ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ (CIVIL WAR)
Στο κοντινό μέλλον και ενώ οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής βρίσκονται σε εμφύλιο πόλεμο, τέσσερεις δημοσιογράφοι και πολεμικοί ανταποκριτές αποφασίζουν να διασχίσουν 800 σχεδόν χιλιόμετρα και να φτάσουν στην Ουάσιγκτον για να μπουν στον Λευκό Οίκο και να φωτογραφήσουν τον Πρόεδρο της Αμερικής, ή να του αποσπάσουν μία δήλωση, πριν πέσει στα χέρια των ανταρτών. Θα περάσουν δια πυρός και σιδήρου με ρίσκο την ίδια τους την ζωή και οι ώρες του προέδρου λιγοστεύουν όλο και πιο πολύ.
Σενάριο και σκηνοθεσία Άλεξ Γκάρλαντ, ο οποίος κατάφερε κάτι το αδιανόητο: Να παρουσιάσει μία Αμερική διχασμένη, δηλητηριασμένη από τον πόλεμο και τις βαρβαρότητες αλλά χωρίς να μας βάζει να επιλέξουμε μεριά. Όλα είναι από λίγο έως πολύ μπλεγμένα για να κατανοήσουμε πως έφτασε εκεί το πράγμα, όμως από το πρώτο κιόλας τρίλεπτο, μπαίνουμε κατευθείαν στο χάος και τις δολοφονικές επιθέσεις, γνωρίζοντας παράλληλα έναν έναν τους χαρακτήρες της ταινίας. Η Κίρστεν Ντανστ είναι μία καταξιωμένη πολεμική φωτογράφος, η οποία τυγχάνει θαυμασμού από μία μικρότερη σε ηλικία νέα φωτογράφο, την Κέιλι Σπέηνι, έναν επίσης δημοσιογράφο παλιά καραβάνα τον Στίβεν Μακίνλευ Χέντερσον και τον Βάγκνερ Μούρα που θα ενώσει την τετράδα για το μεγάλο αλλά και απόλυτα εφιαλτικό road trip προς την Ουάσιγκτον.
Ο ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ είναι μία ταινία που δεν έχουμε ξαναδεί. Είναι βίαιη, είναι σοκαριστική και σκληρή, δεν ενδιαφέρεται να δωσει εξηγήσεις για το τι και πως, παρά ρίχνει στην αρένα τους δημοσιογράφους και μαζί και εμάς, να γίνονται αυτόπτες μάρτυρες φρικαλεοτήτων (η ταινία και το σενάριο του Γκάρλαντ δεν σταματάει πουθενά, ξαφνιάζει, σοκάρει, φτάνει στα άκρα, και φέρνει σε αντιδιαστολή τις πράξεις των ανθρώπων στον πόλεμο αλλά και την στάση των δημοσιογράφων στα συγκεκριμένα πλαίσια. Υπάρχουν σοκαριστικές άγριες σκηνές αλλά και ένας μόνιμος τρόμος, αιματοβαμμένες εικόνες και μπόλικα ξαφνικά…θανατικά. Μπροστάρισα η Κίρτεν Ντανστ που σε κάθε νέο της ρόλο αποδεικνύεται και πιο βετεράνα στις ερμηνείες της, η Κέιλι Σπέινι που ματσάρει κατευθείαν με την ιστορία και την τετράδα για να πάρει το βάφτισμα του πυρός στην κυριολεξία, ο Βάγκνερ Μόρα ως ο δημοσιογράφος που βάζει σκοπό να ”πάρει” τα τελευταία λόγια του Προέδρου της Αμερικής και σε έναν εξαιρετικό υποστηρικτικό ρόλο ο Στίβεν Μακίνλευ Χέντερσον, ο δάσκαλος δημοσιογράφος που δίνει τα απαραίτητα εμπειρικά tips στους νεότερους της δουλειάς.
Η παραγωγή είναι εξαιρετικού επιπέδου σε όλα τα τεχνικά μέρη, ο ήχος του βραβευμένου με Όσκαρ για το GRAVITY Γκλεν Φρίμαντλ δημιουργεί ανακοπές καρδιάς και ο Γκάρλαντ κερδίζει το στοίχημα ως κινηματογραφιστής να κάνει την καλύτερη ταινία της έως τώρα καριέρας του ( έχει βρεθεί υποψήφιος για Όσκαρ σεναρίου για το βραβευμένο με Όσκαρ εφέ EX MACHINA, έχει γράψει την ΠΑΡΑΛΙΑ που ο Ντάνι Μπόιλ έκανε μετά ταινία, το 2018 έκανε μία από τις πιο ωραίες ταινίες φαντασίας βασισμένη σε ένα πολύ δύσκολο βιβλίο τον ΑΦΑΝΙΣΜΟ και πριν δύο χρόνια το σουρεαλιστικό τρόμου ΜΕΝ) παραδίδοντας σκηνές ανθολογίας και απίστευτης έντασης όπως το δεκάλεπτο με την εμφάνιση του Τζέσι Πλίμονς που ο θεατής χρειάζεται βοήθεια υποστήριξης για αυτό που θα δει αλλά το μεγάλο επίτευγμα έρχεται στο τελευταίο εικοσάλεπτο της πολιορκίας του Λευκού Οίκου και το πως σκηνοθετεί σαν κινηματογραφική χορογραφία τρόμου για να φτάσει στο αναπάντεχα σκληρό φινάλε.
Τα μαθήματα δημοσιογραφικής δεοντολογίας και επαγγελματικής αποστασιοποίησης με τον κίνδυνο του θανάτου παρόντα, ενσωματώνονται όλα στην ερμηνεία της Κίρστεν Ντανστ, και έτσι ο Γκάρλαντ καθαρίζει με τα θέματα των μυνημάτων και άλλων ψαγμένων ερωτήσεων. Εν κατακλείδι ο ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ είναι μία εξαιρετική ταινία, κινηματογραφικά άριστα δομημένη στην οποία βλέπουμε έναν φανταστικό εμφύλιο πόλεμο που όμως δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα (σε άλλες χώρες) από έναν σκηνοθέτη σεναριογράφο που ανανεώνει το είδος της σκεπτόμενης πολεμικής περιπέτειας και πάει το είδος ένα επίπεδο παραπάνω. Πυρ κατά βούληση.
Η ταινία κυκλοφορεί 18 Απριλίου σε διανομή Tanweer