δείχνει τους Άφλεκ και ΜακΆνταμς σε σκηνή που δεν υπάρχει στην ταινία. Η Όλγκα Κουριλένκο, πρωταγωνίστρια του φιλμ, βράζει στο ζουμί της

Φιλοσοφικό αριστούργημα ή φλύαρη μπαρούφα; Αυτά ήταν τα σχόλια που συνόδευαν το Δέντρο της Ζωής.  Και μετά την πρώτη προβολή της νέας ταινίας του Τέρενς Μάλικ, «To The Wonder» στη Βενετία, τα ίδια σχόλια φαίνεται πως ακολουθούν και αυτή την ταινία. Για μήνες δεν είχαμε μάθει τίποτα. Το μόνο γνωστό ήταν μια εικόνα που έδειχνε τον Μπεν Άφλεκ και την Ρέιτσελ Μακ Άνταμς με φόντο ένα λιβάδι. Αρχικός τίτλος Burial, ο οποίος τελευταία στιγμή -πριν η ταινία πάει στη Βενετία πήρε τον τίτλο To the Wonder.

Η ταινία προβλήθηκε σήμερα στο 69ο κινηματογραφικό φεστιβάλ της Βενετίας και το λιγότερο που μπορεί κανείς να πει είναι πως δίχασε όσους την είδαν. Άλλοι μίλησαν για ένα «ποίημα στον έρωτα», άλλοι για μια κουραστική προσπάθεια επανάληψης του Δέντρου της Ζωής. Τα κοινά στοιχεία με την προηγούμενη ταινία του είναι πολλά, σύμφωνα με τους ξένους κριτικούς: εντυπωσιακές εικόνες (ηλιοβασιλέματα, λιβάδια). Και εδώ παρούσα -εκτός απο τον έρωτα- η θρησκεία: ο Χαβιέ Μπαδέμ ερμηνεύει έναν καθολικό ιερέα που έχει χάσει την πίστη του.

Η φύση παίζει για ακόμα μία φορά σημαντικό ρόλο στην ταινία (όπως και σε κάθε ταινία του Μάλικ). Και ενώ στις πρώτες του δουλειές ο ύμνος στη φύση εξυπηρετούσε την υπόθεση, φαίνεται ότι στις τελευταίες έχει αναχθεί σε αυτοσκοπό. Η υπόθεση προχωρά μέσα από εσωτερικούς διαλόγους (με τη μορφή voice over πρωταγωνιστών της ταινίας), ενώ ο διάλογος είναι λιγοστός έως ανύπαρκτος. Το εάν αυτή τη φορά η ταινία θα επιδοθεί σε μια άκρατη ψευτοφιλοσοφία με απλοϊκές απαντήσεις ή σε έναν ουσιαστικό ύμνο στον έρωτα περιμένουμε να το δούμε από κοντά, όταν η ταινία έρθει στις ελληνικές αίθουσες. Πάντως, σε γενικές γραμμές, οι πρώτες κριτικές είναι θετικές.

Μέχρι τότε ενδιαφέρον έχει το παρασκήνιο. Η γνωστή εικόνα με τον Άφλεκ και τη Ρέιτσελ ΜακΆνταμς δεν κάνει την εμφάνισή της στην ταινία, και η Όλγκα Κουριλένκο πρωταγωνίστρια του φιλμ είπε ότι και στην ίδια φάνηκε περίεργο: «Ρωτήστε τους παραγωγούς» δήλωσε χαρακτηριστικά. Ο Άφλεκ, ο οποίος λέγεται ότι μιλά με το ζόρι δέκα λεπτά στην ταινία δεν παρέστη στη Βενετία για την προώθηση του φιλμ και το ίδιο συνέβη με τους Ρέιτσελ ΜακΆνταμς, Χαβιέ Μπαρδέμ, αλλά και με τον σκηνοθέτη (που κοντεύει να γίνει ερημίτης επιπέδου Κιούμπρικ) Τέρενς Μάλικ. Εν τω μεταξύ, στο πάτωμα του μοντάζ (συνήθης τακτική του Μάλικ να αφήνει ηθοποιούς εκτός ταινίας) έμειναν οι Ρέιτσελ Βάιζ, Μπάρι Πέπερ, Μάικλ Σιν και Αμάντα Πιτ. Οι ίδιοι οι ηθοποιοί δηλώνουν ότι δεν τους νοιάζει ιδιαίτερα. Η Βάις σε πρόσφατη συνέντευξή της δήλωσε ότι έμαθε πως ο ρόλος της κόπηκε από την ταινία, αλλά πως η ίδια έκανε τα γυρίσματα για να έχει το προνόμιο να δουλέψει με τον Μάλικ.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *