ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Ciao Amore… Dalida

two-half-popcorn

Η τραγική ζωή της επιτυχημένης τραγουδίστριας Dalida βρίσκεται στο επίκεντρο της ταινίας της Λίζα Αζουέλος. Από τα δύσκολα παιδικά χρόνια στο Κάιρο -η Γιολάντα Τζιλιότι, όπως ήταν το κανονικό της όνομα ήταν Ιταλίδα της Αιγύπτου- μέχρι τις συναυλίες της στο Olympia στη Γαλλία και τις προσωπικές τραγωδίες που την έπληξαν: μεταξύ άλλων την αυτοκτονία του συντρόφου της, Λουίτζι Τένκο, που οδήγησε σε μία δική της απόπειρα αυτοκτονίας έναν μήνα αργότερα. Από αυτή την πρώτη απόπειρα ξεκινά η ταινία της Λίζα Αζουέλος για να ξετυλίξει σαν ένα παζλ τα κομμάτια της ζωής της διάσημης σταρ.

Τα κομμάτια αυτά είναι πολλά και δύσκολα θα μπορούσε κάποιος να επικεντρωθεί σε όλα. Αυτό είνα ένα από τα προβλήματα της ταινίας: το ότι ασχολείται μάλλον επιδερμικά με κάποια γεγονότα στη ζωή της Dalida, χωρίς να εμβαθύνει στην ψυχοσύνθεσή της. Ίσως η ταινία να είχε ωφεληθεί εάν επέλεγε να επικεντρωθεί μόνο σε μία χρονική περίοδο ή σε ένα περιστατικό από τη ζωή της τραγουδίστριας.

DALIDA de Lisa Azuelos   DALIDA de Lisa Azuelos

Η αναβίωση της εποχής είναι λαμπερή και υπέροχη: ρούχα, περούκες, αυτοκίνητα όλα αναβιώνουν μια μεγάλη χρονική περίοδο από τη δεκαετία του 1950 έως τη δεκαετία του 1980, οπότε αυτοκτόνησε η Dalida. Η Σβέβα Αλβίτι έχει επιλεγεί για την ικανότητά της να φέρνει στην οθόνη την αύρα που είχε η ίδια η Δαλιδά. Πολλοί αναφέρουν ότι υπάρχει και εξωτερική ομοιότητα, την οποία εγώ δεν είδα ιδιαίτερα.

dalida-002

Ένα από τα μεγάλα προβλήματα έρχεται με τα τραγούδια. Ενώ η Μαριόν Κοτιγιάρ μεταμορφώθηκε σε Εντίθ Πιάφ για τα γυρίσματα του «Ζωή Σαν Τριαντάφυλλο», με αποτέλεσμα όταν άκουγες τα τραγούδια να μην ήξερες αν τραγουδάει η Πιάφ ή η Κοτιγιάρ, εδώ δεν συμβαίνει το ίδιο. Η λεπτή φωνή της Αλβίτι δίνει τη θέση της στην πιο μπάσα φωνή της Dalida, με τα τραγούδια να μοιάζουν σαν να ακούγονται από παλιό γραμμόφωνο και όχι ζωντανά. Ίσως θα ήταν καλύτερα τα τραγούδια να είχαν ερμηνευτεί εκ νέου από μία νέα τραγουδίστρια ή η σκηνοθέτις θα μπορούσε να είχε «κλέψει» καλύτερα τα πλάνα -κάτι που γίνεται σε ένα – δύο σκηνές.

Συνολικά μια βιογραφία που θα ενδιαφέρει τους φαν της Dalida -και θα προσφέρει πληροφορίες για τη ζωή της σε όσους δεν είναι και τόσο φαν-, αλλά που αφήνει αναπάντητο το ερώτημα: Ποια ήταν τελικά η Δαλιδά;

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *