ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

ANIMAL

Σε ξενοδοχειακή μονάδα ενός αδιευκρίνιστου τουριστικού μέρους στην Ελλάδα, η Κάλια εργάζεται ως καραβάνα πλέον της δουλειάς επικεφαλής μίας ομάδας ανιματέρ, οι οποίοι διασκεδάζουν τους τουρίστες προσφέροντας τους τραγούδι χορό και υποτιθέμενη διασκέδαση. Όμως η πίεση της δουλειάς σε συνδυασμό με τα προσωπικά αδιέξοδα της ηρωίδας και τα κατακερματισμένα της όνειρα, οδηγούν σταδιακά σε μία πασπαλισμένη με γκλίτερ μίζερη πραγματικότητα.

Βραβευμένη με τον Χρυσό Αλέξανδρο, δηλαδή καλύτερη ταινία στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ( η πρώτη ελληνική ταινία μετά από 30 χρόνια) και με το βραβείο Γυναικείας ερμηνείας για την Δήμητρα Βλαγκοπούλου στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο, το ANIMAL ξαφνιάζει ευχάριστα για το άκρως κινηματογραφικό του τέμπο και την ειλικρίνεια του, που μπορεί πολλές φορές να φλερτάρει έντονα με την παρακμή και την μιζέρια, δεν ρίχνει βολές ξεκάθαρες αλλά έχει την σωστή και αποτελεσματική ιδέα να βάλει στο επίκεντρο έναν χαρακτήρα που το αδιέξοδο του χτυπάει κόκκινο. Η Σοφία Εξάρχου επιλέγει την σκηνοθεσία του μινιμαλισμού με ελάχιστα διαλείμματα έντασης και σε συνδυασμό με την φωτογραφία της ταινίας παραδίδει μία πονεμένη ιστορία για μία πραγματικότητα όπου τελικά τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται.

Η μεγάλη δύναμη της ταινίας είναι η ηθοποιός και πρωταγωνίστρια Δήμητρα Βλαγκοπούλου, η οποία με όλο της το σώμα και το ταλέντο της, απογειώνει τον ρόλο, κάνει φανερή την εξέλιξη-αν και καθοδική-του χαρακτήρα, καταπονείται για τα χρήματα και μόνο, νοιώθει την αλλοτρίωση στο πετσί της και παραδέχεται πως από τα χορευτικά της Madonna που έβλεπε συνέχεια και ονειρευόταν, τώρα διασκεδάζει τουρίστες γ’ διαλογής. Κάπου δίπλα της-ακόμα ένα επιτυχημένο σεναριακό εύρημα-είναι η εμφάνιση της διαδόχου, η οποία προδικάζει μία κατάσταση που πάντα θα διαιωνίζεται.

Το ANIMAL είναι πρωτίστως μία ταινία ερμηνείας και σε αυτό παίρνει άριστα. Λίγο περισσότερο λάγνο απ’ότι θα έπρεπε ως προς την μιζέρια που κινηματογραφεί, καταφέρνει όμως να εδραιωθεί στο μυαλό του θεατή και να ολοκληρώσει μία διαδρομή η οποία δεν έχει αρχή και τέλος, επιβεβαιώνοντας το ερμηνευτικό θρίαμβο της Δήμητρας Βλαγκοπούλου που επιμένει ” Yes Sir, I can boogie” με ανοιχτές πληγές.

Η ταινία κυκλοφορεί 8 Φεβρουαρίου σε διανομή Weirdwave

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *