ΕΠΙΚΑΙΡΑ

H αφίσα του 57ου φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και… το σκεπτικό της

57-tiff-poster-001-to-poster-mesa-stin-poli

Δεν έχει παρά λίγες ώρες που ανακοινώθηκε η φετινή αφίσα του 57ου ΦΚΘ και προκάλεσε ποικίλλες αντιδράσεις, θετικές αλλά και αρνητικές, μιας που είναι πολύ διαφορετική σε ύφος και αισθητική από ότι μας έχει συνηθίσει τελευταία το φεστιβάλ. Μένει φυσικά να δούμε την αντίδραση του κόσμου, αν δηλαδή θα πουλήσει ή όχι πολλά μπλουζάκια -εμείς κάθε χρόνο είναι το πρώτο πράγμα που κάνουμε φτάνοντας στο φεστιβάλ!

Φέτος βγαίνει μπροστά το νούμερο «57» και η λέξη «film» ενώ το «Θεσσαλονίκη» μένει πιο πίσω και δε προβάλλεται σχεδόν καθόλου -κάτι που έχουμε επανηλημμένα σχολιάσει, ώστε το μήνυμα να απευθύνεται τόσο προς τα μέσα στην πόλη, όσο και προς τα έξω. Η αφίσα αυτή, εμπνέεται από την αλληλουχία καρέ-καρέ του κινηματογράφου, όπως μας εξηγεί αναλυτικά ο εμπνευστής και δημιουργός της, Δ.Παπάζογλου, σε σχετική ανακοίνωση του φεστιβάλ:

57ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
3-13 Νοεμβρίου 2016
Η ΑΦΙΣΑ ΚΑΙ Η ΝΕΑ ΟΠΤΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ 57ΟΥ ΦΚΘ

thessaloniki film festival«Η οπτική γλώσσα που υιοθετήθηκε τόσο για τον σχεδιασμό της αφίσας όσο και για το σύνολο των εφαρμογών που αποτελούν την οπτική ταυτότητα του φετινού 57ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, εμπνέονται μέσα από μία σειρά βασικών χαρακτηριστικών του κινηματογράφου όπως το πανί-οθόνη προβολής, η επανάληψη, η διαφορετικότητα των κινηματογραφικών καρέ, η έννοια της προβολής (projection), η έννοια της κίνησης, αλλά και η προοπτική του ίδιου του χώρου της αίθουσας κατά την είσοδο του θεατή μέσα σε αυτή (σειρά καθισμάτων από το τελευταίο προς το πρώτο).

57-tiff-poster-000Τα παραπάνω στοιχεία δεν αποτυπώνονται αυτούσια όπως αναφέρονται πιο πάνω. Μεταφράζονται, συνδιαμορφώνονται και αναδομούνται μέσα από τη χρήση της τυπογραφίας δημιουργώντας ένα νέο, πολυεπίπεδο σε αναγνώσεις έργο, επιτρέποντας στον θεατή να δώσει την δική του ερμηνεία, ενδυναμώνοντας ταυτόχρονα την ευρύτερη εμπειρία της τέχνης του κινηματογράφου. Επιπλέον η αυστηρή χρήση του ασπρόμαυρου σε συνδυασμό με την επιλογή μιας άκρως τεχνικής, monospaced, ισόπαχης γραμματοσειράς έρχονται να ενισχύσουν το σύνολο αυτής της εμπειρίας δημιουργώντας ταυτόχρονα τη σύνδεση ανάμεσα στον κλασικό κινηματογράφο αλλά και την τεχνολογία γύρω από αυτόν.

Η αφίσα έχει σχεδιαστεί με σκοπό να επανατυπώνεται μέσα από δημιουργική ευελιξία (κατάλογοι, έντυπα, banners, κτλ) και όχι να αναπαράγεται αυτούσια ως προς τη σύνθεσή της. Το σύνολο των εφαρμογών του έργου λειτουργεί ως μια ολοκληρωμένη πλατφόρμα επικοινωνίας επιτρέποντας ταυτόχρονα τον δημιουργικό πειραματισμό χωρίς να αλλοιώνονται τα κύρια χαρακτηριστικά του (κατανόηση του μηνύματος, αναγνωρισιμότητα, branding, concept)».

Δημήτρης Παπάζογλου
Designer / Design Director

cinepivates

Συντακτική ομάδα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *