ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Η Αμελί ταξιδεύει από το Παρίσι στην Αθήνα

Δεκατρία χρόνια μετά την πρώτη γνωριμία του κοινού με την Αμελί,  η ταινία του Ζαν Πιέρ Ζενέ επιστρέφει στις κινηματογραφικές αίθουσες της Ελλάδας.

Παράλληλα, η Weird Wave και ο ΙΑΝΟS οργανώνουν την Παρασκευή 13 Ιουνίου μια βραδιά, αφιερωμένη στον πολύχρωμο και παράξενο κόσμο της «Αμελί», με ζωντανή μουσική εμπνευσμένη από τις μελωδίες του Γιαν Τίρσεν και έκθεση φωτογραφίας και videoart, βγαλμένα από τις εικόνες του Ζαν-Πιερ Ζενέ.

Στο πιάνο θα βρίσκεται η Φωτεινή Τσακνάκη.

Είσοδος ελεύθερη

Παράλληλα, μετά από διαγωνισμό που ανακοινώθηκε, 20 τυχεροί θα δουν τις φωτογραφίες τους να διακοσμούν το καφέ του Ιανού από τις 13 Ιουνίου μέχρι και τις 31 Ιουλίου.

Οι πόρτες ανοίγουν στις 20:30.

Η ιστορία του περιπλανώμενου νάνου

Ο πατέρας της Αμελί, μετά τον θάνατο της γυναίκας του, έχει κλειστεί στον εαυτό του, φυλακισμένος μέσα στο ίδιο του το σπίτι και στην κατάθλιψη. Η μόνη του ενασχόληση είναι η κηπουρική και η φροντίδα του κήπου του, τον οποίο κοσμεί ένας νάνος. Ένα πρωί θα ξυπνήσει για να βρει τον κήπο άδειο και μέρες μετά θα αρχίσει να λαμβάνει φωτογραφίες με τον νάνο μπροστά από γνωστά μνημεία σε όλο τον κόσμο.

Η ιδέα του περιπλανώμενου νάνου, ξεκινά τον Σεπτέμβριο του 1986 όταν στο Σύδνεϋ, μια γυναίκα αναφέρει ότι ο διακοσμητικός νάνος που είχε στον κήπο της, εξαφανίστηκε, αφήνοντας πίσω του ένα σημείωμα που έγραφε:

«Μαμά, δεν αντέχω άλλο την μοναξιά και την απομόνωση, φεύγω για να γυρίσω τον κόσμο. Μην ανησυχείς, θα επιστρέψω. Με αγάπη Μπίλμπο».

Παρόλο που δεν μάθαμε ποτέ αν ο νάνος με το όνομα του γνωστού χόμπιτ από τα διηγήματα του Τόλκιν (Χόμπιτ) ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο ή απλώς κλάπηκε, η συγκεκριμένη φάρσα, έγινε θέμα σε εφημερίδες της Αυστραλίας. Ένας μεγάλος αριθμός «απαγωγέων» νάνων άρχισε να εμφανίζεται και την δεκαετία του 1990 έγινε μόδα κυρίως στην Αμερική. Ο κινηματογράφος δεν μπορούσε φυσικά να αφήσει ανεκμετάλλευτο ένα τέτοιο θέμα, με αποτέλεσμα να το δούμε αρκετές φορές σε ταινίες όπως το 1994 στο «Threesome».

Το 2004 ένα μεγάλο ταξιδιωτικό γραφείο χρησιμοποίησε τον περιπλανώμενο νάνο για την διαφημιστική του καμπάνια που έγινε viral σε όλο το διαδίκτυο και έκτοτε ο νάνος έγινε η μασκότ του γραφείου.

Το πιο γνωστό περιστατικό με τον περιπλανώμενο νάνο όμως, συνέβη την άνοιξη του 2005, όταν μια παρέα φίλων πήραν μαζί τους έναν νάνο και τον φωτογράφισαν κατά την διάρκεια του ταξιδιού τους στην Καλιφόρνια. Ο νάνος πόζαρε μαζί με την Πάρις Χίλτον και η φωτογραφία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «People» με αποτέλεσμα ο ιδιοκτήτης του να τον πουλήσει στο internet, για περίπου 400 δολάρια. Τελικά αγοράστηκε κρυφά από φίλο του ιδιοκτήτη που συνέχισε τα ταξίδια του, παρέα με τον νάνο, σε όλο τον κόσμο.

Η ιστορία όμως δεν σταματά εδώ καθώς ο περιπλανώμενος νάνος φαίνεται ότι κατάφερε να γίνει τόσο μεγάλο hit που εμφανίζεται σε πολλά video games, σε τηλεοπτικές σειρές και κόμιξ. Για τους φανατικούς της τεχνολογίες, υπάρχουν εφαρμογές σε κινητά τηλέφωνα και tablets όπου μπορείς να προσθέσεις έναν νάνο στις φωτογραφίες σου. Στην Ελλάδα πάντως τον είδαμε να ποζάρει μπροστά από μερικά αναγνωρίσιμα σημεία της Αθήνας όπως η πλατεία Συντάγματος, με αφορμή την επιστροφή της «Αμελί» στους κινηματογράφους.

cinepivates

Συντακτική ομάδα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *