ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

7 Λεπτά Μετά τα Μεσάνυχτα (A Monster Calls)

4-popcorn

Ο Κόνορ είναι 12 ετών και αγαπά τις ιστορίες. Μένει με τη μητέρα του (Φελίσιτι Τζόουνς), η οποία πάσχει από κάποια ασθένεια και καλείται να «ανεχτεί» την μάλλον αχώνευτη γιαγιά του (Σιγκούρνεϊ Γουίβερ). Ο πατέρας του ζει στις Ηνωμένες Πολιτείες και τις περισσότερες φορές είναι απών από τη ζωή του. Κάποιο βράδυ ο Κόνορ θα δεχθεί την επίσκεψη ενός τέρατος που μοιάζει με τεράστιο δέντρο. Το «τέρας» αυτό -με τη φωνή του Λίαμ Νίσον- θα αφηγηθεί στον 12χρονο Κόνορ τρεις ιστορίες που δεν μοιάζουν να έχουν ιδιαίτερο νόημα. Σε αντάλλαγμα θα ζητήσει μια αληθινή ιστορία και από τον ίδιο τον Κόνορ.

monster-calls001

Το «7 Λεπτά Μετά τα Μεσάνυχτα» βασίζεται σε δημοφιλές μυθιστόρημα του Πάτρικ Νες (κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις εκδόσεις Πατάκη). Μάλιστα, είναι ο ίδιος ο συγγραφέας που ανέλαβε να γράψει το σενάριο της ταινίας -γεγονός που το αναγνωρίζεις από την αγάπη που δείχνει στον γραπτό λόγο, ειδικά στα σημεία των ιστοριών. Και είναι ο ίδιος συγγραφέας που έγραψε την τριλογία The Chaos Walking, μία από τις καλύτερες Young Adult τριλογίες των τελευταίων ετών.  H εισαγωγή αυτή είναι ίσως απαραίτητη αν θέλει κανείς να κατανοήσει το σύμπαν της ταινίας. Γιατί είναι σίγουρο ότι ο Πάτρικ Νες δεν θα σου δώσει κάτι «εύκολο».

monster-calls002

Η ταινία είναι αυτό που πολλοί χαρακτηρίζουν ως «tearjerker»: μία ταινία προορισμένη να μην αφήσει ούτε ένα μάτι στεγνό στην αίθουσα. Και σύμφωνοι: υπάρχουν στιγμές που θα αισθανθείς ότι εκβιάζει το συναίσθημα, αλλά κυρίως προκαλεί το συναίσθημα, καταφέρνοντας να ξεχωρίσει σε όλα τα επίπεδα. Από τη σκηνοθεσία του Χουάν Αντόνιο Μπαγιόνα (Ορφανοτροφείο) έως τις ερμηνείες (ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στον πιτσιρικά της ταινίας, τον Λούις ΜακΝτάγκαλ σε έναν δύσκολο ρόλο) και στα ειδικά εφέ (εντυπωσιακά πλάσματα και παραμυθένιοι κόσμοι αποκαλύπτονται στην οθόνη από την ομάδα που έφτιαξε τον «Λαβύρινθο του Πάνα».

monster-calls004

Συνδυάζοντας εντυπωσιακά θέαμα και ιστορία, το «7 Λεπτά Μετά τα Μεσάνυχτα» είναι στην καρδιά της ο ορισμός της κάθαρσης. Το τέρας της ταινίας αφηγείται ιστορίες και προσπαθεί να συναντήσει την αλήθεια του μικρού Κόνορ: μια αλήθεια δύσκολη, επώδυνη, αλλά αναγκαία. Μια αλήθεια που θα του επιτρέψει να ωριμάσει. Υπάρχουν κάποια κοινά στοιχεία με το πρόσφατο «Ο Πιτ και ο Δράκος του», αλλά βρήκα την ταινία του Μπαγιόνα πιο ξεχωριστή -ακριβώς επειδή είναι λιγότερο εύπεπτη.

ΥΓ. Επειδή συνήθως δεν έχουμε πολύ θετικά λόγια να πούμε για τους μεταφρασμένους τίτλους των ταινιών, να πω ότι παρ’ όλο που ο τίτλος του βιβλίου είναι «Το Τέρας Έρχεται», βρήκα εξαιρετικό τον τίτλο της ταινίας.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *