ΘΕΜΑΤΑΘΕΜΑΤΑΦεστιβάλ

26o ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΝΤΑΡΙΟ ΑΡΤΖΕΝΤΟ ΠΑΝΙΚΟΣ

Στο πλαίσιο του 26ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Θεσσαλονίκης που διεξάγεται από τις 7 έως και τις 17 Μαρτίου, παρακολουθήσαμε το πολύ ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ του Σιμόνε Σκάφιντι ΝΤΑΡΙΟ ΑΡΤΖΕΝΤΟ: ΠΑΝΙΚΟΣ. Και όπως καταλαβαίνουμε από τον τίτλο, αφορά τον Ιταλό σκηνοθέτη που έχει γράψει ιστορία στο Ιταλικό σινεμά με τις ταινίες του. Σήμερα, σε ένα δωμάτιο ενός ξενοδοχείου στην επαρχία της Ρώμης, ο Ντάριο Αρτζέντο γράφει με αφοσίωση το τελευταίο του σενάριο. Σε συμφωνία με τον ατζέντη του, αποφασίζει να επιστρέψει σε έναν χώρο προσωρινής διαμονής για να ολοκληρώσει το νέο του σενάριο με τον τρόπο που του είναι πιο οικείος, ενώ παράλληλα συμφωνεί να του πάρει συνέντευξη ένα συνεργείο που γυρίζει το πορτρέτο του, βιντεοσκοπώντας και ακολουθώντας κάθε του κίνηση. Σε αυτό το πλαίσιο, ο Αρτζέντο δεν αισθάνεται και τόσο άνετα, καθώς πασχίζει να βρει ηρεμία τόσο για να ολοκληρώσει το γράψιμο όσο και για να εμπιστευτεί αυτόν που του παίρνει συνέντευξη. Όμως ο δαίμονας του κινηματογράφου (και ο δαίμονας εαυτού), που ποτέ δεν τον έχουν εγκαταλείψει, τον ακολουθούν ως εδώ και του δίνουν μια σπρωξιά, ωθώντας τον να δοθεί ολοκληρωτικά, ψυχή τε και σώματι.

Το ντοκιμαντερίστικο σκηνοθετικό εύρημα του να κλείνεις τον Αρτζέντο σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο και να τον ακολουθεί η κάμερα, αν και πολύ εφευρετικό, στην ταινία δεν λειτουργεί απόλυτα επιτυχημένα, διότι το αντικείμενο μελέτης, ο ίδιος ο Αρτζέντο δεν νοιώθει και τόσο άνετα. Γι αυτό και αποτελεί μικρό μέρος αυτού του ντοκιμαντέρ, ενώ το μεγαλύτερο μέρος αποτελείται από αρχειακά πλάνα στα γυρίσματα των ταινιών του, από το πώς ξεκίνησε, παιδικά χρόνια, οι σχέσεις τους με τις γυναίκες, η κατάθλιψη του και την ίδια του την φοβία κάθε φορά που γύριζε ταινία. Πολύ ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι εξομολογήσεις του ίδιου αλλά και της Άζια Αρτζέντο, κόρης του σκηνοθέτη, της αδελφής του αλλά και της πρώην συζύγου του, ενώ ο Γκιγιέλμο Ντελ Τόρο, ο Γκασπάρ Νοέ και ο Νίκολας Γουίντινγκ Ρεφν αναλύουν περιστασιακά το φαινόμενο Αρτζέντο και το πόσο αγαπάνε το σινεμά του.

Εκτός από τα πλάνα αρχείου και τις εξηγήσεις του ίδιου του σκηνοθέτη για το πως αντιμετώπιζε την κάθε ταινία, υπάρχει και η στιγμή της συγκίνησης από τις εξομολογήσεις της πρωταγωνίστριας της ταινίας ΟΠΕΡΑ, με την οποία η συνεργασία τους δεν υπήρξε και ότι καλύτερο αλλά η ίδια το θυμάται με απόλυτο σεβασμό και συγκίνηση προς το πρόσωπο του παιχνιδιάρη σκηνοθέτη Αρτζέντο.

Το 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης διεξάγεται από 7 έως και 17 Μαρτίου και μπορείτε να παρακολουθήσετε ταινίες και στο online πρόγραμμα του Φεστιβάλ στην επίσημη ιστοσελίδα του https://www.filmfestival.gr/el/

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *