ΜΗΧΑΝΗ ΠΡΟΒΟΛΗΣΦωτογραφίες

59tiff: Μια διαφορετική βραδιά-έκπληξη από τον Φοίβο Δεληβοριά

Το φετινό 59ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, φέτος μας επιφυλάσσει πολλές εκπλήξεις και πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση για να τις ανακαλύπτουμε. Ως τώρα μας έχουν κερδίσει τα «Αναπάντεχα», μικρά δρόμενα, σκετς και performances, διάσπαρτα, μετά από ορισμένες προβολές αλλά και σε άλλα σημεία της πόλης, που οργανώνει το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος σε συνεργασία με το φεστιβάλ.

Χθες όμως, Τρίτη 6 Νοεμβρίου, ήρθε η σειρά του φετινού πρέσβη της Αγοράς, Φοίβου Δεληβοριά, να μας εκπλήξει με μια βραδιά διαφορετική από όσες μας έχει συνηθίσει. Ο δημοφιλής τραγουδιστής και συνθέτης, δεν ερμήνευσε δικά του τραγούδια, αλλά επέλεξε δεκαπέντε αγαπημένα του τραγούδια από ελληνικές ταινίες. Καλύπτοντας μια περίοδο πάνω από έξι δεκατιών, επέλεξε ετερόκλητα μεταξύ τους τραγούδια, από τα «Παιδιά του Πειραιά», του Μάνου Χατζηδάκι και το «Οι Θαλασσιές σου οι Χάντρες» του Μίμη Πλέσσα, στο «Ο Χαμένος τα Παίρνει Όλα» του Αγγελάκα και το «Απόψε Θέλω Παρέα του the Boy», όμως τα προσάρμοσε στο δικό του ιδιαίτερο ύφος. Ο Φοίβος Δεληβοριάς, σεβόμενος τους πολλούς ξένους καλεσμένους και ανταποκριτές του φεστιβάλ, προλόγισε όλα του τα τραγούδια στα αγγλικά, ενώ ως γνωστός σινεφίλ, δεν παρέλειψε να σχολιάσει τις ταινίες, να μιλήσει για τους σκηνοθέτες και πλέξει το εγκώμιο των αγαπημένων του δημιουργών.

Το Αίγλη Γενί-Χαμάμ φιλοξένησε τη βραδιά στον υπέροχο ανακαινισμένο χώρο του. Θυμάμαι στα φοιτητικά μου χρόνια περνούσα απέξω και το παλιό χαμάμ ήταν ένα ερείπιο, τώρα είναι ένα ατμοσφαιρικό και αισθαντικό μπαρ, που θυμίζει ταυτόχρονα κάτι από μπουάτ παλιότεροτερων χρόνων. Την βραδιά προλόγισε η Γενική Διευθύντρια του Φεστιβάλ, Ελίζ Ζαλαντό.

Τα τραγούδια ερμήνευσε ο Φοίβος Δεληβοριάς και η νεαρή Νεφέλη Φασουλή, που ενθουσίασε με την κρυστάλλινη φωνή της. Οι μουσικοί απαρτίζονταν από τον Αντώνη Σουσαμόγλου στο βιολί, την Μαρία Ανισέγκου στο τσέλο και τον Γιώργο Σημαδόπουλο στα πλήκτρα.

Αναλυτικά τα 15 τραγούδια που επέλεξε ο Φοίβος Δεληβοριάς:

«There is No End Here: 15 Songs and Main Themes from the Greek Cinema»

  1. 7 Θυμοί
    (ορχηστρικό Φοίβος Δεληβοριάς, από την ταινία του Χρήστου Βουπουρά, «7 Θυμοί» 2014)
  2. Αστέρι μου Φεγγάρι μου
    (Μίκης & Γιάννης Θεοδωράκης, από την ταινία του Ζυλ Ντασέν «Φαίδρα» 1962)
  3. Ταξίδι στα Κύθηρα
    (Ελένη Καραΐνδρου, από την ταινία του Θεόδωρου Αγγελόπουλου «Ταξίδι στα Κύθηρα» 1984)
  4. Τα Παιδιά του Πειραιά
    (Μάνος Χατζηδάκις, από την ταινία του Ζυλ Ντασέν «Ποτέ την Κυριακή» 1960)
  5. Καίγομαι Καίγομαι
    (Σταύρος Ξαρχάκος, Νίκος Γάτσος, από την ταινία του Κώστα Φέρρη «Ρεμπέτικο» 1983)
  6. Τ’ Αστέρι του Βορρά
    (Μάνος Χατζηδάκις, Νίκος Γάτσος, από την ταινία του Ηλία Καζάν «Αμέρικα, Αμέρικα» 1963)
  7. Ο Χαμένος τα Παίρνει Όλα
    (Γιάννης Αγγελάκας, από την ταινία του Νίκου Νικολαΐδη «Ο Χαμένος τα παίρνει όλα» 2002)
  8. Τα Πέτρινα Χρόνια
    (Σταμάτης Σπανουδάκης, από την ταινία του Παντελή Βούλγαρη «Τα Πέτρινα Χρόνια» 1985)
  9. Από Μέσα Πεθαμένος
    (Αττίκ, από την ταινία του Γιώργου Λάνθιμου «Lobster» 2015)
  10. Απόψε Θέλω Παρέα
    (The Boy, από την ταινία του Νίκου Τριανταφυλλίδη «Οι Αισθηματίες» 2014)
  11. Τέλος Δεν Υπάρχει Εδώ
    (Νίκος Κηπουργός, Αφροδίτη Μάνου, από την ταινία του Θανάση Παπαθανασίου & Μιχάλη Ρέππα «Οξυγόνο» 2003 )
  12. Οι Θαλασσιές σου οι Χάντρες
    (Μίμης Πλέσσας, Κώστας Πρετεντέρης, από την ταινία του Κλέαρχου Κονιτσιώτη «Η Αθήνα τη Νύχτα» 1962)
  13. Αυτή η Νύχτα Μένει
    (Σταμάτης Κραουνάκης, από την ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου «Αυτή η Νύχτα Μένει» 1999)
  14. Αγάπη Που ‘Γινες Δίκοπο Μαχαίρι
    (Μάνος Χατζηδάκις, Μιχάλης Κακογιάννης, από την ταινία του Μιχάλη Κακογιάννη «Στέλλα» 1955)
  15. Το Βαλς των Χαμένων Ονείρων
    (Μάνος Χατζηδάκις, από την ταινία του Αλέκου Σακελλάριου «Χαμένα Όνειρα» 1961)

Αντώνης Γκούμας

Θα μπορούσε να ζήσει εξίσου ευχάριστα στη Μέση Γη όσο στη Metropolis, από τα πιο ρεαλιστικά πλάνα στα πιο σουρεαλιστικά συννεφάκια. Μπαίνοντας στις αίθουσες παθιάζεται αμετανόητα κάθε φορά που σβήνουν τα φώτα. Στα Φεστιβάλ που καλύπτει αντί για τις πολυαναμενόμενες ταινίες προτιμά να ανακαλύπτει άγνωστα μικρά διαμαντάκια που ίσως να μην δούμε ποτέ στις ελληνικές αίθουσες. Συνήθως καλοπροαίρετος, προσέξτε, όμως, όταν κραδαίνει το «τσεκούρι» του.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *