ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

ΟΛΗ Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΚΑΙ Η ΑΙΜΑΤΟΧΥΣΙΑ (ALL THE BEAUTY AND THE BLOODSHED)

Η ζωή της καλλιτέχνιδας φωτογράφου Ναν Γκόλντιν που τα έβαλε με την οικογένεια Σάκλερ, μία δυναστεία φαρμακοβιομηχάνων που ευθύνεται για τον εθισμό που προκαλεί το οπιούχο φάρμακο Οξυκωδόνη και για τον θάνατο τουλάχιστον μισού εκατομμυρίου Αμερικάνων και που ξέπλεναν την αποτρόποια πράξη τους, χρηματοδοτώντας διαφορά μουσεία ανά τον κόσμο, μπλέκοντας έτσι την ομορφιά της τεχνης με την αιματοχυσία της φαρμακοβιομηαχανίας τους.

Υποψήφιο για Οσκαρ Ντοκυμαντέρ και Χρυσός Λέοντας στο Φεστιβάλ Βενετίας, η Ομορφιά αυτή, καταφέρνει να συνδυάσει επιτυχημένα τον αγώνα μίας καλλιτεχνίδας που όμως η ιστορία της και τα βιώματα της την συνθλίβουν στην κυριολεξία. Επιτομή της underground σκηνής της Νέας Υόρκης στα 70s και τα 80s (η ζωή της ξεκινάει από μία κακοποιητική οικογένεια, μία αδελφή που οδηγείται στην αυτοκτονία, μετέπειτα το σκάει και βρίσκεται από στριπτιζέζ και εργαζόμενη σε οίκο ανοχής, μέχρι και στο σύμπαν με τους χαρακτήρες του Τζον Γουότερς, το AIDS, μία σχέση που κόντευε να την στείλει στον άλλον κόσμο) αλλά είχε το ταλέντο να φωτογραφίζει τα πάντα, ακόμα και τον ίδιο της τον εαυτό. Από τα ναρκωτικάκαι την απεξάρτηση, μέχρι που ήρθε σε επαφή με το συγκεκριμένο φάρμακο από το οποίο λόγω οικονομικής δυνατότητας κατάφερε να απεξαρτηθεί. Έβαλε όμως σκοπό της ζωής της, να εξαφανίσει την οικογένεια Σάκλερ και την φαρμακοβιομηχανία τους από όποια εμπλοκή τους με τα διάσημα μουσεία του κόσμου στα οποία έριχναν τα λερωμένα χρήματα τους προκειμένου να εξιλεωθούν.

Η βραβευμένη ήδη με Όσκαρ ντοκιμαντέρ για το ΕΝΤΟΥΑΡΝΤ ΣΝΟΟΥΝΤΕΝ: Citizen four, Λόρα Πόιτρας χειρίζεται το θέμα με περισσή ευαισθησία, ξετυλίγει έναν πάπυρο ζωής και ακολουθεί την πορεία μίας γυναίκας που λάτρευε να βρίσκεται στο περιθώριο και να δημιουργεί την δική της πραγματικότητα με τους δικούς της ανθρώπους. Η Ναν Γκόλντιν είναι σίγουρα μία περίεργη περίπτωση, που όμως μπορεί η ακτιβιστική της δράση να είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα, όμως η υπόλοιπη ζωής της δεν παρουσιάζει το παραμικρό κινηματογραφικό ενδιαφέρον, παρά μόνο μία ξέφρενη ζωή που απορεί κανείς πως αυτή η γυναίκα δεν βρέθηκε κάποια στιγμή νεκρή όπως όλοι οι φίλοι της με τον έκλυτο και μη αποδεκτό τρόπο ζωής,

Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΚΑΙ Η ΑΙΜΑΤΟΧΥΣΙΑ είναι ένα ωραίο ντοκιμαντέρ που όμως πάσχει από την έλλειψη ευαισθησίας και συγκίνησης, το χιούμορ απουσιάζει ολοκληρωτικά, τα καλλιτεχνικά άλλοθι πάνε και έρχονται, η σύγκρουση με την οικογένεια Σάκλερ δεν αναλύεται ούτε και μας την παρουσιάζει παρά μόνο για 5 λεπτά προς το τέλος, δεν μαθαίνουμε την ΄άποψη της άλλης πλευράς, και αυτό αφαιρεί πόντους από το εγχείρημα. Το κυρίως θέμα είναι η ζωή της Αν Γκόλντιν. Και όχι η οπιοβιομηχανία. Και για αυτό τον διπολισμό του, έχασε και το Όσκαρ από το NAVALNY, την προσπάθεια σε real time ενός Ρώσου πράκτορα του Αλεξέι Ναβάλνυ να παραμείνει ζωντανός έπειτα από απόπειρα δολοφονίας εναντίον του και να επιστρέψει σπίτι του. Φυσιολογικό το θεωρούμε.

H ταινία κυκλοφορεί 16 Νοεμβρίου σε διανομή STRADA FILMS

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *