ΘΕΜΑΤΑΘΕΜΑΤΑΦεστιβάλ

29ες ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ: ΜΙΑ ΕΚΘΑΜΒΩΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ ΚΑΙ ΔΥΟ ΑΔΕΛΦΙΑ ΑΡΘΟΥΡ & ΝΤΑΪΑΝΑ

Το 29ο Φεστιβάλ Διεθνούς Κινηματογράφου Αθήνας συνεχίζεται με μεγάλη προσέλευση κόσμου και πολλές sold out προβολές. Στο Διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ παρακολουθήσαμε δύο ταινίες, πάντα φεστιβαλικές δηλαδή την ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ ( DIE THEORIE VON ALLEM) του Τιμ Κρόγκερ που είχε διαγωνιστεί για τον Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ της Βενετίας και το ΑΡΘΟΥΡ & ΝΤΑΪΑΝΑ από το πρόσφατο φεστιβάλ του Τορόντο.

Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ (DIE THEORIE VON ALLEM) του Τιμ Κρόγκερ

Σε αυτό το visually stunning, μικρό αλλά ταυτόχρονα μεγαλεπήβολο και σκεπτόμενο sci fi δραματικό θρίλερ που διεξάγεται το 1962 σε ένα επιστημονικό συνέδριο φυσικής στις Άλπεις, ένας νεαρός φοιτητής προσπαθεί να ολοκληρώσει τη διπλωματική του γύρω από μια προκλητική θεωρία για την ύπαρξη παράλληλων πραγματικοτήτων, ενώ σύντομα παράξενα φαινόμενα γύρω του μοιάζουν να την επιβεβαιώνουν: δυσοίωνες φιγούρες, αλλόκοτοι σχηματισμοί νεφών στον ουρανό, ανεξήγητοι θάνατοι και σωσίες, και μια μυστηριώδης πιανίστρια την οποία ερωτεύεται σφόδρα. Με μία φωτογραφία που θα ζήλευε κάθε φιλόδοξη Ευρωπαική παραγωγή και με μία μουσική επένδυση που αποτίει φόρο τιμής στις μεγάλες ταινίες των 50s και 60s, o Γερμανός Τιμ Κρόγκερ έκανε μία ταινία που φωνάζει από μακριά πως αγαπάει το ίδιο το σινεμά. Καταφέρνει να παραδώσει μαθήματα ύφους και στυλ και με την ωραία ιδέα των παράλληλων συμπάντων να μετατρέπεται σε ένα σενάριο που φλερτάρει με το σουρεαλιστικό θρίλερ, μπορεί στην αρχή να ξενίζει αλλά οι ξεκάθαρες απαντήσεις που δίνει, δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης. Για την ταινία θα επανέλθουμε όταν κυκλοφορήσει στις Ελληνικές αίθουσες, μαζί και με μία συνέντευξη που μας παραχώρησε ο σκηνοθέτης της ταινίας.

ΑΡΘΟΥΡ & ΝΤΑΙΑΝΑ (ARTHUR & DIANA) της Σάρα Σούμα

Υπάρχουν και μερικές ταινίες λοιπόν, οι λεγόμενες ανεξάρτητες αλλά όχι οι επιτηδευμένες ανεξάρτητες. Που δεν είναι της μόδας και διαθέτουν ψυχή και μπόλικο συναίσθημα παράλληλα με κινηματογραφική τόλμη. Και έτσι πρέπει να κρίνονται. Σε αυτή την κατηγορία ανήκει και το road movie ΑΡΘΟΥΡ ΚΑΙ ΝΤΑΙΑΝΑ της Ιταλογαλλίδας Σάρα Σουμά. Δύο αδέλφια ξεκινούν από το Βερολίνο οδικώς για να πάνε στο Παρίσι, ολίγον τι μποέμ, μαζί και ένα μωρό 3 ετών που θα έπρεπε να διεκδικήσει Independent Award για β’ ανδρικό ρόλο. Οι μεταξύ τους κόντρες, ο σκοπός του ταξιδιού, το δέσιμο τους και ένα ταξίδι με απρόοπτες συναντήσεις, μία ποστ μόντερν μητέρα και ένα αυτοκίνητο που ετοιμάζεται για μόνιμη απόσυρση. Όλα αυτά σε ένα road movie που δεν σταματάει ποτέ, σκηνοθέτρια και πρωταγωνίστρια η ίδια, και ο αδελφός είναι στην πραγματικότητα αδελφός και το παιδί πραγματικός γόνος της. Η Σούμα καταφέρνει να κάνει την πραγματικότητα και τον ρεαλισμό κινηματογραφική χαρά και συγκίνηση, χαρίζει άπλετα συναίσθημα με δύο τρεις σκηνές στην φύση και εκτοξεύει την συγκίνηση με ένα εξαιρετικό φινάλε. Η δύναμη της απλότητας και της φυσικότητας είναι εδώ τόσο μεγάλη που πραγματικά είναι απορίας άξιο, πως το κατάφερε με πενιχρά μέσα και έχοντας να κουμαντάρει και ένα μωρό. Ακόμα και το δικό της. Το πραγματικά ανεξάρτητο διαμάντι της χρονιάς!

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *