ΘΕΜΑΤΑΦεστιβάλ

65η Μπερλινάλε με πλούσιο πρόγραμμα

Opening Film - 65th Berlin Film Festival

Το Φεστιβάλ των… θεατών, η Μπερλινάλε ανοίγει τις πύλες της την Πέμπτη με μία περιπέτεια με φόντο τη Γροιλανδία. Η Ζιλιέτ Μπινός και η Ρίνκο Κικούτσι πρωταγωνιστούν στο Nobody Wants the Night της Ιζαμπέλ Κοϊξέ και οι εικόνες είναι τουλάχιστον εντυπωσιακές.

Δεκάδες θεατές στήθηκαν στην ουρά για να προμηθευτούν ένα από τα πολυπόθητα εισιτήρια για μία από τις εκατοντάδες προβολές που θα πραγματοποιηθούν τις επόμενες δέκα ημέρες στη γερμανική πρωτεύουσα.

Κάποιοι κοιμήθηκαν ακόμα και μέσα σε υπνόσακους, προκειμένου να είναι πρώτοι στην σειρά.

Το Βερολίνο προκρίνει τη συνάντηση των σινεφίλ με τους διάσημους σταρ, καθώς οι πρώτοι είναι αυτοί στους οποίους δίνεται προτεραιότητα σε αντίθεση με άλλα Φεστιβάλ.

everything-will-be-fineΜπορεί πολλοί να έχουν βαρεθεί να τον βλέπουν, αλλά ο Τζέιμς Φράνκο έχει και στην Μπερλινάλε την τιμητική του. Πρωταγωνιστεί σε δύο από τις πλέον αναμενόμενες ταινίες του Φεστιβάλ: Η πρώτη είναι το Everything Will Be Fine του Βιμ Βέντερς, ο Τζέιμς Φράνκο ερμηνεύει έναν άνδρα, ο οποίος σε στιγμή έντασης χτυπάει με το αυτοκίνητό του ένα παιδί και το σκοτώνει. Εκτός από τον Φράνκο, στην ταινία πρωταγωνιστεί η Σαρλότ Γκενσμπούργκ, ενώ ο Βέντερς γύρισε την ταινία σε 3D (λατρεύοντας την αίσθηση του μετά την Pina). queen-desert

Η δεύτερη είναι το Queen of the Desert του Βέρνερ Χέρτσογκ για τη ζωή της συγγραφέως και εξερευνήτριας Γερτρούδης Μπελ με τη Νικόλ Κίντμαν στον πρωταγωνιστικό ρόλο και τους Φράνκο και Ρόμπερτ Πάτινσον να τη συνοδεύουν.

Ο Τέρενς Μάλικ παρουσιάζει τη νέα του ταινία, το Knight of Cups, με τον Κρίστιαν Μπέιλ να αναζητά τον δρόμο του -και τον έρωτα- μέσα από τους γρήγορους ρυθμούς και τις υπερβολές του Χόλιγουντ. Δίπλα του βρίσκουμε τις Κέιτ Μπλάνσετ και Νάταλι Πόρτμαν.

knight-cups-004

lifeΣτο Life του Άντον Κόρμπιν (Control) βλέπουμε τη συνάντηση ενός φωτογράφου του περιοδικού Life –του Ντένις Στοκ με τον Τζέιμς Ντιν στη Νέα Υόρκη του 1955. Οι φωτογραφίες που προέκυψαν έμειναν θρυλικές και εκτόξευσαν τις καριέρες και των δύο.

Μία παρέα ζει έντονα τις ημέρες πριν από την πτώση του Βερολίνου. Ο Αντρέας Ντρέζεν, ο οποίος το 2002 είχε κατακτήσει Αργυρή Άρκτο επιστρέφει στη Μπερλινάλε με την ταινία As We Were Dreaming.

clubΜετά το No, ο Πάμπλο Λαρέν φέρνει το The Club. Τέσσερις άνδρες που καλούνται να αντιμετωπίσουν το παρελθόν βρίσκονται απομονωμένοι σε ένα σπίτι στη Χιλή. Ένας πέμπτος φτάνει για να ανατρέψει τα δεδομένα.

Με την επίσκεψη του Ρώσου σκηνοθέτη Σεργκέι Αϊζενστάιν στο Μεξικό το 1931, ασχολείται ο Πίτερ Γκριναγουέι στην ταινία Eisenstein in Guanajuato.

Στο Mr Holmes βλέπουμε τον Ίαν ΜακΚέλεν να ερμηνεύει έναν 92χρονο Σέρλοκ Χολμς που αναλαμβάνει μία νέα υπόθεση. Η σκηνοθεσία είναι του Μπιλ Κόντον.

taxiΜπορεί να έχει απαγορευτεί στον Τζαφάρ Παναχί να γυρίζει ταινίες, όμως εκείνος επιμένει: στο Taxi αφηγείται καθημερινές ιστορίες στη σύγχρονη Τεχεράνη.

Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει σε τρία ντοκιμαντέρ. Στο Cobain: Montage of Heck του Μπρετ Μόργκεν περιλαμβάνει τραγούδια που ακούγονται για πρώτη φορά και εικόνες που δεν έχουν δει ποτέ το φως της δημοσιότητας. Ο Πατρίσιο Γκούζμαν (του εξαιρετικού Nostalgia for the Light) αφηγείται στο The Pearl Button την ιστορία δύο κουμπιών που συναντιούνται στον βυθό του ωκεανού. Το ελληνικού ενδιαφέροντος ντοκιμαντέρ της Ευαγγελίας Κρανιώτη είναι γαλλική παραγωγή για την πορνεία σε διάφορα λιμάνια του κόσμου. Ο τίτλος του είναι Exotica, Erotica, Etc.

50 Shades 5

Δύο μεγάλες πρεμιέρες εξασφάλισε η Μπερλινάλε: του 50 Shades of Grey μία ημέρα πριν την κανονική έξοδο της ταινίας στις αίθουσες και η Cinderella του Κένεθ Μπράνα βασισμένη στο γνωστό παραμύθι.

Όσον αφορά τα αφιερώματα, η Μπερλινάλε διοργανώνει φέτος αφιέρωμα στο τεχνικολόρ.

Φέτος, πρόεδρος της κριτικής επιτροπής του Φεστιβάλ είναι ο σκηνοθέτης Ντάρεν Αρονόφσκι, ενώ η επιτροπή αποτελείται ακόμα από τον ηθοποιό Ντάνιελ Μπριλ, τον σκηνοθέτη Μπονγκ Τζουν-χο (Snowpiercer), την παραγωγό Μάρτα ντε Λαουρέντις, την Κλόντια Λιόσα, την Οντρέι Τοτού, αλλά και τον Μάθιου Γουίνερ, σεναριογράφο γνωστών τηλεοπτικών σειρών όπως οι Sopranos και οι Mad Men. Η τελευταία αυτή επιλογή δείχνει και την αυξανόμενη σημασία της τηλεόρασης στο κινηματογραφικό τοπίο.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *