ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Δίπλα στην Θάλασσα (By the sea)

one-half-popcorn

Η Βανέσα και ο Ρόλαντ αποφασίζουν να περάσουν κάποιες μέρες σ’ ένα παραθαλάσσιο χωριό με σκοπό ο –συγγραφέας- Ρόλαντ να βρει την έμπνευση του, αλλά ταυτόχρονα να βρουν και ο ένας τον άλλον ξεφεύγοντας από το τέλμα που έχει οδηγηθεί ο γάμος τους.

Στην τρίτη της σκηνοθετική απόπειρα η Αντζελίνα Τζολί (Τζολί Πιτ από δω και πέρα), αναλαμβάνει και την συγγραφή του σεναρίου αλλά και τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Τον δεύτερο πρωταγωνιστικό ρόλο τον έχει φυλάξει για τον Μπραντ Πιτ. Και έτσι ζούμε για μια ακόμα φορά, ταινία τύπου Βουγιουκλάκη – Παπαμιχαήλ, μετά το Mr &Mrs Smith (2005).

5709_TP_00012R
Η ιστορία διαδραματίζεται το 1973 και αφορά ένα μεσήλικο ζευγάρι που βιώνει μια κρίση στο γάμο του. Η Βανέσα, παλιότερα χορεύτρια και τώρα πολύ μεγάλη για το επάγγελμα, πάσχει από κατάθλιψη αλλά και ζει την μοναξιά μέσα σε μια σχέση. Ο Ρόλαντ, ένας αλκοολικός συγγραφέας που αναζητά την έμπνευση του, δεν ξέρει πώς να αντιμετωπίσει την κατάσταση της γυναίκας του, την οποία δεν έχει πάψει να αγαπά.

Η λύση που θα δώσει ώθηση στον γάμο τους θα έρθει από το νιόπαντρο ζευγάρι που θα μείνει στο διπλανό δωμάτιο, την Λία (Μέλανι Λοράν) και τον Φρανσουά (Μέλβιν Πεπόντ). Η Βανέσα θα προσπαθήσει να απομυζήσει ότι μπορεί από την φρεσκάδα τους ενώ, χωρίς να το καταλάβει, θα την κατακλύσει μια εμμονή μαζί τους που θα την εγκλωβίσει. Ο Ρόλαντ, απ’ την άλλη, θα βρει την δική του διέξοδο στην σχέση που θα αναπτύξει με τον μπάρμαν του ξενοδοχείου, Μισέλ (Νίελς Άρεστραπ).

5709_FPT_00488AR_CROP
Λιγομίλητο και εμπλουτισμένο με όμορφες παρουσίες και τοπία (γυρισμένο στο νησί Γκότζο, στη Μάλτα), το Δίπλα στην Θάλασσα θέλει απεγνωσμένα να σε παρασύρει στην ψυχανάλυση μιας σχέσης. Όμως, η έλλειψη διαλόγων, οι μοναχικές βόλτες στην παραλία, και η προσπάθεια δημιουργίας μιας ασφυκτικής ατμόσφαιρας (με σωρεία πλάνων μέσα από καθρέπτες) δεν λειτουργούν από μόνα τους για να σε πείσουν ότι οι ήρωες που παρακολουθείς αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα. Εκείνο που χρειάζεται είναι ένα ουσιαστικό σενάριο, και μια σκηνοθεσία που να σε βυθίζει στο σκοτάδι που ζει ένας άνθρωπος σε κατάθλιψη. Η κινηματογράφιση της θλίψης δεν είναι εύκολη υπόθεση και η Αντζελίνα δεν καταφέρνει να την πετύχει. Και δυστυχώς δεν πετυχαίνει ούτε σε επίπεδο ερμηνειών να αναδείξει την προσπάθεια της. Ο Πιτ μοιάζει να μην θέλει να βρίσκεται εκεί, και η Αντζελίνα προσπαθεί υπερβολικά.

Στο τέλος της ταινίας, όταν θα έχει αποκαλυφθεί το αγκάθι της σχέσης τους, απλά θα αναρωτηθείς για τους λόγους που μπορεί μια πρέσβειρα καλής θελήσεως και μητέρα υιοθετημένων παιδιών, να ένιωσε την ανάγκη να γράψει αυτό το σενάριο και να ερμηνεύσει αυτόν τον ρόλο. Άβυσσος……..

Αξίζει να το δω; Μόνο αν είσαι φαν του ζευγαριού…ή έστω ενός εκ των δύο.

Fun Trivia: Η Αντζελίνα Τζολί Πιτ πολύ καιρό προτού γυρίσει την πρώτη της ταινία (In The Land of Blood and Honey) και πολύ πριν την τελευταία της ταινία (Unbroken) είχε γράψει το σενάριο του Δίπλα στην Θάλασσα.

Γιώτα Τσιορβά

Θυμάται τον εαυτό της να κλαίει επειδή η μαμά της δεν ήθελε να την πάει να δει το «Μπάμπι το Ελαφάκι»... Σκασίλα της για το ελαφάκι, σινεμά ήθελε να πάει… και ακόμα αυτό θέλει… να πηγαίνει σινεμά… να βλέπει ταινίες… με αδυναμία στα κινούμενα σχέδια (όσα χρόνια και αν περάσουν!) και μεγάλη της αμαρτία οι ταινίες με μεταφυσικούς πρωταγωνιστές (βαμπίρ, λυκανθρώπους, ζόμπι κτλ.). Παρ’όλα αυτά θα δει τα πάντα. Και σημαντική σημείωση: δεν έχει κοιμηθεί ποτέ σε ταινία, όσο κουρασμένη και αν είναι, όσο βαρετή και να είναι η ταινία. Αρκεί να είναι σινεμά… χόμπι, ανάγκη, εξάρτηση, έρωτας…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *