Box officeΕΠΙΚΑΙΡΑ

Box Office: Amber alert για την εξαφάνιση του ελληνικού κοινού

Γράφει ο Τάσος Ντερτιλής
(το κείμενο πρωτοδημοσιεύτηκε στο grand magazine)

Ο Βασιλιάς Αρθούρος και οι Ιππότες του δεν κατάφεραν να σώσουν τα ελληνικά ταμεία από την κατάρρευση.

Ο Μάης προχωρά, οι ζέστες έρχονται, τα θερινά ανοίγουν, η παγκόσμια σεζόν των καλοκαιρινών blockbusters έχει ήδη ξεκινήσει. Όλα καλά λοιπόν, αρκεί να βρεθεί και το εξαφανισμένο πλέον εγχώριο κοινό. Είπαμε Πρωτομαγιά, είπαμε ξαφνικό κύμα καύσωνα, είπαμε σαββατόβραδο με Eurovision (τρομάρα μας!), πολλά είπαμε και πουθενά δεν καταλήξαμε αφού δεν μπορούμε να παραδεχθούμε το προφανές. Το κοινό στην Ελλάδα έχει απορρίψει πλέον στην πλειοψηφία του ως επιλογή διασκέδασης την κινηματογραφική έξοδο. Μπορεί να βγει να φάει του σκασμού και να δώσει 20άρικα, να κάτσει για το φρέντο του και να σκάσει 4 και 5 ευρώ, να πάει θέατρο και να δώσει πάνω από 12-15 ευρώ αλλά άμα του πεις να πάει σινεμά, α όχι είναι ακριβό, που να τρέχουμε τώρα να κλειστούμε μέσα, χαρά θεού, ζέστη… Λες και τα θερινά (που ήδη έκαναν την εμφάνισή τους) δεν είναι ξεσκέπαστα με ταβάνι τον ουρανό. Και εκεί που λέγαμε ότι το 5ήμερο της Πρωτομαγιάς ήταν το χειρότερο της σεζόν, ήρθε το επόμενο 4ήμερο που οι εισπράξεις κινήθηκαν σχεδόν στα ίδια επίπεδα, ήρθε και το επόμενο τρέχον 4ήμερο και ήταν ακόμη χειρότερο.

62 χιλιάδες θεατές για 36 ταινίες, εκ των οποίων οι 28 χιλιάδες (ποσοστό 45%) πήγαν στην πρώτη ταινία του πίνακα, το φρέσκο King Arthur. Ο Βασιλιάς Αρθούρος εκτόπισε από την κορυφή τους Φύλακες του Γαλαξία που βρέθηκαν στην 2η θέση με πάταγο καθώς η πτώση των εισιτηρίων τους ήταν θεαματική (68%) και η απώλεια αιθουσών έφθασε το 50% (από 162 σε 82). Βέβαια για την πρωτιά του King Arthur τι να πει κανείς αφού σε όλη την Υφήλιο και ιδιαίτερα στις ΗΠΑ η ταινία έφαγε πόρτα. Αν δεν περπατήσει και στη Βρετανία και στη Γαλλία όπου ανοίγει την επόμενη εβδομάδα, τότε οι παραγωγοί μπορούν από τώρα να κλαίνε το budget των 175 εκατ. δολαρίων. Αυτά βέβαια αφορούν τη διεθνή αγορά που αποτελείται από κανονικές χώρες με λαούς που ο μέσος όρος ετήσιας κινηματογραφικής προσέλευσης είναι πέντε και οκτώ φορές μεγαλύτερος από τον εγχώριο και η αποτυχία μιας ταινίας οφείλεται πολύ απλά στο ότι δεν καταφέρνει να πείσει το κοινό στο οποίο απευθύνεται και όχι στο ότι είχε λιακάδα και βγήκαμε για καφέ.

Επί τη ευκαιρία πάντως να σημειώσουμε ότι έχοντας διανύσει πάνω από τα 2/3 της τρέχουσας σεζόν τα συνολικά εισιτήρια είναι ελαφρά πεσμένα σε σχέση με την προηγούμενη σεζόν, φθάνοντας τα 8,2 εκατομμύρια μέχρι τις 10 Μαίου (έναντι 8,4 στη σεζόν 2015-2016). Οι Fast and Furious φάνηκαν προς στιγμή να απειλούν την πρωτιά της Ρόζας της Σμύρνης αλλά γρήγορα ξεφούσκωσαν, υποχωρώντας στην 5η θέση την 5η εβδομάδα καθώς πλησιάζουν τους 300 χιλιάδες θεατές.

Κατά τα λοιπά, τόσο οι λοιπές νέες ταινίες όσο και αυτές που συνεχίζονται ή ξαναβγαίνουν στα θερινά, λίγα πράγματα έκαναν, με μια εξαίρεση: το συγκλονιστικό Δίχτυ του Kim Ki-Duk (άνοδος από την 8η στην 7η θέση) που σε περιορισμένο κύκλωμα κατόρθωσε να διατηρήσει σταθερή ροή θεατών και να φθάσει τους 4 χιλιάδες συνολικά.

Συνοπτικά οι ταινίες του Τοπ 10 έκοψαν τα 58 από τα 62 χιλιάδες εισιτήρια του 4ήμερου, αφήνοντας 4 χιλιάδες και κάτι για τις υπόλοιπες 26 ταινίες του πίνακα.

Την επόμενη εβδομάδα αρκετές πάλι νέες ταινίες θα ριχτούν στη μάχη, μεταξύ των οποίων εμπορικό ενδιαφέρον παρουσιάζει η επιστροφή του Ρίντλει Σκοτ με το Alien Covenant.

Πάμε να δούμε τον πίνακα αναλυτικά:

α/α

Ταινία

Διανομή

Εβδομάδες προβολής

Εισιτήρια 4ημέρου

Μ.Ο.        Εισιτηρίων

Σύνολο Εισιτηρίων

1 KING ARTHUR: LEGEND OF THE SWORD

TANWEER

1

28.358

187

28.358

2 GUARDIANS OF THE GALAXY 2

FEELGOOD

2

11.120

139

65.326

3 THE BOSS BABY

ODEON

6

3.835

68

121.048

4 NORM OF THE NORTH

TANWEER

1

3.461

48

3.461

5 THE FATE OF THE FURIOUS

UIP

5

3.208

128

297.135

6 SMURFS: THE LOST VILLAGE

FEELGOOD

7

2.129

51

138.752

7 GEUMUL (THE NET)

DANAOS

2

1.628

233

4.047

8 THE 9th LIFE OF LOUIS DRAX

ODEON

1

1.486

71

1.486

9 PERSONAL SHOPPER

STRADA

1

1.467

147

1.467

10 LES INNOCENTES

FEELGOOD

1

1.106

111

1.106

11 LE PETIT LOCATAIRE

SPENTZOS

1

850

142

850

12 L’ ECONOMIE DU COUPLE

FEELGOOD

2

477

68

2.755

13 ROCK DOG

TANWEER

4

477

30

8.565

14 BEAUTY AND THE BEAST

FEELGOOD

9

351

39

183.323

15 FALLEN

SPENTZOS

2

343

57

3.214

16 LIFE

FEELGOOD

4

337

112

28.408

17 UN SAC DE BILLES

ODEON

5

299

50

7.529

18 BALLERINA

ODEON

21

178

30

99.327

19 MEAN DREAMS

ODEON

2

167

42

2.003

20 FORUSHANDE (THE SALESMAN)

SEVEN

17

163

82

31.958

21 GET OUT

UIP

9

132

132

74.625

22 EAGLE HUNTRESS

FILMTRADE

3

122

41

4.259

23 REPARER LES VIVANTS

ROSEBUD.21

2

120

40

714

24 THEIR FINEST

ODEON

6

111

56

13.775

25 ELLE

SEVEN

32

85

85

25.112

26 APPRENTICE

WEIRD WAVE

2

71

71

494

27 NORMAN

TANWEER

4

66

13

6.924

28 THE ASSIGNMENT

ODEON

3

53

27

4.372

29 TONI ERDMANN

SEVEN

29

53

53

28.484

30 FA BEI SOGNI (SWEET DREAMS)

SEVEN

3

43

43

1.492

31 TOUT EN HAUT DU MONDE

WEIRD WAVE

2

41

7

750

32 HELL OR HIGH WATER

TANWEER

17

40

40

18.952

33 THE LEGO BATMAN MOVIE

TANWEER

14

33

33

72.647

34 DALIDA

ROSEBUD.21

7

22

22

10.703

35 LA FILLE INCONNUE

SEVEN

9

16

16

7.951

36 LA TORTUE ROUGE

SEVEN

21

4

4

6.898

ΣΥΝΟΛΟ

62.452

1.308.270

Τάσος Ντερτιλής

The past is a foreign country... they did things differently there. Γι'αυτό ας το αφήσουμε ήσυχο κι ας ασχοληθούμε με το παρόν. Το παρόν λοιπόν είναι χτισμένο με κινηματογραφικές εικόνες, με χιλιάδες ταινίες, με οθόνες και όνειρα. Κλειδώστε με εκεί μέσα και εγώ θα ανοίξω ένα παράθυρο να αγναντεύω το μέλλον. The future now...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *